Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra G Kombi

Mirek, 12 lat temu
Silnik 2.0 DI 82KM 60kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 330 tys. km
Opel Astra G Kombi 2.0 DI 82KM 60kW 1998-2004 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Generalnie silnik na łańcuchu rozrządu nie wymieniany, znaczy lata do 400tyś, a może dalej? Wycieki rzecz normalna w oplu, spalanie zadowalające, miejsca dość na 4 osoby, części tanie, cena rocznika '98 sugeruje dalszą eksploatację do zajechania:)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : pompa wtryskowa regeneracja koszt 1500zł
4,0
Całokształt
Auto eksploatuję już 7 rok z różnych przyczyn. Stan licznika około 330tyś.km. Sam przejechałem około 140 tyś. I już mogę coś konkretnego powiedzieć o pojeździe. Przez te kilka lat i tym przebiegu nie obeszło się bez wydatków. Kupiony w Niemczech jak "mniemam" ze stanem licznika około 190tyś. Omówię naprawy. Wymieniłem: 2 x tarcze+klocki przód i tył, piasty przód (niepotrzebnie), przewód abs przód, linka ham ręcznego, pompę wody, termostat, egr, 1 elektro-zawór, używaną pompę vacum - lata do dziś, zregenerowałem pompę VP44 wtryskową,2 x uszczelkę pod pokrywą zaworów,czujnik położenia wału, 2 x łączniki i stabiliz.,amortyzatory tył (może dlatego,że ciągle na pusto jeżdżę, a kombi lubi towar:))Nie wspominamy o płynach eksploatacyjnych. Nie nabijałem jeszcze klimy, gdyż jeszcze chłodzi na tyle, żeby nie zaziębić rodziny. Po zimie wymienię tłumiki, bo od nowości nikt nie wymieniał, a ta zima już go zamordowała.Jeśli mnogość wymienionych części rozśmiesza to przypomnę o przebiegu i o cenie za części kupowane ze zniżkami w IC, tak więc jakość/cena ! Niestety przy takich przebiegach trzeba wymieniać. Zresztą serwis wyszedłby znacznie drożej. Może o nadwoziu słowo. Rdza hmm... moje zdanie "tam gdzie uderzyłeś tam ją masz", no i może czasem znajdziesz małe ogniska pod uszczelkami drzwi, u kolegów czasem na wew. stronie drzwi małe ogniska. Generalnie 14 letnie auto trzyma się mocno lakieru:)Prowadzi się dobrze, hamuje bez zarzutu, bardzo pojemny, cichy przy normalnych prędkościach, w środku materiały jeszcze ze starej szkoły - minimum plastiku, wygląd jak na tamten czas może nie powala, ale znam brzydszych. Produkowany do 2009r. to o czymś świadczy. Silnik. Jeśli miałbym kupić to auto jeszcze raz rozważyłbym jeszcze Zafirę z tym silnikiem (DTL), silnik DTH może mocniejszy (101KM), ale części osprzętu silnika dużooo droższe. Mówili, że silnik lipa, fakt pompa wtryskowa to poezja, której większość mechaników w ogóle nie rozumie, a przecież BOSCH montował tego typu pompy w : - AUDI A4/A6/A8 2.5 TDI (1997 – 2006) - BMW 318d (E46), BMW 320d (E46), BMW 520d (E39) - DODGE CUMMINS RAM 3500 (1998 – 2002) - FORD Fiesta 1.8 TD - FORD Focus 1.8 TDDi - FORD Mondeo 2.0 TDDi - FORD Transit 2.0 TD, 2.0 TDE, 2.4 TD, TDE - ISUZU KB 3.0 TDI - MAN CIĘŻARÓWKI I DOSTAWCZE 4.6 - MG ZR , ZS 2.0 - MITSUBISHI CANTER 3.0 - NISSAN Almera 2.2 - NISSAN Patrol GR 3.0 - NISSAN FRONTERA 3.0 - OPEL Astra 1.7 DTI ,2.0 DI , 2.0 DTI, 2.2 DTI ISUZU, DELPHI, DELCO - OPEL CORSA 1.7 DT, DTI, DTI, ISUZU, DELPHI, DELCO - OPEL COMBO 1.7 DT, DTI, DTL, ISUZU, DELPHI, DELCO - OPEL MERIVA 1.7 DT, DTI, DTL, ISUZU, DELPHI, DELCO - OPEL