Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj
Nie trać czasu na szukanie części! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Opel Vectra B - Oceń swoje auto

 
lista nadwozi Opel Vectra B
 
lista silników Opel Vectra B

Podsumowanie 1908 ocen tego auta

Oceny Opel Vectra B

, produkowany od do roku
Średnia ocena
4,01
3% gorzej niż w segmencie Klasa średnia (4,18)

Całokształt

Całokształt

4,00

Mechanika

Silnik

4,06

Skrzynia biegów

3,90

Układ jezdny

4,08

Komfort

Widoczność

4,06

Ergonomia

4,13

Wentylacja i ogrzewanie

4,11

Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

4,28

Wyciszenie

3,99

Ekonomiczność

Koszty utrzymania

3,91

Stosunek jakość/cena

4,07

Niezawodność

Drobne usterki

3,73

Poważne usterki

3,87

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
77%
23%
NIE
na podstawie 950 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Silnik

Zawieszenie

Karoseria

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Karoseria

Zawieszenie

Silnik

Filtr

Lista 1908 ocen

sortuj komentarze od
3,38
dodano 24.01.2014 01:15:26 przez

Samochód jest moim pierwszym samochodem. Kupiłem go bo mi sie podobał, cenowo nie było dramatu więc uzbieralem pierwsze większe pieniądze i za 8k stałem się nieszczęśliwym posiadaczem. Samochód kupilem zadbany i dbam o niego, mimo to częste usterki, które mnie denerwują, podnośnik szyby wymieniony, zamek wlewu paliwa, nowe wiązki w drzwiach, masa bazpieczników, ciągłe trzeszczenie czegoś, korozja, żarówki, jakieś śmieszne błędy, a ostatnio nawet urwał mi sie bagnet od zbiorniczka spryskiwaczy oraz dysza zaczęła przeciekać. Rozumiem, że są to usterki za stosunkowo małe pieniądze, przy których można użytkować auto, ale dla pedanta jak ja u którego musi wszystko być sprawne jest to nie do przejścia. Co do części- są tanie, ale w chwili obecnej nie wiem czy majac bmw, audi, merca, nie wydałbym raz tych 300zł za 1 część, zamiast tych 500zł za masę części, które z upływem lat wysiadają. Co z tego, że jest tanio jak wszystko się wymienia? Silnik jako tako, skrzynia biegów dramat, wybierak się zużył akurat w zimę, przełożenia długie, poduszki silnika i skrzyni się zużyły, mimo 187k przebiegu. Dodam, ze dbam o auto, leję dobre oleje i płyny, nie palę gumy, jeżdżę tak, aby jak najdłużej wszystko wytrzymało, ale mimo wszystko czasami mając w portfelu 20k spaliłbym ten samochód i odprawił rytuał. Dla kogoś kto lubi się bawić jest to samochód w sam raz, ja lubię trochę grzebać, ale w zimę przy -15 jak coś wysiądzie jakaś pierdółka na zewnątrz to można dostać nerwicy. Jazda jest wygodna, aczkolwiek obrysowo samochód trzeba dobrze poznać, mimo, ze mam go 1,5 roku to nadal czasami boję się przycierki na parkingu i musze wysiadać Komentarz dodaję dopiero po tak długim czasie bo wiem, ze nie kupiłbym tego auta znowu i odradziłbym każdemu tego samochodu. Zbieram teraz na inną markę.

