Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra H Cabrio

HSN, 16 lat temu
Silnik 1.8 ECOTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Astra H Cabrio 1.8 ECOTEC 140KM 103kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Wrażenie jakie robi na ludziach ponadprzeciętna uroda tego auta.
5,0
Całokształt
Astra GTC OPC Line robi wrażenie. Wersja 5D kosztuje tyle samo co 3D, a jest o wiele bardziej praktyczna, więc większość kierowców wybiera właśnie ją. Dzieki temu Astra GTC nie jest częstym widokiem, a jej ponadprzeciętna uroda sprawia, że niejeden kierowca i pieszy ogląda się za samochodem. Auto świetnie się prowadzi i świetnie jeździ. Wystarczająca jest ilość miejsca w środku dla kierowcy i pasażerów. Bagażnik jest duży. Długie i grube drzwi wymagają dokonywania selekcji wśród miejsc postojowych, a ich otwieranie na ciasnych parkingach sporej dozy ostrożności. Często trzeba się do samochodu wciskać lub z niego wysiadać przez lekko uchylone drzwi, ale taki już urok samochodów 2/3D. Silnik mógłby być mocniejszy, ale to już moje niedopatrzenie. Teraz zdecydowałbym się na wersję 2,0 200 KM.
Wrażenia
4,0
Silnik
Do jazd próbnych dostałem na 3 dni wersję 1,6 105 KM, która jeździła OK, więc po zamówionej przez mnie wersji (1,8 140 KM) spodziewałem się sporej mocy, a tymczasem okazało się, że jest bez fajerwerków. Mogło być lepiej. Zwłaszcza przyśpieszenie od 0 nie zachwyca, więc wyścigi ze świateł raczej odpadają. Trzeba wysokokręcić żeby poczuć moc. Elastyczność silnika przy wyższych prędkościach bez zarzutu. W trasie można zapomnieć o lewarku zmiany biegów, bo jedzie na 5 od 50 do 200 km/h.
4,0
Skrzynia biegów
Twarda i wyraźna. U mnie czasem pojawiają się problemy z wrzuceniem 2 przy ostrzejszych przyśpieszeniach, ale ogólnie OK.
5,0
Układ jezdny
Cudo. Astra jest zestawiona dość twardo, więc nie jest to samochód dla ceniących komfort i spokój, ale dla innych... W zakrętach rewelacyjnie, zwłaszcza po wciśnięciu słynnego przycisku SPORT zmieniającego nastawy. Co do zasłyszanych przez mnie lamentów o nieodłączalności ESP, to jest ono jak najbardziej odłączalne (polecam czytanie instrukcji). Można się poślizgać.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki bez zarzutów. Z tyłem jest gorzej. Martwe pole sopre bo tylne słupki są słusznej grubości (zasługa stylistów) ale można się przyzwyczaić. Widoczność do tyłu to koszmar. Dopóki jedzie się do przodu wszystko jest OK, ale cofanie to już prawdziwa ruletka. Odradzam oszczędzanie na czujniku cofania (ja do dziś tego żałuję). Nieporozumienie stanowi wewnętrzne lusterko wsteczne. Jest zdecydowanie za duże jak na niewielkie rozmiary szybki tylnej, przez którą i tak nic nie widać, a zasłania część widoku do przodu co jest denerwujące. W skrócie - lusterko dla taksówkarza a nie do auta aspirującego do coupe.
5,0
Ergonomia
Przyzwyczajenie do impulsowych przełączników kierunkowskazów i wycieraczek wymaga trochę czasu, ale potem jest w porządku. Przeszkadza trochę brak odpowiednich uchwytów na napoje (te w drzwiach i w schowku nie spełniają dobrze swojej roli), ale samochód to nie miejsce do spożywania posiłków. Szeroka regulacja foteli i ustawienia kierownicy.. Słyszałem, że wnętrze jest ciemne i zimne, ale ja lubię taki styl i mnie się podoba.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wszystko OK, a z tyłu nie jeździłem, ale pasażerowie z reguły są zaskoczeni dużą przestronnością. W końcu miejsca jest tam tyle, co w wersji 5D, tylko małe boczne okienka sugerują, że z tyłu jest ciasno.
3,0
Wyciszenie
Poniżej 130 km/h silnik i wydech ładnie mruczą i sprawiają miłe, zachęcające do podkręcania wrażenie. Robi się głośno przy prędkościach powyżej 130 km/h, a to trochę za wcześnie jak na szybkie auto.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 140 kucyków do wykarmienia, to spalanie jest na całkiem przyzwoitym poziomie. Niestety bak ma tylko 45 l. pojemności co skutkuje po pierwsze koniecznością częstych wizyt na stacjach benzynowych, a po drugie zauważalną szybką wędrówką wskazówki poziomu paliwa w kierunku 0. Przeglądy dopiero przede mną. Naprawy mam nadzieję, że nie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie orientowałem się specjalnie, co do cen konkurencji, ale uważam, że samochód jest jak najbardziej wart swojej ceny. Materiały użyte we wnętrzu przewyższają te użyte w autach tej samej klasy innych marek.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po pierwszych 10 000 km bez zastrzeżeń.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po pierwszych 10 000 km bez zastrzeżeń.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 ECOTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra H Cabrio