Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Note I Mikrovan

Tomek, 17 lat temu
Silnik 1.5 dCi 90KM 66kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Nissan Note I Mikrovan 1.5 dCi 90KM 66kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,46
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Kupiłem najbogatrszą możliwą wersje. Przesiadłem się z Renault Megane. To zupełnie różne od siebie auta. Trzeba było trochę czasu, aby się przestawić. Inna też jest klasa tych aut. Niby spadek o klase w dół. NIEZAUWAŻALNY! Raczej ma się inne oczucia. Jestem usatysfakcjonowany. Jeżdże nie tylko z potrzeby, ale i dla przyjemności. Auto ma dziwne kształty. Szczerze: nie podobają mi się (kwestia gustu). Ma jednak wiele walorów użytkowych. Dobry silnik Renault. Oby był niezawodny. Wcześniejsze auto Renault jeśli chodzi o silnik mnie nie zawiodło. Kupiłem Nissan ze względu na funkcjonalne i moim zdaniem bardzo ładne "klasyczne" wnętrze. Wnętrzem się ciesze. Mam nadzieję, że niezawodnością również będę mógł.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik porównując go np. do bardzo popularnych TDI WV bardzo kulturalnie. Z mniejszej pojemności uzyskuje podobne moce. Elastyczność jest zbliżona do WV. minimalnie gorsza. Odczucia w czasie jazdy 1.5 dci są bardzo dobre. Trzeba go lekko podkręcić i dalej zbiera się bardzo ładnie. w dolnym zakresie obrotów jest raczek "łagodny". Myślę, że każdy może być zadowolony: jeżdżący łagodnie nie będą narzekali, a jeżdżący dynamicznie i tak głębiej wciskają pedał gazu. Naprawdę przyzwoity napęd, CHOĆ ze swoją mocą NIE JEST TO RAKIETA.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra i precyzyjna praca. Trzeba dokładnie wciskać sprzęgło.
5,0
Układ jezdny
To ocena bardzo subiektywna. Prace układ jezdnego oceniam jako bardzo dobrą, bo jak na razie nie zawiódł moich oczekiwań. Zawieszenie pracuje cicho. Bardzo dobrze zbiera wszystkie nierówności dróg. Prowadząc to auto ma się poczucie pewności i bezpieczeństwa. Układ kierowniczy ma wspomaganie elektryczne i wymaga przyzwyczajenia - pracuje bardzo lekko, ale dosyć bezpośrednio (dobry kontakt z jezdnią). Hamulce z dobrą pracą ABS i ESP, które nie załancza się zbyt wcześnie, więc daje kierowcy radość z jazdy - w zasadzie działa niezauważalnie (w moim odbiorze). Zawieszenie chyba z racji na bryłe auta dobrano z pewną "sztywnością" - wcześniej jeździłem renault, więc było bardzo miękko i komfortowo. Ogólnie: jest pewnie i przyjemnie, ale nie tak komfortowo jak u francuzów
Komfort
4,0
Widoczność
Jeżdżę najbogatszą wersją auta, która seryjnie wyposażona jest w przyciemniane tylne i boczne szyby. Nie przepadam za tym rozwiązaniem. Tylna szyba jest bardzo mocno przyciemniona. Po zmroku traci się kontakt z rzeczywistością: cofając trzeba spoglądać tylko i wyłącznie w boczne lusterka, przez tylną szybe nic nie widać. Na szczęście bryła auta pozwala na wyczucie tyłu. Widoczność do przodu i na boki jest dobra, choć wczasie jazdy z pasażerem z przodu pojawia się problem: Osoba siedząca z prawej strony kierowcy + boczny słupek +siedzenie z zagłówkiem tworzą dość dużą bryłę, która zasłania skutecznie np nadjeżdżające z prawej strony auta. Dla czytrającego mój opis może wydawać się dziwnym to co pisze, ale cóż... trzeba wsiąść do Note, aby tego doświadczyć. Nie jest to moje pierwsze auto. Kolejne, którym jeżdże, i w żadnym wcześniejszym nie miałem podobnego problemu. Bardzo dobre DUŻE lusterka boczne, które można elektrycznie składać.