więcej »
3,54
dodano 25.04.2010 17:00:14 przez

To moje pierwsze auto. Generalnie samochód tani w zakupie i w eksploatacji jeśli chodzi o cenę części i napraw jak również o paliwo (benzyna nie pali dużo, a LPG to już w ogóle bajka - polecam tylko sekwencję!). Za tą cenę ciężko dostać coś innego z tym wyposażeniem, a sam samochód naprawdę może się podobać mimo upływu lat. Zawieszenie dosyć komfortowe, w środku naprawdę dużo miejsca. Samochód kupiłem z pewnego źródła z przebiegiem 158tm, sprowadziłem z Niemiec. Przez 2 lata zapisywałem sobie naprawy, wymiany i koszty (w tym robocizna). Wyglądało to tak: 1. 158 tkm - rozrząd, olej, filtry - 1400 zł 2. 165 tkm - amortyzatory tył, klocki, gumy stabilizatora, tarcze przód - 1300 zł 3. 176 tkm - awaria sterownika silnika - gegeneracja koszt 600 zł 4. 180 tkm - sprężyny tył, tuleje pływ. wahacza - 450 zł 5. 190 tkm - amortyzatory przód, akumulator, świece - 850 zł 6. 192 tkm - środkowi tłumik, końcówki drążka kier., gumy stabilizatora, komplet tulei pływających, sworznie przód 7. 194 tkm - likwidacja korozji u lakiernika (powinienem to zrobić wcześniej, ale kasy było szkoda - 1200 zł) Jak widać psują się pierdoły, ale są też poważniejsze awarie. Sterownik silnika to ponoć wada fabryczna, która prędzej czy później się pojawi i samochód nie pojedzie ani metra dalej. Nawala mi coś zawór EGR, ale narazie szkoda mi kasy na wymianę. Jeśli ktoś chce mieć duży rodzinny, niedrogi samochód i zaakceptuje to, że troszkę w niego trzeba wkładać to polecam. Zapewne jednak są lepsze auta w tej cenie, bardziej niezawodne. Ja

więcej »
4,31
dodano 22.02.2011 22:11:12 przez

Tanie, wygodne, łatwe i tanie w utrzymaniu. Polecam klima elektryka w większości aut na naszym rynku. Dbasz o samochód to ten na pewno ci się odwdzięczy bezawaryjną jazdą. Niezawodność - Reduktor gazu LPG ale to nie wina auta reduktor padł po 120 tyś. od momentu montażu LPG Ekonomiczność - Na samym paliwie około 8L po mieście gaz 11 w trasie dużo lepiej jadąc do 120 nie weźmie więcej niż 7 LPG Tanie części Gumki stabilizatora 4 pln sztuka, Łącznik stabilizatora 25 pln, końcówka drążka 30 pln i to nie są te z najniższej półki części ! Wyciszenie - Jest cisza lecz na drobnych nierównościach dygoczą np. rygielki od drzwi.No i powyżej 140 km/h nie jest już fajnie. Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Z przodu jest dobrze mam 194 cm lecz z tyłu nie dla wysokich raczej.Trzy osoby na tyniej kanapie mieszczą się bez problemu. Wentylacja i ogrzewanie - Nic dodać, nic ująć, doskonale. Ergonomia - Wszystko na swoim miejscu przydałoby się umieszczenie włącznika halogenów i przeciwmgielnego w innym lepszym miejscu np gdzieś wyżej ale może to przez to że jestem wysoki (194 cm) Widoczność - Ogólnie wszędzie dobra widoczność ale... no właśnie lusterka boczne wygląd super widoczność ledwie 3 Układ jezdny - Wymiana gumek stabilizatora, łącznik stabilizatora,końcówka drążka z robocizną 190 pln to chyba niewiele przez rok (około 20 tyś km) Skrzynia biegów - Biegi wchodzą płynnie, dobrze dobrane przełożenia. Silnik (kultura pracy, elastyczność) - jak na tę pojemność to bardzo dobrze. W porównaniu do 1.6 8v i bmw 316 jest super.

