Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Opel Vectra B 2.0 DTI 16V 100KM 1997-2002 - Oceń swoje auto

Opel
Vectra
B
Wybierz
nadwozie
2.0 DTI 16V 100KM 1997-2002
lista nadwozi Opel Vectra B
Opel Vectra B Hatchback - Oceń swoje auto Hatchback

(348 ocen)

Opel Vectra B Kombi - Oceń swoje auto Kombi

(375 ocen)

Opel Vectra B Sedan - Oceń swoje auto Sedan

(1207 ocen)

Więcej

Podsumowanie 215 ocen tego auta

Oceny Opel Vectra B 2.0 DTI 16V 100KM 1997-2002

, produkowany od
do
roku
Średnia ocena
3,99
4% gorzej niż w segmencie Klasa średnia (4,18)

Całokształt

Całokształt
3,92

Mechanika

Silnik
4,00
Skrzynia biegów
3,97
Układ jezdny
4,07

Komfort

Widoczność
4,11
Ergonomia
4,13
Wentylacja i ogrzewanie
4,15
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,23
Wyciszenie
3,78
autodna

Ekonomiczność

Koszty utrzymania
4,14
Stosunek jakość/cena
4,02

Niezawodność

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
73%
27%
NIE
na podstawie 145 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Silnik

Karoseria

Zawieszenie

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Silnik

Karoseria

Zawieszenie

Filtr

Lista 215 ocen

4,00
dodano 19.11.2010 przez

Jest to któryś już kolejny mój samochód marki opel, jest naprawdę niezawodny przejechałem nim 70 tysięcy w ciągu roku, jedynymi usterkami jakie miały miejsce to uszkodzona klimatyzacja koszt naprawy blisko 1000 zł, urwana miska olejowa niech żyją polscy drogowcy koszt 400 zł, reszta moich napraw w tym okresie to sprawy eksploatacyjne jak łożyska, hamulce, zawieszenie, oleje, filtry. Najgorszą i najdroższą rzeczą w mojej opinii były łożyska tył sztuka 300 zł, zawieszenie tył 450 zł. reszta cen jest całkiem normalna. A i jeszcze jedna uwaga moja vectra miała po odczytaniu prawdziwego przebiegu przez fachowca 516 tysięcy i niech mi nikt nie gada że pompy padają po 200 tysiach a wtryski po 100 tysiach. Bo wyśmieje. Co do spalania to kiedyś udało mi się zejść do 4.8 litra bo jechałem spokojnie w śnieżycy, natomiast średnie spalanie w ciągu całego okresu eksploatacji 5.8 litra. Jak na tak duży i wygodny samochód to bardzo mało. Największym mankamentem była blacha, na tylnej klapie to sam się dziwiłem na czym się ona jeszcze trzyma, prawie każdy element miał jaką rdzę. Ponoć po lifcie to poprawiono.

więcej »
3,38
dodano 20.02.2012 przez

Opel Vectra to przeciętny reprezentant segmentu D z lat dziewięćdziesiątych. Przeciętny, bo na tle konkurencji nie wyróżnia się niczym szczególnym, choć należy pamiętać, że posiada również wiele zalet. Samochód nie grzeszy trwałością, kupując go, nie należy liczyć raczej na eksploatację wg modelu "lać i jeździć", Vectra wymaga troski i pewnych nakładów finansowych, na pewno Astra wypada lepiej pod tym względem. Wygląd samochodu jest kwestią gustu, mnie akurat wersja po faceliftingu bardzo się podoba. Wygoda - jest bardzo dobrze, choć ponoć Laguna oferuje więcej. Samochodem, którym jeździłem poprzednio, był Mercedes C200 Diesel '94 i nieuchronne są pewne porównania do niego - po pewnymi względami Vectra z C-klasą wygrywa. Nie będę rozwodził się nad szczegółami w tej rubryce oceny samochodu, zapraszam do przeczytania poszczególnych punktów sprawozdania. Jeśli chodzi o całokształt samochód oceniam przeciętnie i niech to będzie podsumowaniem mojej oceny.

więcej »
4,46
dodano 26.10.2012 przez

Kupiłbym to auto drugi raz bez wahania. Przy obecnych cenach zakupu to naprawdę fajna propozycja. Usterkowość znikoma, części bardzo tanie, wyposażenie więcej niż przeciętnie. W aucie za niecałe 10tys. mam: 4x airbag, abs, klimatronik, centralny zamek, 4x el. szyby, elektryczne lusterka, podgrzewane, tempomat, pełny komputer pokładowy, kubełki welurowe, alufelgi, pilot. Pytam się w jakiej innej Niemieckiej marce znajdziemy auto tej wielkości, cenie i wyposażeniu? Praktycznie niemożliwe. Największą i jedyną wadą, która mnie denerwuje jest wychodząca tu i ówdzie rdza. Wolę dużą i wygodną Vectrę niż wioskowego Golfa III w którym co najwyżej dostanę klimę na pokrętła i elektrykę z przodu. Jedynie niektóre Francuskie wynalazki mogą dorównać Viki wyposażeniem. Duża paleta silników i kilka wersji nadwozia, każdy znajdzie coś dla siebie. Aha...hamulce nie są rewelacją (z tyłu tarczo-bębny). Jednak w sytuacjach podbramkowych zawsze zatrzymałem się z rezerwą.

