Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Primera II Sedan

Martin Black , 14 lat temu
Silnik 1.8 16V 114KM 84kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 137 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Nissan Primera II Sedan 1.8 16V 114KM 84kW 1999-2002 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Super - typowa limuzyna Dbać należy o elementy zawieszenia
5,0
Całokształt
Auto jest typową limuzyną do prestiżowej powolnej jazdy na komfortowo miękkim zawieszeniu. Jeśli nie szukasz niemieckiego szrotu (prymitywnej taczki na kołach - bez finezji) - to polecam. Auto wymaga dbania - profesjonalnego serwisowania - dobrych części - jeśli ma to naprawiać przysłowiowy Pan Heniu który powie przecież każdy samochód jest taki sam - to ostrzegam. Sam kiedyś tak próbowałem - zapłaciłem podwójnie - raz za źle raz za dobrze (uczymy się na błędach). Duzo informacji w szczegółach opini. Ogólnie auto - bardzo POLECAM Doradzę - martinblack@wp.pl
Wrażenia
4,0
Silnik
1.8 / 114 kM jest wystarczająca dla komfortowej jazdy (nie wyścigowej). 114kM odczuwalne tylko powyżej 3000 obrotów na każdym z biegów - niestety w kabinie robi się głośno. Auto jest ciężkie - to typowa limuzyna - o ruszaniu z jedynki z dobrym przyśpieszeniem można zapomnieć. Spadek mocy odczuwalny po włączeniu klimy. Silnik na łańcuchu rozrządu - bezawaryjny.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra - elastyczność wystarczająca. Biegi wchodzą bez problemów, nie zacinają się. Krótki skok drążka. Ogólnie bardzo przyzwoicie. Niestety stopniowanie - poniżej 2000 obrotów na dowolnym biegu zaczyna się odczuwać konieczność wkręcania na obroty powyżej 2200 obrotów gdzie silnik odzyskuje życie.
5,0
Układ jezdny
Auto to typowa limuzyna - mięciutko, cichutko. To nie niemieckie szroty typu vw albo audi - takie taczki z gruzem. Jeżdzę w pracy vw - tragedia - po dniu pracy do lekarza na kręgosłup. Podobnie było w hondzie - niby sportowa, sztywno zestrojona - i co z tego - polskie drogi są jak gruzowisko.
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie wszystko w porządku - miałem wersję full - wszystko oprócz skóry. Z czujnikami cofania to bajka. Duże przeszklenia ułatwiają parkowanie. Wąskie słupki nie ograniczają widoczności.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Przyciski rozmieszczone w sposób udany - nie trzeba nigdzie sięgać ani się wyginać aby coś obsłużyć.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj nieźle - wydajność klimatyzacji dobra. Uwaga - jeśli parują szyby w środku oznacza to, że trzeba wymienić filtr przeciwpyłkowy. Najlepiej robić to co rok i jest święty spokój - kiedyś przedmuchiwałem i się denerwowałem - potem kupiłem komplet 3 filtrów za 100 zł (30 zł / szt) - wymieniałem co rok - i problem się skończył.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj niestety nie spełnił moich oczekiwań. Mam 195 cm wzrostu. Wykonałem mój podstawowy test. Wsiadam na miejsce kierowcy, reguluję pod siebie fotel, przesiadam się do tyłu za kierowcę. I tu niestety trochę ciasno - nogi na fotelu. Jeśli ktoś ma około 180 cm to miejsca jest full. Wygoda - kanapa i fotele jak w domu. Wykończenie dobre - nic się nie rwie, nie rysuje. Wykończenie wnętrza - wow (spasowanie, gumowany plastic itp.) - już sie takich nie robi -
3,0
Wyciszenie
Tu niestety średnio - Powyżej 3000 obrotów silnika głośno. Poniżej bardzo dobrze. W trasie do 120 km/h można spokojnie podróżować.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj trzeba przyznać że nieźle - jak na silnik 1,8 114 km - w cyklu miejskim 8,5 - 9 W trasie udało mi się uzyskać nawet 6,7 (średnio 7) Miałem komputer ze wskazaniami więc było łatwiej - ale średnio w cyklu mieszanym należy przyjąć 8,5 SERWIS Przegląd co 15.000 / 1 rok - 700 zł kompletny serwis z olejem i częściami NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ PRZED KUPNEM: - wahacze przednie - lubią się wybijać - koszt z wymianą 350 zł/szt. - Mechanizm wycieraczek - 300 zł / szt - łańcuch rozrządu - osłuchać czy nie dzwoni - koszt naprawy 3500 - 4000 zł - fotele - lubią się łamać
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto z 2000 roku z przebiegiem 122 000 kupiłem za 16 000 zł. W wyposażeniu miałem - podgrzewane fotele , klimatronik, czujniki cofania, odtwarzacz cd/mp3, autoalarm, kpl elektrycznych szyb, lusterka elektryczne, alufelgi - max wyposażenie oprócz skóry. W tej cenie mogłem mieć 3 lata starszą/e audi, hondę , toyotę i to ubożej wyposażoną - NO PRZECIEŻ TO BEZ SENSU.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto miało 9 lat. Z usterek które mi się przydażyły to: - uszkodzony mechanizm wycieraczek - paski klinowe (zaczęły piszczeć) Innych nie miałem Poza tym w aucie nic nie skrzypiało, trzeszczało itd. Spasowanie elementów i wykończenie na wysokim poziomie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na przebieg 137 .000 auto nigdy nie zawiodło. Żadnego holowania, potrzeby wzywania serwisu. Żadnych wycieków , problemów z silnikiem. Stara dobra japońska niezawodność. Siostra ma identyczną primerę z 2000 roku - u niej również spokój.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 114KM 84kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Nissan Primera II Sedan 1.8 16V 114KM 84kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,50 zł
8,8
l/100km
10,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Nissan Primera II Sedan