Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Qashqai I Crossover Facelifting

zetfed, 9 lat temu
Silnik 2.0 140KM 103kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 59 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Nissan Qashqai I Crossover Facelifting  2.0 140KM 103kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
3,92
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : spalanie, ta dwulitrówka spala tyle samo co mój poprzedni 1.4. Komputer trochę przekłamuje. Teraz mam 8.4, faktycznie pół litra więcej, ale jak na 80% miasto, to wynik i tak ok.
4,0
Całokształt
Cóż, niewiedzieć czemu, ale uparłem się na to auto. Nowe drogie, używane drogie ale trochę mniej :). Wybrałem wersję poliftową z benzyną 2.0. Strasznie coś takiego znaleść krajowego w normalnej cenie. Wersja Visia, więc najuboższa, ale nie żałuję. Płacenie za szklany nieotwierany dach, alufelgi i parę innych gadżetów więcej 15tys. uważam za przesadę. Całokształt: jest dobrze. Siedzi się wysoko, wygodne wsiadanie i wysiadanie (ważne dla osób starszych), dobra widoczność. Fajny, elastyczny silnik, dobrze wyciszony. Trochę brak schowków. Materiały w środku dość przeciętnej jakości, ale dobrze spasowane, nic nie skrzypi.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak dla mnie wystarczająca moc. Niezła elastyczność. Zupełnie wystarcza kręcenie silnika do 3000 obr/min, aby normalnie jeździć.
3,0
Skrzynia biegów
Jak na razie to chyba najsłabsza część auta (made by Renault). Biegi wchodzą z oporem, co mogę jeszcze zrozumieć, ale ze zgrzytami już nie. Możliwe, że to wina mechanizmu zmiany biegów (zdaje sie że to słynne fancuskie linki). Poza tym na niektrórych biegach pojawia się wycie, co pamiętam ostatnio z fiata.
4,0
Układ jezdny
Jak na dość wysokie auto jest dobrze. Jak dla mnie jest dość sztywne. Na wybojach trochę się buja.
Komfort
5,0
Widoczność
W porównaniu do zwykłego hachbaka jest lepiej. Wyżej siedzisz, więcej widzisz. Nie mam czujników cofania, a mimo to nie mam problemów z parkowanie za sprawą wielkich bocznych lusterek.
5,0
Ergonomia
Siedzi mi się wygodnie, a mam 188 cm. Nie mam kolan między uszami jak w poprzednim aucie, gdzie siedziało się prawie na podłodze. Wszystko pod ręką. Świetne proste radio z bluethoot i zestawem głośnomówiącym.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima manualna, ale dość wydajna. Silnik zadziwiająco się szybko nagrzewa i zarazem działa ogrzewanie, choć na dużych mrozach jeszcze nie testowałem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mieszcze się spokojnie z przodu i z tyłu na kanapie, a nie jestem niski.
4,0
Wyciszenie
Cóż, od początku miałem problem sporego hałasu pochodzącego od kół. Kolega uważał, że przesadzam. Ale ja się starzeje i coraz bardziej cenię sobie komfort. Wymiana jednego z łożysk niewiele dała. Zdecydowałem się na wymianę opon, choć stare nie wyglądały jeszcze tak źle (oryginalne Bridgestone, nowe Continental). Poprawa zauważalna. Teraz już nie muszę podkręcać radia, żeby coś słyszeć.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To jeszcze trudno powiedzieć. Ceny części na pewno nie należą do najniższych. Mam nadzieję, że tradycyjna benzyna nie przysporzy wielu problemów, zawieszenie ponoć poprawione w tej wersji.
3,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem ze względu na duży popyt na te auta, ceny są zawyżane.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak, jak dotąd.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana łożyska w przednim kole, ale nie jestem pewiem czy było to potrzebne

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Nissan Qashqai I Crossover Facelifting 2.0 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
11,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Nissan Qashqai I Crossover Facelifting