Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Monterey I Terenowy

wzubowicz@gmail.com, 15 lat temu
Silnik 3.1 TD 114KM 84kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 188 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Monterey I Terenowy 3.1 TD 114KM 84kW 1991-1998 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Spalanie na niskim poziomie, moc oraz elastycznośc naprawde świetny silnik.
5,0
Całokształt
Moim zdaniem jest to naprawdę świetne auto i ani chwili nie żałowałem jego kupna. Na razie udaje mi się jeździć bezawaryjnie. Auto swietne zarówno na drodze jak i w terenie nie mogę o nim powiedzieć złego słowa naprawdę warto.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to jedna z najmocniejszych stron tego auta, 3,1 litrowy diesel z turbiną spokojnie radzi sobie z jego wagą ( 1900kg - wersja RS (krótka))Nie ma mowy o jakimkolwiek braku mocy jest jej zawsze pod dostatkiem. bardzo zdziwiłem się gdy pierwszy raz jechałem tym autem po trasach które znam mianowicie normalnie musialem redukować a tu nic ! jedzie jak czołg pokona każdą góre. W terenie spisuje sie rewelacyjnie duża moc na małych obrotach pomoże nam wyjechać z każdego błota. Przyspieszenie i inne osiągi nie powalają ale przecież nie o to chodzi w aucie terenowym. Silnik jest elastyczny i bardzo dobrze sprawuje się zarówno na trasie jak i w mieście.
4,0
Skrzynia biegów
jedna zasada w tym aucie - sprzęgło do ziemi, jeśli zmieniamy bieg bez tej zasady możemy usłyszeć -grrrrrr. Skrzynia czasem może okazać się niezbyt precyzyjna ale jest ona po prostu troszkę inna niż w większości aut, trzeba przywyknąć. Po mieście możemy jeździć bez problemów na 5 biegu od 40 km/h co wpływa pozytywnie na ilość litrów ropy pożeranej przez tego potwora :)
4,0
Układ jezdny
Nie można powiedzieć o nim złego słowa. Napęd na tylne koła i dołączany przód jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Trzeba się przyzwyczaić że to nie jakiś typowy plaskasz tylko auto terenowe i trzeba je należycie obsługiwać - bez szaleństw. czasem pojawiają się luzy w układzie kierowniczym ale jeśli regularnie serwisujemy auto nie powinno być większych problemów. ze względu na wielkość opon i napęd pojawia się zjawisko pływania w koleinach. W zależności od rozmiaru opony pływamy więcej lub mniej :) Ja używam szosowych 245/70 i trzeba uważać na niepewnej nawierzchni- czuć, iż tył chce jechać w inną stronę niż my.
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzimy wysoko :) komfortowo - na wszystkich patrzymy z góry - czego chcieć więcej... Z przodu rewelacyjnie bez zastrzeżeń, duża przednia szyba, lusterka jak w starze - to wszystko zapewnia świetna widoczność do przodu. Z tyłem jest troszkę gorzej ale też dobrze - osłona koła na tylnej klapie troszkę utrudnia widoczność przez tylną szybę ale nie ma tragedii. |jestem pewien, że żaden osobowy resorak nie może się z Montereyem równać pod względem widoczności.
