Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Mokka I SUV

ankla, 10 lat temu
Silnik 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Mokka I SUV 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW 2012-2017 - Oceń swoje auto
4,08
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Mam to auto od tygodnia, więc narazie to tylko wstępne uwagi. Przeszedłem na ten samochód bezpośrednio po BMW 320D , gdyż miałem dość niskiego samochodu, do którego trudno wsiąść wysokiemu facetowi i jeszcze trudniej wysiąść/ chociaż sama jazda nim to bajka / . Teraz siedzę wysoko, wsiadam bez wyginania się i - o dziwo w środku z przodu jest naprawdę sporo miejsca. Pasażerowie z tyłu, zwłaszcza wysocy mają gorzej, no ale to auto ma w końcu tylko 428 cm długości. Plusów - jak do tej pory zdecydowanie sporo - przede wszystkim wygląd dość agresywny , nowoczesny i efektowny, samochód wysoki, duże koła / 18tki / . W środku dobrej jakości plastiki z ładnymi elementami metalizowanymi
5,0
Skrzynia biegów
Genialnie spasowana skrzynia biegów - wchodzi jak po maśle, 140 KM mocy jak na takie auto w sam raz , może jeszcze z 10 by się przydało, ale to nie BMW.Napęd na 4 koła przypuszczam, że da się ocenić dopiero w zimie. Niestety przy wysokich obrotach i szybkiej jeżdzie powyżej 120 km/ godz.ujawnia się nie najlepsze wyciszenie samochodu - szkoda, bo to trochę przeszkadza, chociaż kiedy 120 km/godz.osiągnąłem w testowanej KII SPORTAGE , to to dopiero był problem i huk. Doświadczony kierowca który takim autem wcześniej nie jeżdził może mieć w pierwszej chwili problem z widocznością do tyłu przez szybę . Ta szyba jest po prostu mała i o oglądaniu w niej tego co widziało się przez tylną szybę jakiejś limuzyny należy szybko zapomnieć. W tym Oplu jednak / wersja Cosmo / załatwia sprawę kamera cofania , która idealnie pomaga i działa bez zarzutu, trzeba się tylko do niej przyzwyczaić / jak do wszystkiego co nowe /
5,0
Układ jezdny
Czujniki wbudowane w zderzaki są do tego stopnia sprawne, że sygnalizują nawet kwiatki w ogrodzie !!Doskonałe radio z odtwarzaczem , świetne głośniki , ładna tapicerka - u mnie przy kolorze auta RED VELVET jest grafitowa i to fajne zestawienie. Felgi oczywiście aluminiowe, opony CONTINENTAL klasyczne / nie RUN FLAT / , w środku ładne dywaniki , można dokupić chlapacze, owiewki itd. W pierwszej chwili strach budzi deska rozdzielcza, bo na niej kilkadziesiąt przycisków, wszystko świeci, mruga i piszczy dżwiękowo. Ale to tylko pierwsze wrażenie, łatwo daje się ją ujarzmić i będzie świecić tylko to co chcemy i piszczeć ni nie musi.
Komfort
4,0
Widoczność
Na zakończenie jeszcze jedna uwaga . W tej wersji samochodu na wyposażeniu jest nawigacja firmy NAVTEQ. I przy tej okazji należy się kilka cierpkich uwag pod adresem producenta auta - firmy GM. Samochód wyposaża się w mapę na karcie SD obejmującą Polskę , Litwę , łotwę i Estonie. TO JAKIEŚ EGZOTYCZNE POŁĄCZENIE - niestety w Oplu stosowane powszechnie. Skandal - w moim przekonaniu - polega na tym , że firma stosuje w tej sprawie prymitywne i niedopuszczalne oszczędności, na które - z pewnością- by sobie nie pozwoliła w odniesieniu do klienta niemieckiego czy francuskiego. W Polsce - jeszcze - może to robić bezkarnie , bo my - klienci - jej na to pozwalamy Powie ktoś, że inne mapy można dokupić - to prawda , tylko, że w samochodzie za ponad 100 tysięcy tego typu groszowe oszczędności Opla robione kosztem klienta polskiego są paskudne i oburzające.Nikt przy zamawianiu samochodu nie wspomina o takim szczególe , bo to niby nieistotne . Po zakupie auta za 100 tysięcy złotych taki drobiazg robi zdecydowanie złe wrażenie i powinien być po prostu piętnowany głośno w tym kraju.!!!
4,0
Ergonomia
To nie zmienia faktu, że jak narazie autko cieszy.Przyjemnie wsiąść, przyjemnie jechać . I oby tak było stale w dalszej eksploatacji.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Opel Mokka I

Liczba wpisów: 8

Opel Mokka I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Opel Mokka I SUV