Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Corsa D Hatchback 5d Facelifting

Samerglow, 8 lat temu
Silnik 1.2 Twinport ECOTEC LPG 83KM 61kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Opel Corsa D Hatchback 5d Facelifting 1.2 Twinport ECOTEC LPG 83KM 61kW od 2011 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Zaskakująco dobrze zestrojone zawieszenie, jest komfortowo.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Awaria pompy ABS
Silnik : Usterki fabrycznej instalacji LPG
4,0
Całokształt
Opel Corsa B, też w gazie, był w naszej rodzinie od 5 lat, ale przyszedł na niego czas - rdza zrobiła swoje niestety. Zakupiliśmy więc Corsę D i po za tym, że jest to nowe auto to nic nie chwyta za serce względem poprzedniej Corsiny. Największym plusem jest obszerność, ekonomia i praktyczność Corsy D. Buda nowej Corsy jest większa oraz ma o wiele więcej miejsca w środku. Do plusów należy dołożyć fakt, że udało się trafić na wyprzedaży rocznika egzemplarz za bardzo fajną cenę z pakietem zimowym : podgrzewane przednie siedzenia i kierownica. Corsa D najlepiej czuje się w jeździe międzymiastowej i po mieście. No i to by był koniec zachwalania. Auto jest wyposażone w fabryczną instalację LPG i pali zniewalająco mało przy zniewalająco nieżywej jeździe.. ale tylko wtedy. Sam silnik ma 1.2L ma 85KM, ale w porównaniu do 1.2L 45KM z poprzednika nie ma niestety specjalnej różnicy w dynamice. Dlaczego ? Szczegóły pod -Więcej-. Skrzynia biegów 5 biegowa jest bardzo krótka, brakuje na autostradach 6-go biegu. Przełożenie dyferencjału jest wolne ( duże ) . Przy 120 km/h jest 3000 obr/min i zwiększanie prędkości auta od tych 120 zwiększa rozpaczliwość wycia silnika i mocne zwiększanie spalania. Jazda Corsą D z tym silnikiem i skrzynią po autostradzie kilkaset kilometrów to udręka. Natomiast do miasta jest niezastąpiona. Trudno oczekiwać czegoś ekstra od auta klasy B. Mama sobie to auto bardzo chwali ( z wyjątkiem usterek wieku dzieciencego ) i cieszy ją niskie spalanie, dla mnie stara Corsa B miała lepszy temperament. Nowa Corsa już przez rok była 3 razy w ASO na gwarancji. Uszkodziła się pompa ABS - sterowanie. Dwa razy auto jechało do ASO z powodu instalacji LPG. Świecił się serwis i silnik nierówno trzymał obroty oraz szarpał - padł reduktor. Generalnie auto jako wozidło do pracy i na niedalekie wypady do 100 km w jedną stronę sprawdzi się w zupełności, po prostu jeździ - po za tym nic więcej nie zaoferuje w tej konfiguracji.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik ma 1.2L ma 85KM i ma założony fabrycznie LPG. Pomiędzy benzyną, a LPG nie ma zauważalnej różnicy w dynamice, ale w porównaniu do 1.2L 45KM z poprzednika nie ma specjalnej różnicy. Dlaczego ? Wystarczy spojrzeć na przebiegi momentu obrotowego obydwóch silników. W silniku 1.2 85KM max. moment jest przy 4000 obr/min, im niżej tym gorzej - poniżej 2500 obr silnik praktycznie nie ciągnie. Żeby w miarę sprawnie rozruszać to auto trzeba go kręcić, lecz wtedy wykręca się nieadekwatnie wysokie spalanie. Silnik ten sprawia wrażenie jakby był stworzony do emeryckiej jazdy, wtedy malutko pali - 7.5L gazu na 100 w cyklu mieszanym. Podczas używania większej ilości koni można spokojnie wykręcić 11L/ gazu na 100. Dynamika tej jednostki to dno. Dla fanów ekodrivingu i tych co mozolnie toczą się do pracy 10km w jedną stronę jest super wyborem.
3,0
Skrzynia biegów
5-cie biegowa, bardzo krótka z wolnym przełożeniem głównym. Brakuje 6-go biegu na trasie. Biegi zapina się się wyraziście, niekiedy haczy przy przełączaniu z 1 na 2.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie bardzo sprawnie wybiera nierówności, jest przy tym usztywnione. Cicho pracuje. Przy prędkościach powyżej 120km/h auto zaczyna myszkować na pasie - Corsa D nie lubi szybko szaleć.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra na wprost i na boki. Małe martwe strefy, relatywnie wąskie słupki A, B. C trochę za gruby.
4,0
Ergonomia
Regulowana w dwóch płaszczyznach kierownica. Regulowany fotel w szerokim zakresie. Kierownica dobrze leży w dłoniach. Bez zastrzeżeń - jest fajnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa sprawnie jeśli chodzi o ogrzewanie, z wydajnością schładzania jest dobrze, ale w upały nie nadąża. Silnik szybko się nagrzewa, do tego jest grzanie foteli i kierownicy - super dodatek do komfortu na zimę. Skuteczność chłodzenia
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przepastne wnętrze jak na klasę B, jakość materiałów na przyzwoitym poziomie. W większości są miękkie materiały.
4,0
Wyciszenie
Wystarczająco skuteczne do prędkości 120km/h, potem już jest głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z racji, że auto jest nowe trudno określić koszty utrzymania. Jednak jeśli chodzi o koszt paliwa to jest taniutko.. :)
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie, biorąc pod uwagę wyprzedaż, nie było i chyba nie ma nic lepszego do wyboru wśród marek segmentu B.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak, auto nowe..
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W serwisie Opla auto było już 3 razy. - Awaria pompy ABS - Usterka reduktora instalacji LPG 2x

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.2 Twinport ECOTEC LPG 83KM 61kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Corsa D Hatchback 5d Facelifting 1.2 Twinport ECOTEC LPG 83KM 61kW
Średni koszt przejechania 100 km
20,50 zł
5,5
l/100km
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Corsa D Hatchback 5d Facelifting