Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Opel Meriva I 1.8 ECOTEC 125KM 2002-2010 - Oceń swoje auto

Opel
Meriva
I
1.8 ECOTEC 125KM 2002-2010

Ocena Opel Meriva I 1.8 ECOTEC 125KM 2002-2010

Opel Meriva I 1.8 ECOTEC 125KM 2002-2010

z przebiegiem 20 000 km, wyprodukowany w 2003 roku
Średnia ocena
2,77
~MHK
dodał ocenę 01.10.2005 20:49:31

Całokształt

2,00
Samochód za duże pieniądze oferuje pojemny środek z mozliwością jego zmieniania co może się przydać kiedy będziemy się mudzić podczas kolejnych wizyt w serwisie. Całokształt wypada niezbyt korzystnie jak na auto za takie pieniądze.

Mechanika

Silnik

4,00
Silnik pracuje poprawnie bez zbędnych odgłosów. Elastyczność też nie pozostawia wiele do życzenia, w końcu to 125 KM.

Skrzynia biegów

2,00
Skrzynia biegów fatalna. Przy wyższym wzroście nie sposób ustawić fotel tak, by było wygodnie. Biegi wchodzą nieprecyzyjnie a wsteczny zawsze ze zgrzytnięciem. W każdej nowej Merivie service wymienia pająka dźwigni zmiany biegów. Oryginalny jest plastikowo-teflonowy a zamiennik metalowy.

Układ jezdny

1,00
Układ jezdny jest mało komfortowy, ale za to nie dający poczucia bezpieczeństwa. Samochód na zakrętach wykazuje nadmierna tendencję do wychylania się, a przejazd przez tzw. chopkę przy prędkości 100 km/h przypomina bardziej skoki kangura uciekającego w panice niż pojazd kontrolowany przez kierowcę. Progi zwalniające to zacięty wróg Merivy komfortowo można je pokonać przy prędkości poniżej 10 km/h.

Komfort

Widoczność

2,00
Podstawowy problem to martwe punkty, które podobno zminimalizowano poprzez trójkątne szybki w słupkach – tak twierdzi Opel – praktyka pokazuje jednak zupełnie coś innego. Wielokrotnie zdarzyło mi się prz lewoskręcie nie zauważyc pieszego, gdyż zasłoniły go słupki – dobrze że jest ABS, bo pewnie miałbym paru na sumieniu.

Ergonomia

5,00
Niewątpliwym atutem jest ergonomia. Układ foteli i możliwość ich aranżacji pozwala na zmieszczenie przedmiotów o długości nawet do 2,9 m, a wszystko na wygodnej do załadunku wysokości jak na minivana przystało. Jedynym mankamentem jest przymus demontowania tylnych zagłówków, jeżeli chcemy położyć oparcie tylnych foteli, poza tym duży +.

Wentylacja i ogrzewanie

5,00
Wersja z klimatyzacją automatyczną działa bez zarzutu w każdych warunkach od -28 do +40 – sprawdziłem. Po nastawieniu żądanej temperatury wszystko działa sprawnie i cicho.

Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

3,00
Siedzi się wysoko a fotele pozostawiaja wiele do życzenia pod względem trzymania na zakrętach. Tylne siedzenia co prawda posiadają regulację pochylenia oparcia, jednak jeżeli zwiększymy pochylenie, to albo ci z przodu muszą się posunąć albo pozostaje nam siedzenie po turecku.

Wyciszenie

3,00
Samochód nie należy do cichych, ale czego można wymagać od nadmuchanej Corsy.
autodna

Ekonomiczność

Koszty utrzymania

4,00
W mieście potrafi spalać nawet 13,5 l ale za to poza miastem potrafi nas zaskoczyć osiągiem 7 l/100 km (przy dynamice 70-140 km/h).

Stosunek jakość/cena

3,00
Trudno tu mówić o stosunku, no chyba że przerywanym (mam na myśli oczywiście przerwy spowodowane wizytami w serwisie). W mojej subiektywnej ocenie wysoka cena powodująca sporą dziurę w portfelu, ale za to otrzymujemy fatalne wykonanie, które na pewno długo pozostanie w naszej pamięci jako jeden z tych wyborów, których nie chcieli byśmy pamiętać.

Niezawodność

Drobne usterki

1,00
Kokpit poskręcany fatalnie, w zasadzie po kupnie należałoby wszystko samemu poskręcać od nowa. Widoczny brak staranności wykonania przez hiszpanów ale jaki naród takie fabryki.

Poważne usterki

1,00
Usterkowość fatalnie wysoka. Przez 19500 km przebiegu wymieniono mi: pająka dźwigni zmiany biegów, sprężarkę klimatyzacji, pasek rozrządu wraz z napinaczem, sterownik silnika, halogen przeciwmgielny i trzecie światło stopu oraz wszystkie żarówki z oświetlenia zewnętrznego. Service fatalny oczekiwanie na części zawsze powyżej 2,5 tygodnia a maksymalnie czekałem 2 miesiące.
Kupujesz części we własnym zakresie? Sprawdź naszą ofertę!

Spalanie 1.8 ECOTEC 125KM 2002-2010

Pb [l/100km]
Średnie spalanie:
10,2

Minimalne średnie spalanie

:
10,2

Maksymalne średnie spalanie

:
13,5

Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe

:
7,0

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do wiarygodności ogladanego wpisu, napisz je w powyższym polu i kliknij na przycisk "Wyślij". Na pewno rozpatrzymy Twoją sugestię!

Oblicz koszty własnej jazdy 1.8 ECOTEC 125KM 2002-2010

Koszt przejechania 100 km [zł]:
Mój styl jazdy
oszczędny
zrównoważony
dynamiczny
Koszt miesięczny [zł]:
5
25
50
75
100
15 tysięcy km rocznie
Komentarze kierowców
Dodaj nowy komentarz