3,0
Ergonomia
ehhh ergonomia !? a co to. Kwestia przyczajenia - tylko kierunkowskaz znajduje się w normalnym miejscu :D światła,wycieraczki to wszystko obsługujemy pokrętłami na przedniej konsoli koło zegarów. Czy to dobre rozwiązanie ? z czasem muszę powiedzieć że tak - nic niepotrzebnego nie znajduje się wokół kierownicy o nic nie możemy zahaczyć - musi trochę minąć zanim człowiek się przyzwyczai. Przyciski takiej jak - regulacja , chowanie i podgrzewanie lusterek, światła przeciwmgielne, podgrzewana szyba, tylne wycieraczki ( !? na przycisk to już dziwne :), regulacja obrotów to wszystko znajduje się na dolnej konsoli pod kierownicą zaraz nad kolanami. taka to uroda isuzu. Nie jest to ani dobre ani złe rozwiazanie po prostu gdzie indziej miało by to być. Zanim nauczymy się na pamięć rozmieszczenia przycisków minie trochę czasu :D. na początku nie mogłem się w niczym połapać teraz już jest ok :)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
nie posiadam klimatyzacji ale wcale przez to nie cierpię. Mocny nawiew rekompensuje ten brak :) Naprawdę nie jest źle nawet w czasie upałów. Auto nagrzewa się dość szybko biorąc pod uwagę czas rozgrzewanie się 3 litrowego silnika :) Jeśli już jest ciepły to wolno stygnie. po kilku chwilach jest już ciepło. Bardzo podoba mi się konfiguracja nawiewów jest ich całkiem sporo i naprawdę jest to mądrze zaprojektowane.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W wersji krótkiej mieszczą się 4 osoby( w dowodzie :) Nikt nie narzeka na brak miejsc jest go naprawdę pod dostatkiem. Z przodu miejsca bardzo dużo naprawdę bardzo :D Z tyłu trochę mniej ale i tak bardzo dobrze i komfortowo można się przemieszczać nawet w długie trasy. bardzo fajne fotele - świetnie trzymają na boki co przydaje się w terenie i podczas codziennej jazdy, są wygodne i kierowca jak i pasażerowie się nie męczą. Może też wspomnieć o podłokietnikach które są rewelacyjne. Po złożeniu tylnych siedzeń nawet w wersji krótkiej mnóstwo miejsca. W aucie znajduja się 3 schowki :) 1 przed pasażerem z przodu, 2 pod podłokietnikiem na środkowym tunelu i 3 na lewarek i narzędzia :D to wszystko cóż nie oszałamia ilością ale są całkiem praktyczne i bardzo pojemne.
3,0
Wyciszenie
A co to ? Jak można dobrze wyciszyć 3 litrowy silnik z ciężarówki :) Zresztą nie widzę potrzeby wyciszania pięknie i donośnie brzmiącego diesla. Często ludzie obracają się na ulicy zobaczyć co tak wielkiego jedzie bo robi trochę hałasu :) Autko budzi kształtem i dźwiękiem respekt zawsze masz pierwszeństwo :D Robi się głośno powyżej 2,5 tys. Ale gdy nie przekraczamy 3 tys ( czego nie powinno się robić jeśli chcecie szanować to auto ) jest ok powyżej możemy po głosie rozpoznać pracujące elementy silnika :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Myślałem, że będzie gorzej spalanie koło 9 litrów w trasie przy 90-100 km/h, około 10 w mieści jak na 3 litrowy silnik jest naprawdę dobrze. Nie jest zbyt paliwożerny opłaca się go kupić. Jest to auto terenowe jak zepsuje się coś dużego niestety trzeba będzie zapłacić... ale nie jest tragicznie np komplet nowych amortyzatorów przód 360 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za około 11 tys można dostać super auto terenowe, które bije na głowę pseudo terenówki i ma do zaoferowania dużo swoich zalet.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pod tym względem świetnie. Małe awarie występują dość rzadko i nie ma elementów, które się regularnie psują. Co jakiś czas wymiana żarówki - standard.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie jest źle ale mogło być lepiej. Turbina po większym przebiegu powyżej180 ktys może odmówić posłuszeństwa na tyle widocznie zaprojektowali jej trwałość inżynierowie. Cena regeneracji powyżej 1000zł używana 700. Na szczęście nie występują inne poważne awarie. Warto zwrócić uwagę na stan wtryskiwaczy lubią po jakimś czasie przelewać.

On - zużycie paliwa dla silnika 3.1 TD 114KM 84kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Monterey I Terenowy