Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Qashqai I Crossover

anddy, 15 lat temu
Silnik 2.0 dCi 150KM 110kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 17 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Nissan Qashqai I Crossover 2.0 dCi 150KM 110kW 2007-2011 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
w zasadzie 4,5. Bardzo ciekawy samochód. Ładny i uniwersalny. Wystarczajaco szybki, wystarczajaco rodzinny i wystarczajaco "terenowy". Tak pomyślane auto oczywiscie w żadnej kategorii nie będzie najlepsze
Wrażenia
5,0
Silnik
Znakomity. Równo ciągnie już od 1500 obrotów, od 2500 - jak burza, bez problemu wkręca sie na 5000. Osiągi znacznie lepsze niż fabryczne - setka bez żyłowania poniżej 10 sekund. Po rozgrzniu trudno zorientować się, że to diesel.
5,0
Skrzynia biegów
Lekko i precyzyjnie. Przy zimnym silniku lekki opór na dwójce. Bardzo dobrze zestopniowany - trójka i czwórka do dynamicznego wyprzedzania. Przy szybkiej jeździe (powyżej 120 km/h) aby "odjechać" wystarczy z szóstki zredukować do piątki
3,0
Układ jezdny
W zasadzie 3,5. Twarde zawieszenie, zwłaszcza z tyłu - podskakuje i hałasuje. Na dobrej drodze poprawia to prowadzenie (lepiej niż w typowych SUV`ach) ale utrudnia jazdę po dziurach i wertepach. Troche to dziwne, bo przecież właśnie z myślą o dziurach stworzono ten samochód. Z drugiej jednak strony na takie zjawisko uskarżaja się moi znajomi, użytkownicy RAV-ki, CRV czy Grand Vitary. Plus za duzą zwrotność
Komfort
4,0
Widoczność
Tył słabo. Gdyby nie duże lusterka i czujniki cofania trudno byłoby manewrować. Szklany dach - nie konieczny bajer ale dodaje uroku i wrażenia przestronności
4,0
Ergonomia
Nieżle, ale gorzej niż w typowych autach rodzinnych (schowki itp). Chociaż wyposażenie jest b. bogate (Accenta Pack) to jest kilka "ale". Do obsługi przełaczników na kierownicy trzeba sie przyzwyczaić. Przyciski "elektrycznych" szyb - podświetlony tylko ten kierowcy. Brak gnizda 12V w bagazniku, brak "przelotki" w tylnej kanapie. Kanapa nie składa się na płasko. W aucie za grubo ponad 100 000 powinna byc regulacja nawiewu i gniazdko dla pasażerów z tyłu. Dlaczego komputer nie ma funkcji chwilowego spalania?
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Gdyby była regulacja nawiewu z tyłu, byłoby 5. Klima działa dobrze ale z pewnym bezwładem
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak w kompakcie - wyglad zewnętrzny sugeruje, że powinno być lepiej. Za tę część chciałem dać 3, ale testowałem ostatnio Forda Kuga (b. ciekawy samochód) - auto wieksze a srodek taki sam, bagażnik mniejszy. I "wybaczyłem" Qashqai`owi.
4,0
Wyciszenie
Silnik (zwłaszcza ciepły) - ok. zawieszenie i opony słychać
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
O litr wiecej niż fabryczne ale to moja wina. Z tym silnikiem ekonomiczna jazda jest mentalnie trudna
5,0
Stosunek jakość/cena
Nic tańszego u konkurencji nie ma - porównywalne - KIa Sportage i Huyndai Tuscon - ale to trochę inne samochody
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie 4,5. Skrzypi fotel kierowcy (skóra swoją drogą ale stelaż dodaje swoje). Po za tym nic ale to jeszcze nowy samochód
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy tym przebiegu - nie ma prawa

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Nissan Qashqai I Crossover 2.0 dCi 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
48,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Nissan Qashqai I Crossover