Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Combo C Van

DeX, 14 lat temu
Silnik 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Combo C Van 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW 2004-2011 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bezstresowe wyprzedzanie przy niskim spalaniu. Zawieszenie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : napinacz paska wieloklinowego
Zawieszenie : delikatne zawieszenie z przodu
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.7 Z17DTH (CDTI) z koncernu ISUZU. Dynamika silnika jest bardzo dobra. Turbina dmucha już od od 1700 obr/min i nagle autko dostaje mocnego kopa. Ponizej 70 kmh na trasie nie warto redukować biegów w dół, bo poprostu nie ma sensu. Auto bardzo dobrze się zbiera na V biegu. Bezstresowe wyprzedzanie. Wcześniej miałem okazję wypróbować takie same combo 1.4 w benzynie - bez porównania na korzyść 1.7 CDTI :) Ogólnie jestem bardzo mile zaskoczony motorkiem
4,0
Skrzynia biegów
Nic nie haczy i nie zgrzyta, skrzynia chodzi lekko bez oporów. Jedynie do wstecznego moim zdaniem jest zbędne \"zabezpieczenie\". Skrzynia manualna 5-biegowa i aby wrzucić wsteczny trzeba pociągnąć wajchę do góry, co wymaga przyzwyczajenia.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest bardzo dobrze zestrojone, chociaż mogłoby być nieco sztywniejsze. Dobrze wybiera nierówności, przód sprawia wrażenie bardzo delikatnego i się nie mylę, już niedługo czeka mnie wymiana łączników stabilizatora oraz końcówek drązka kierowniczego ( na liczniku 120 000 ). Moje Combo to wersja dostawcza Cargo. Bez problemów przywiozłem nim 650kg tarakoty na balkon + kleje i inne woreczki :) Zawieszenie jest bardzo cichutkie ale myślę, że zbyt miękkie jak na wersję dostawczą, aczkolwiek mi ten komfort odpowiada.
Komfort
4,0
Widoczność
Wersja dostawcza bez szyb tylnych i bocznych więc wiadomo, rewelacji przy cofaniu nie ma. Grunt to wyczuć auto i dobrze patrzeć po lusterkach. Lustra są duże i wszystko w nich doskonale widać jednak ich wadą jest no właśnie ta wielkość, w połączeniu ze słupkami bocznymi skutecznie zakrywają pieszych na przejściu w mieście także wzmożona ostrożność i koncentracja wskazana.
4,0
Ergonomia
Wszystko doskonale rozmieszczone. Jedynie ciężko mi się przyzwyczaić do włącznika świateł. Wcześniej miałem mazdę i tam włącznik był zintegrowany w dźwigience kierunkowskazów. Ale to drobnostka. Poza tym radyjko fabryczne fajnie gra. Brakuje podłokietnika ( mam zamiar dokupić ). Poza tym fotel kierowcy jest bardzo wygodny, jedynie przełączniki otwarcia szyb mogły by być wysunięte nieco dalej ( kto ma długie ręce musi myszkować po drzwiach ).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima pracuje bez problemów. Praktycznie żadnych spadków mocy na silniku przy włączonej klimie. Chłodzi ładnie i szybko. Po 10 minutach jazdy przy klimie załączonej na 3 w aucie jest juz naprawdę chłodno, aż za chłodno. Czy dobrze grzeje jeszcze nie wiem, bo nie miałem okazji poruszać sie zimą :)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dwa fotele z przodu i kratka z tyłu. Fotel kierowcy bardzo wygodny. Minus za brak regulacji kąta nachylenia oparcia w siedzeniu pasażera ( wersja na francję z dzieloną kratką ) Jedynie zagłówki mogły by być inne a nie plastik + pianka
3,0
Wyciszenie
Auto dostawcze więc się nie wypowiadam na ten temat :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Najmniej spalił mi 6.3 litra ale to przy jeździe raczej spokojnej nie przekraczając 130 kmh, wyprzedzając od czasu do czasu do 150-160 Sądzę że poniżej 6L/100 da się spokojnie zejść. Z klimą na trasie około 7 litrów, po mieście nie sprawdzałem, gdyż robię głównie trasy, co najwyżej 30% jazda po mieście, wtedy 6,8 do 7.5 L Zbiornik na paliwo trochę przymały, mógły być tak z 60 litrowy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mam go od przebiegu 116 000, obecnie na blacie 120 000 z groszami. Jedyny poważny problem jaki miałem do tej pory to zerwanie paska wieloklinowego z powodu wyrobienia się napinacza. Koszt nowego ( tylko ASO ) około 700zł, wymiana we własnym zakresie. Przy 118 000 wymiana rozrządu + pompy. Wszystkim POLECAM wymianę pompy przy okazji zmiany rozrządu, gdyż pojawiają się w niej luzy i wycieka płyn chłodniczy który się leje po całej pokrywie aż do misy silnika. Poza tym rozrząd tylko na oryginalnych częściach, szczególnie napinacz i rolka. W zamienniku jest oferowany napinacz z kołnierzem, który przy nieprawidłowym ustawieniu naciągu paska poprostu pęka.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Combo C Van 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Combo C Van