więcej »
4,38
dodano 24.05.2014 21:45:06 przez

A wiec całokształt tego auta ja oceniam dobrze po około 6 latach użytkowania dobrze. Za tą cenę auto jest przyzwoite. Koszty użytkowania vectry są naprawdę niewielkie i dobrze wspominam to autko z resztą już tu się wypowiadałem na temat tego opla vectry -"Kamil Częstochowa " .I jak czytam tych którzy narzekają na auto to mnie śmieszy bo albo nie sprawdzali co kupują i kupili vectre od handlarza który im wcisną padlinę zajechaną z mocno przekręconym licznikiem, albo jak myślą ze jak kupią auto to nic w próżniejszym okresie eksploatacji nic nie trzeba dokładać to nie mają zielonego pojęcia o motoryzacji heheheheheh . jeżeli ktoś kupił auto dobre w dobrym stanie technicznym to nie będzie miał większych problemów AAAA i najważniejsze POLSCY MECHANICY CZYLI ZŁODZIEJE I PARTACZE TEN KTO MOŻE I UMIE TO NIECH SAM SKUBIE PRZY AUCIE ja tylko raz dałem vectre do mechanika i nigdy więcej je*****ny oszust kłamca i złodziej na szczęście się nie dałem. Ceny części naprawdę nie wielkie i to naprawdę dobrych firm .Ja starałem się aby auto było w bardzo dobrej kondycji czym się odwdzięczało bardzo niską awaryjnością oraz tym że po upływie 6 lat nie miałem najmniejszego problemu z sprzedażą tego modelu zeszła mi i to dosłownie w 1 dzień od momentu wystawienia na aukcji. Teraz mam od niedawna też VECTRE tylko C 2,0 t w wersji irmsher i nie załuje wyboru ani tej starej b ani obecnej. DO PEŁNEGO KOMENTARZA VECTRY B ZAPRASZAM SERDECZNIE WSZYSTKICH ZAINTERESOWANYCH mój 'nic' to kamil częstochowa

więcej »
3,62
dodano 30.03.2011 23:57:05 przez

Ładny ten Olejpel(miałem wersję Bel Air z szyberdachem i klimą),podobał się nawet młódkom,które przyniósł bocian w chwili premiery tego auta. Pod moim blokiem,w którym jest kilkaset mieszkań stoi takich 5 sztuk a w pracy kilku kolegów jeździ Vectrami B.Cena samochodu i części zamiennych oraz ich dostępność satysfakcjonują nawet upierdliwego skąpca,np.:za filtr powietrza i kabinowy zapłaciłem w pobliskiej hurtowni niecałe 40 zł. Ale nie wszystko złoto co się świeci choć nie jest paliwożerny to olej żłopie jak smok wawelski wodę z Wisły,średnio 1 litr na 1000km(gdybym wyjechał na kilkutysięczną trasę po europejskich krajach to musiałbym zabrać bańkę oleju!!!),u mnie namolnie zapalała się kontrolka usterki poduszki powietrznej wielokrotnie kasowana przez elektronika,który dziwił się nie temu,że się zapala ponownie a temu,że nie ma innych błędów komputera np. w silniku czujnika położenia wału,dzięki temu byłem po trosze szczęściarzem,bo Vectra B kolegi z pracy w czasie jazdy gasła i wyłączała się cała elektryka,na szczęście po chwili zapłon się pojawiał i można było jechać natomiast sąsiad miał podobny objaw z tym,że nie można już było ponownie uruchomić samochodu.Metaliczne dźwięki z tyłu podwozia amortyzatorów i tulei pływających to codzienność w tym samochodzie.Szczęśliwy byłem gdy go sprzedałem, zamiast niego kupiłbym Astrę z silnikiem 2.0 lub 2.2 z gazem.

więcej »
1,92
dodano 19.05.2009 22:40:26 przez

Samochód awaryjny i to nawet bardzo. Sypią się standardowo tuleje z powodu kiepskiej jakości wykonania. Wcześniej czy później jak zdążyłem zauważyć nie tylko u siebie, zaczyna się świecić kontrolka ABS, nie wiem dlaczego dopiero planuje z tym jechać do mechanika. Silnik nie jest ekonomiczny jak na auto o tak małej mocy pali zbyt dużo, jedynymi zaletami jest to, że jest cichy i bardzo elastyczny. Niestety bierze olej u mnie około 0,7 L/ 3000 km i jest po wymianie uszczelniaczy oraz pierścieni, ale rzekomo w vectrach to jest w granicach normy (te granice są dość duże) dodatkowo 3 raz wymieniłem sondę Lambda nie wiem co się z nią dzieje strasznie nawala. Elektryka jest porażką największą jaką ma to auto ponieważ co jakiś czas mam gwarantowaną wymianę żarówek H7 a do tanich nie należą. Fotel kierowcy skrzypi, a w wnętrzu jak na samochód za taką cenę jest strasznie głośno (mam go od dziadka serwisował to bydle w ASO i przepuścił majątek a przynajmniej drugie takie auto). Od wyświetlaczy (MID, TID w zależności jaki kto posiada) odkleja się taśma i ekran powoli i stopniowo przestaje świecić, aby ją podkleić trzeba rozebrać większość deski. Plusem tego samochodu jest przestronny bagażnik i wnętrze, z tyłu nie brak miejsca na nogi. Ale za to potężnym minusem są lusterka boczne, małe i niewiele w nich widać pomimo tego że z czasem człowiek się przyzwyczaja.

