Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio II Hatchback

rafi-thomas, 9 lat temu
Silnik 1.6 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 194 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Renault Clio II Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW 1998-2010 - Oceń swoje auto
4,69
18% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Posiadam to auto ponad 3 lata, kupiłem je jak miało przebieg 112000 km, przejechałem nim ponad 82000 km, więc myślę iż moja ocena będzie uczciwa i poparta doświadczeniem. Auto podczas całej mojej eksploatacji okazało się praktycznie bezawaryjne. Tylko wymiana eksploatacji typu rozrząd, filtry, plyny klocki, tarcze, świece, akumulator itp.. W zasadzie miałem jedną usterkę - padła cewka sagema - koszt używanej w internecie 20zł, wymieniłem sam: 1 śrubka do odkręcenia, 5 minut roboty. W między czasie kupilem żonie clio 1.4 16V - 98 koni i napiszę tak: 1.4 w porównaniu do 1.6 jest odczuwalnie słabsze w mocy, natomiast spalanie utrzymuje się na tym samym poziomie, a przy większych prędkościach (140-160 km/h clio 1.4 pali więcej). Pomimo iz moje clio ma 13 lat, nie ma najmniejszych oznak korozji - to niewątpliwie wielka zaleta. Auto jest naprawdę bardzo dynamiczne i elastyczne, przy 70km/h i piątym biegu czuć, że to auto przyspiesza, niemalże jak inne na 3 biegu, a przy starcie spod świateł nigdy nie ma wstydu :-). Frajda z jazdy jest ogromna, bardzo dobre przyspieszenie, przełożenia skrzyni jak dla mnie są pół sportowe. Auto jest bardzo dobrze wyposażone: full poduszek, czujnik deszczu, abs, esp, webasto, elektryka, podgrzewane siedzenia, climatronic, wspomaganie, tempomat... pomimo 200000 przejechanych km nie bierze nawet grama oleju (syntetyk, wymiana co 12 tysięcy). jeżeli ktoś zastanawia się nad zakupem to gorąco polecam, szczególnie wersję 1.6 16V, natomiast odradzam 1.4 16V - te słowa są poparte doświadczeniem w używaniu obu tych wersji. Aha, jeszcze jedno: bardzo wygodne fotele z doskonałym trzymaniem bocznym, nie czuć zmęczenia nawet po długiej trasie. Jestem bardzo zadowolony z zakupu. Spalanie gazu na poziomie 7 litrów trasa, 9 litrów miasto, ale wiadomo, moc i pojemność, więc nie ma co oczekiwać, że spali 5 litrów jak tico, które też kiedyś miałem.
5,0
Całokształt
Super, bezawaryjne autko
Wrażenia
5,0
Silnik
Mega przyspieszenie, nie bierze oleju
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia w porządku, ale gałka biegów nie jest taka sztywna jak u niemieckiej konkurencji
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze trzyma się drogi, nawet w ostrych zakrętach
Komfort
5,0
Widoczność
Nic do zarzucenia
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeśli ktoś nie zapomina o wymianie filtra kabinowego to nie wie co to są zaparowane szyby. Ogrzewanie bardzo mocne
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wiadomo, małe auto - mniej miejsca
4,0
Wyciszenie
głośnie powyżej 150km/h
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo dużo tanich, używanych części, jedynie tylne tarcze, są drogie
5,0
Stosunek jakość/cena
Nic lepszego za te pieniądze i w tej klasie się nie kupi
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
padła cewka sagema, koszt używanej 20zł i 5 minut pracy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Clio II Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
8,1
l/100km
8,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Clio II Hatchback