Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra F Hatchback

Bogdan Bezeg, 12 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 100KM 74kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Opel Astra F Hatchback 1.6 i 16V 100KM 74kW 1994-2002 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : zabezpieczenie antykorozyjne błotników i wlewu paliwa zwiększyć
Zawieszenie : pilnować przedniego zawieszenia, niekosztowne, ale drogi są opłakane
Inne : lusterko lewe, oryginalne i tylko oryginalne ! trudne do dostania (szrot)
4,0
Całokształt
Samochód dla rodziny 4 osobowej na 20 lat. Przy zapewnieniu 1000 zł rocznie na naprawy i wymiany, przy dbalości o higienę auta i eksploatację - auto średniej klasy ale wdzięczne, lepsze nie jest konieczne. Na nowe trzeba zbieracprzez 2o lat od dnia jego zakupu by przy sprzedazy mozna byo nabyć nowe, choćiaż by podobne. Dobre auto .
Wrażenia
4,0
Silnik
Ocena dodatkowa po kolejnym tysiącu km. Silnik pracuje nadal dobrze, spalanie w granicach 8 litrów na 100 km, pracuje dość elastycznie. Zużył się tłumik środkowy, za 2 miesiące będzie do wymiany. Układ chłodzenia wymaga przeglądu z uwagi na niewielki ubytek płynu chłodzenia. Praktycznie silnik z innymi elementami auta wpływającymi na jego pracę sygnalizuje,że jego czas eksploatacji wymaga zakończenia lub generalnego remontu
4,0
Skrzynia biegów
Nadal problemy z przełączaniem biegów. Tym razem wymiana plastikowego krzyżaka zmiany biegów jest niezbędna. Po wymianie zawieszenia tylnego ( sprężyny ) i przedniego samochód przejechał kolejny tysiąc km nie wykazując ułomnośći, ale zuzżyły się amortyzatory, lewy bardziej ( do wymiany. Skrzynia i sprzegło nadal pracuje bez zarzutu, coświadczy,że docisk i tarcza są obliczone na długi okres eksploatacji.
3,0
Układ jezdny
Zbliża się konieczność wymiany opon letnich i zimowych ( okres zużycia zbliżony)Po tym sezonie oba rodzaje opon należy traktować jako kwalifikujące sie do wymiany. Eksploatowane były na drogach szosowych, polnych,żwirowych w prędkościach średnich 60-100 km/godz. 60 %, wyższe prędkości 20 %.
Komfort
5,0
Widoczność
Światła nadal sprawne, bez awarii,obsługiwane akumulatorem polskim bezobsługowym drugi rok.
5,0
Ergonomia
bez uwag
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Doskonałe ogrzewanie w każdych warunkach, wentylacja w samochodzie wystarczająca. Wersja opisywanego modelu z szyberdachem ( tyle lat i nie przecieka, mechanizm odsuwania bezawaryjny)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Żadnych problemów. Foteliki dla dzieci ( od najmłodzego do 7lat ) w pasach tylnej kanapy utrzymywały poziom i bezpieczeństwo) Zatrzaski pasów niezawodne.Przestrzeń dlakierowcy i pasażera z przodu i z tyłu doskonała. Siedzenia wygodne. Szycie kanapy zaczyna wykazywać tendencje do zużywania się nici, czyli zmieniłbym szycie mocmniejszymi nićmi.
3,0
Wyciszenie
Przy dużych prędkościach doskonałe, bez hałasu, tylko slyszane jest niewielkie tarcie opon o jezdnię, na małych prędkościach słychać niestety tłumik środkowy, na postoju silnik pracuje z niewielkim prawidłowym dźwiekiem,przy dodaniu gazu odzywa się tłumik środkowy ( wymiana niebawem)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak na to,że eksploatuję pojazd jako środek poruszania sie po mieście ( dojazdy do pracy) w odległościach do 15 km w jedna stronę, arzadziej wyjzdy na trasy długości do 200km -to jak na 16 letnie auto spalanie w średniej 8 litrów/100 km uważam za właściwe zużycie. Przeglady coroczne - 100 zł, nie są drogie ale tez niewiele obejmują sprawdzeń, głownie uklad jezdny ( zawieszenie, hamulce, światła. Trwa to nie dlużej niz 30 minut więc cena jest odpowiednia. Ubezpieczenia to juz inna sprawa - wysokie, niewiele w zamian.Naprawy średnio rocznie okooło 1000 zł w każdym roku po 5 latach eksploatacji.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niedrogie i dobre
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód po 16 latach nadal niezawodny pod jednym warunkiem: na bieżąco likwidujemy usterki i wykonujemy potrzebne wymiany i naprawy, dbamy o płyny i kulturę jazdy ( hamowanie, bez zrywów jazda, łagodne przyspieszanie, kontrolowanie prędkośći w stosunku do stosowanej zmiany biegu podczas jazdy, itp. Dobiazgi plastikowe wymieniać, gumy do zawieszenia półki tylnej po 15 tysiącach wymienić,żarówki w postojowych lubią się przepalać ( może taka ich uroda)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przód zawieszenia kontrolować, szybko się zużywa( przeguby, amortyzatory, a z tylu glownie sprężyny. Zawone blachy bo po 15 tysiącach już podlegaja korozji ( to za wcześnie), na ale po 16 latach i samochód nie był cały czas garażowany ale przez okres półowy okresu eksploatacji. Sol robi swoje, głównie w blotnikach tylnych i dolnych partiach drzwi przednich od strony kierowcy ( częściej otwierane), poza tym w miejscu wlewu paliwa korozja występuje najwcześniej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra F Hatchback 1.6 i 16V 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
8,6
l/100km
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra F Hatchback