więcej »
2,00
dodano 21.12.2011 17:11:02 przez

Pierwszą vectre b kupiłem w 2006 roku. Jeżdziłem nia dwa lata. Wszystko wymieniane bylo na czas. Po dwóch latach pekl pasek rozrzadu i auta nie oplacalo sie naprawiac, chociaz od wymiany paska minelo tylko 25 tys km. Drugi raz na vectre b dalem sie nabrac jak potrzebowalem kasy i sprzedalem toyote. Stwierdzilem ze tamta vectra byla wadliwa, ze moze tym razem trafie na dobra. Vectre kupilem z 2001 roku. Pojechalem z dobrym mechanikiem ktory podpiol auto pod komputer. Wszystko bylo ok. Po miesiacu auto zaczelo samo gasnac. Wymienilem czujnik polozenia walka. Jakis czas bylo ok. Pozniej pojawil sie ten sam problem. Znów padł ten sam czujnik. Auto brało mi około 1,2 litra oleju na MIESIAC!!! Masakra. Szybko pozbylem sie tego auta. Wnetrze masakra... Wszystko skrzypi czego sie tylko dotknie. Zepsuł się nawiew od klimatyzacji. Działało tylko na najwiekszym poziomie (na 9). Skrzypiace i nie wygodne fotele, male lusterka boczne, jak na ten segment aut, vectra ma mało miejsca z tylu, chodz bagaznik naprawde spory. Podsumowujać samochod dla "bogatych". Trzeba miec dużo pieniedzy, czasu i zdrowia zeby cieszyc sie z tego auta. Nie polecam nikomu. Dosyć ładny wyglad zewnetrzny nie zmienia faktu ze auto jest totalna porazka opla.

więcej »
3,38
dodano 09.12.2011 10:31:58 przez

Samochód dość duży i przestronny, przy silniku V6 całkiem żwawy, fajnie się zbiera, nie ma problemów na trasie z tzw TIRami. Części nie są wybitnie drogie no chyba, że dobieramy się do silnika i jego okolic, wtedy koszta rosną przynajmniej jeśli chodzi o V6. Jeśli ktoś się decyduje na ten samochód warto szukać zadbanego egzemplarza i nie szczędzić na mechanikach przy jego sprawdzaniu, niestety i to nie daje 100% gwarancji na to że będziemy jeździć bezawaryjnie. Mój egzemplarz był ściągany ze Szwajcarii, niby zadbany i w ogóle, a i tak straciłem na nim kupę kasy i sprzedałem kiedy był akurat na chodzie. Nigdy nie oszczędzałem na nim, ani go nie katowałem a i tak ciągle coś się psuło więc chyba trzeba mieć farta żeby trafić w egzemplarz który będzie niezawodny. No i oczywiście rdza, u mnie zaczęła wyłazić na nadkolach mimo, że nie był bity (sprawdzany miernikiem u lakiernika). Reasumując, nie kupiłbym tego samochodu jeszcze raz, chyba że znana mi byłaby jego historia np od kolegi, sąsiada, szefa, rodziny itd, i wiedziałbym czy jest on awaryjny czy nie. Dla odmiany teraz kupiłem japońca - Accorda '01, mimo że od handlarza jeżdżę ok roku czasu i absolutnie nic się nie psuje.