4,0
Ergonomia
Dobrze bo: W większości obsługa jest intuicyjna, ale zwracają uwagę pewne nieprzemyślane "drobnostki". I tak, na pierwszym miejscu wspomne o sterowaniu radiem i CD z koła kierownicy. Wogóle nie jest potrzebne, bo prawą ręką (nawet jej nie prostując do końca) średniej wysokości człowiek sięga do wszystkich przycisków na panelu środkowym. Przyciski zaś umiejscowione w kole kierownicy przeszkadzają przy szybkim manewrowaniu na parkingu. Szczególnie jeden element, który najbardziej wystaje niemal zawsze jest odczuwalny pod dłonią. Poza tym: brak oświetlenia w schowku przed pasażerem, niepodświetlone podnośniki szyb na panelach drzwi. To chyba tyle. Wszystko pozostałe jest ok. Wiele naprawde przemyślanych schowków i możliwości, które kryją się w niepozornym wnętrzu auta. Generalnie: CODZIENNE UŻYTKOWANIE TEGO AUTA DAJE WIELE RADOŚCI. To co napisałem na początku, to drobne minusy. Acha... Zapomniałem. Jest jeszcze jedna kwestia: ZBIORNIK PALIWA, który nie ma chyba wewnętrznych przegród. Podczas jazdy kiedy się skręca słychać przemieszczające się paliwo. to trochę irytuje....
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam automatyczną klimatyzację, więc jest trochę inaczej niż w tańszych wersjach, ale oczywiście na plus. System wentylacji działa świetnie. Rewelacyjne odparowywanie szyb. Wystarczy kilka sekund i para znika. Klimatyzację sprawdzę latem, ale nie wydaje mi się, aby coś było nie tak. Kwestia ogrzewania z silnikiem diesla jest zawsze troche problematyczna. Chyba wszyscy to wiedzą. Ogrzewanie działą sprawnie, ale szczególnie zimą potrzebuje więcej czasu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń??? REWELACJA JAK NA TĘ KLASĘ AUTA. W żadnym aucie tej klasy nie spotkałem takich możliwości. SUPER!
4,0
Wyciszenie
Zimny hałasuje. Po rozgrzaniu jest naprawdę ok. Słychać, że to diesel wtedy gdy przyśpieszam. Powyżej 100 km/h nikt nie stwierdzi, że porusza się dieslem. Jest cicho. Ciszej niż w Renaul Megane, którym wcześniej jeździłem. Toyota jednak potrafiła lepiej wyciszyć nowego Yarisa z silnikiem diesla. Tam w środku nic nie słychać jednostki napędowej. Nissan więc ma coś jeszcze do zrobienia w tej kwestii.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest tak jak podaje Nissan w danych technicznych. Wychodzi mi dokładnie to samo co w katalogu. W mieście nawet przy bardzo dynamicznej jeździe nie przekroczy się średnio 7 litrów na 100 km. Jak na razie 80% trasy zrobiłem poruszając się po jednym z większych polskich miast. Korki, itd. średnio w takim ruchu, o tej porze roku, wyszedł mi 5,8 l/100 km. W trasie jadąc tak do 120 km spala nieco ponad 4 litry. Jeszcze raz to podkreśle: Nissan bardzo dokładnie podaje dane techniczne. Prędkość, przyśpieszenie, zużycie paliwa są takie jak podaje producent.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dla mnie TO AUTO WARTE JEST SWOJEJ CENY. Bardzo dobre wyposażenie. Równie dobre wykonanie. Może trochę plastiki mogłyby być mniej twarde. Trzeba jednak zauważyć, że auto to nie wszystkim przypadnie do gustu. Za te same pieniądze można kupić coś większego i bardziej wpadającego w oko. Note może zwraca uwagę, ale nie zachwy pięknem, a dla mnie to jest OGROMNY PLUS. Auto z dobrym wyposażeniem, sympatycznym-ciepłym i klasycznym wnętrzem, ekonomicznym i elastycznym silnikiem, nie będące przedmiotem zazdrości sąsiadów. Do tego ponoć niezawodne, z najlepszą dostępną na rynku motoryzacyjnym gwarancją. Czego chcieć więcej....???
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam 3 tyś na liczniku. Niewiele. Jest ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Nissan Note I Mikrovan 1.5 dCi 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
11,00 zł
5,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Nissan Note I Mikrovan