VECTRA 1.7 DT, DTI, DTL, ISUZU, DELPHI, DELCO - OPEL Frontera 2.2 DTI - OPEL Omega 2.0 DTI, 2.2 DTI - OPEL Sintra 2.2 TD - OPEL Vectra 2.0 DI , 2.O DTI, 2.2 DTI - OPEL Zafira 2.0 DI , 2.0 DTI, 2.2 DTI - ROVER 220, 25, 45, 420 2.0 iDT - SAAB 9-3, 9-5 2.2 - SKODA SUPERB 2.5 TDI - VW Passat 2.5 TDI - VOLVO FL6 5.5 a mamy takich fachowców, że szkoda gadać. Podsumowując auto warte zainteresowania. Duże, przestronne, mało pali, zawieszenie nie wymagające większego zachodu.Jeśli czegoś nie omówiłem znaczy, że nie było z tym problemu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pomimo kilku wad typowo osprzętowych tj:elektro-zawory,egr,vacum pompa generalnie udany.Po chwili pracy od włączenia cichnie.Mój pali normalnie przy -20*C, z trudem -28*C, ale zawsze odjeżdżam.Raz wymieniłem świece żarowe.Fakt zarzuca olejem, przez co trochę gubi, ale nie dolewam, gdyż wymieniam co 10tyś. olej 10W40. Zawiódł mnie tylko 1 raz, ale o tym później:)
5,0
Skrzynia biegów
Nic dodać nic ując. Niedawno wymieniłem olej w skrzyni, podobno się nie wymienia jak słyszałem BZDURA wszędzie się wymienia zależy tylko od przebiegu, typu skrzyni itp. Nic złego się nie wydarzyło:)
5,0
Układ jezdny
Jeśli ktoś uważa,że jest zły to ma chyba takie doświadczenia. Ja uznałem, że doskonały, wręcz idealny. Łączniki i stabilizatory wymieniłem 2 razy na 140tyś SZOK co? raz amory z tyłu. Piasty z abs wymieniłem niepotrzebnie bo chodziło ostatycznie o przewód, a nie o awarie czujnika abs w piaście.
Komfort
4,0
Widoczność
Mam kombi, ale nie narzekam. Uznaję,że dobra.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, moja wersja jest praktycznie pełna. Elektryka 4 szyby, lusterka sterowane i grzane,kierownica reg. 2 płaszczyznowo, 4 poduszki, klimatyzacja. Brak komputera.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Cóż tu napisać? Dobrze wieje, zimą grzeje dopiero po około 10km jak to diesel.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na autko segmentu kompakt jest wystarczające dla 4 osobowej rodziny (wersja kombi). Mnie dobrze się nią jeździ. Jestem zadowolony.
3,0
Wyciszenie
No tu mogłoby być nieco lepiej. Powyżej 100km/h staje się coraz głośniej i głośniej:)Pamiętamy opisuję DIESEL.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tu pełna gama zużycia drogiego ON. Przy 90km/h - 4,7l przy 100km/h- 5,2l przy 120km/h- 6l przy 140km/h- 7l w mieście latem - 6l w mieście zimą - 7,5l
4,0
Stosunek jakość/cena
Ja osobiście ustosunkuję się jednak do oceny jakość/cena do jakości, gdyż uważam, że jest wyżej niż cena.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zaliczę tu silniczek pod deską nawiewu obieg wew/zew. rozpiąłem w pozycji nawiew od zewn.(się zacinał), często palą się żarówki H7, jeśli masz problem z abs sprawdź kable pod nadkolem, lubią śniedzieć na złączkach, no i hamulec ręczny - linka zimą nie zaciągam, a dodam, że rok temu wymieniona na nową.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niestety pompa wtryskowa do regeneracji, egr, elektro zawory,pompa vacum, czasem przepływomierz masowy pow.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 DI 82KM 60kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra G Kombi 2.0 DI 82KM 60kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra G Kombi