więcej »
4,00
dodano 19.11.2010 10:49:39 przez

Jest to któryś już kolejny mój samochód marki opel, jest naprawdę niezawodny przejechałem nim 70 tysięcy w ciągu roku, jedynymi usterkami jakie miały miejsce to uszkodzona klimatyzacja koszt naprawy blisko 1000 zł, urwana miska olejowa niech żyją polscy drogowcy koszt 400 zł, reszta moich napraw w tym okresie to sprawy eksploatacyjne jak łożyska, hamulce, zawieszenie, oleje, filtry. Najgorszą i najdroższą rzeczą w mojej opinii były łożyska tył sztuka 300 zł, zawieszenie tył 450 zł. reszta cen jest całkiem normalna. A i jeszcze jedna uwaga moja vectra miała po odczytaniu prawdziwego przebiegu przez fachowca 516 tysięcy i niech mi nikt nie gada że pompy padają po 200 tysiach a wtryski po 100 tysiach. Bo wyśmieje. Co do spalania to kiedyś udało mi się zejść do 4.8 litra bo jechałem spokojnie w śnieżycy, natomiast średnie spalanie w ciągu całego okresu eksploatacji 5.8 litra. Jak na tak duży i wygodny samochód to bardzo mało. Największym mankamentem była blacha, na tylnej klapie to sam się dziwiłem na czym się ona jeszcze trzyma, prawie każdy element miał jaką rdzę. Ponoć po lifcie to poprawiono.

więcej »
4,92
dodano 08.07.2012 20:46:48 przez

jeżdziłem nią ponad 5lat i nawet uszczelki od pokrywy zaworów nie wymieniłem żadnych uszczelek pod głowicą itp.instalacje gazową założyłem zwykłą podciśnieniową bo jak ją kupowałem to sekwencja kosztowała ok4tyś ale odziwo na tej instalacji chodziła idealnie(dodatkowo przełanczałem ją na lpg praktycznie odrazu nie czekałem aż się silnik nagrzeje.przed kupnem naczytałem się różnych forów że vectra b to badziew ale i tak ją kupiłem i się nie zawiodłem ale odrazu założyłem plastikowe nadkola i nic nie zardzewiało do końca na podłodze jedynie rudawe ślady się pojawiały ale puki co nie miały wpływu na auto.ogólnie mogę polecić jako wskazówkę dla kupujących mogę powiedzieć że mimo przebiegu blisko 300tyś kierownica plastikowa dalej była chropowata i pedały starte do połowy ale nie do gładkości lewarek już był wytarty po200tyś się wytarł(także vectry co mają modne180tyś i wytarte te elementy??to mnie fascynuje ile one naprawde mają jak vectra po 300tyś dalej wygląda świeżo lepiej jak grupa vw i spółka gdzie wszystkie plastiki i przełączników schodzi farba

więcej »

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD

Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD

Rocznik: 2014. Przebieg: 12 000 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.

Cena: 228 326  ►  194 000 zł

Zyskujesz 34 326 zł Zobacz szczegóły »

Demonstracyjny Infiniti Q50 HYBRID AWD

Demonstracyjny Infiniti Q50 HYBRID AWD

Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .

Cena: 267 212  ►  227 000 zł

Zyskujesz 40 212 zł Zobacz szczegóły »

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Vectra, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Opel Vectra

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Opel Vectra

Opel Vectra C - wybór rozumu, nie serca
Opel Vectra C - wybór rozumu, nie serca By osiągnąć wewnętrzny spokój, trzeba dokończyć to, co się zaczęło. I tym sposobem u jednych po kostce czekolady znika cała tabliczka, a u innych rozwija się pragnienie osiągnięcia większego sukcesu - wszystko zależy od aspiracji. Opel należy do tej drugiej grupy, ponieważ po niezłych wynikach sprzedażowych Vectry A i B, zapragnął sięgnąć po więcej, dzięki Vectrze C. Auto zamknęło jednak tę linię modelową i dziś jest dostępne tylko na rynku wtórnym. Czy warto wziąć je pod uwagę podczas zakupu?
Dodaj nową ocenę Rankingi O serwisie

Oceń swoje auto to obszerny serwis tworzony od 2000 roku przez samych kierowców.


Zebrane oceny prezentowane są w czytelnej formie, a ich ogromną zaletą jest niezależność, która przy tak dużej liczbie ocen daje realne odzwierciedlenie wartości aut.


Zapraszamy do skorzystania z doświadczeń prawdziwych ekspertów - kierowców, którzy ocenili swoje auta.

Liczba wpisów
Wszystkich 190 706
Opel Vectra B 1 908

Polecamy!

Opony letnie - promocja!

autoWcentrum