więcej »
4,23
dodano 20.04.2014 przez

Pisze ten komentarz po tym jak zmienile vectre na passata..postaram sie byc obiektywny..ogólnie polecam bardzo ten samochód, dlaczego? b za stosunkówo nieduzepieniądze macie duze autkoz przepastnym bagaznikiem, wygodne, swietnie wyciszone, czesci tanie jak barszcz, super wyposazenie z klimą welurem i audio Delco z 10 glosnikami. Silnik polecam od razu zaczipowac.moj po tym mial 130 koni i zmienil sie nie dopoznania.Palil tyle samo .Przedewszystkim przestal sie dusic przy ruszaniu.Teraz klika przykazan dla nowego wlasciciela, zainwestuj pare groszy, wymien od razu zawor egr, zaworki turbo i egr(takie same), pompe vacuum i zregeneruj pompe vp44.Wierzcie mi ze czeka was wtedy kilka lat bezproblemowej eksploatacji i przyjemnej jazy z silnikiem diesla który ma 16 zaworów i na 3 biegu dokreca sie do 140 km/h :) aha i załózcie allegrowy modul do grzania swiec bo vectra czasem slabo zapala ale z tym jst ok(65 zł) Polecam to wygodne i tanie autko

więcej »
4,38
dodano 05.03.2007 przez

Pozwolę zakompleksionym chłopaczkom, dużym i tym mniejszym, dobijać 7 i 20 letnie Beemki, ja pozostanę wierny tej marce i modelowi. Każdy ma swojego konika, ja jeżdżę kolejną już generacją vectry, 80-100.000km rocznie , terminowe przeglady co 10-15.000km, leje i jeżdżę. Obecnie 250.000km, remont zawieszenia. Niejedna maszynka zgłupiała na światłach, niejeden łysy zbaraniał. Dobrze dobrany silnik i zadbane auto. Jesli kupujesz 20 letniego szrota składanego z 3, jeśli nie dbasz, jesteś cienkim kierowcą lub po prostu kupujesz auto z najmniejszym silnikiem przy masie prawie 1.5tony to wiecznie będziesz narzekał. Tylko nie na BMW sąsiada :) lub taty. Już nawet myślałem o Saabie 9-3 na płycie podłogowej vectry, ale powstrzymam sie chwilę z wymianą :) Piękny Opel-ek będzie, patrząc na nowy concept 4 serii. Jeśli podtrzyma właściwości jezdne versji A i B, nie pomyśle dłużej, niż trwa dostawa koloru :)

więcej »
2,69
dodano 17.01.2010 przez

Miałem ten samochód tylko rok czasu. Więcej nie wytrzymałem. Wydałem na naprawy 6 tysięcy złotych. Nie mogę sobie darować wyrzucenia pieniędzy w błoto. Ten samochód nie wziąłbym nawet za darmo. Kontrolka od napinacza pasów ciągle się zapala. Tak jest w każdej Vektrze. Niby pierdoła ale trzeba ten błąd jechać i wykasować do elektryka. Trza swoje odstać w kolejce. W przeciwnym razie jeździsz denerwując się czerwoną lampką na desce rozdzielczej. Wyświetlacz ciągle się psuje. Trza go naprawiać. Skrzynia biegów mi się posypała (co się zdarza w tych samochodach). Samą skrzynie można jeszcze w miarę tanio kupić, ale żeby ją wymienić to mechanik musiał cały dzień siedzieć żeby się do niej dostać. Drugi dzień żeby wszystko poskręcać. Zapłaciłem 3 tysiące w sumie za naprawę. Nigdy więcej Opla. Nawet mechanik mi powiedział żeby Opla nie kupować. A oni się na tym znają.

więcej »
4,54
dodano 28.01.2014 przez

Jestem bardzo zadowolony z auta. Kupiłem go za trochę większe pieniądze niż średnia rynkowa ale nie żałuję. Ogólnie auto nigdy mi nie stanęło w trasie. Drobne usterki zdarzają się co jakiś czas ale większość sam potrafię naprawić przy pomocy wujka google. Zasada jak dbasz tak masz sprawdza się tu w 100% - zawsze na czas wymiany filtrów i płynów, przy pierwszych stukach w zawieszeniu natychmiastowa interwęcja mechanika (ceny elementów zawieszenia są bardzo niskie - fakt żywotność zawieszenia nie jest na najwyższym poziomie ale można zaakceptować) Spalanie zależne od stylu jazdy. Można zejść średnio poniżej 6 ale realnie to 7,5. Silnik nie jest ekspertem w dynamicznym wyprzedzaniu ale na podstawowe potrzeby wystarcza. Bardzo pakowny i wygodny na długie trasy. Genialne ogrzewanie już po 1 min jazdy daje ciepłe powietrze. Polecam wszystkim oszczędnym i zaradnym

więcej »
2,77
dodano 11.08.2006 przez

W ciągu 4 lat wymieniłem Pompę hamulcową 1050 zł, przepływomierz 950zł, tuleje 4x85zł, tarcze ham +klocki+szczęki 880zł, Oba tłumiki 420zł, rury gumowe od turbiny do silnika 2x320zł, remontowałem rozrusznik i alternator 380zł, uszczelniałem przecieki przy klapie tył, pasek klinowy, linkę ręcznego ,2x łożyska stabilizatora, ramię wycieraczek przód, zamek w klapie tylnej, zamek w drzwiach kierowcy, zestaw wskaźników, wywiercałem zapieczone świece, wyświetlacz temp i godz, łącznik lewarka do skrzyni biegów a teraz musiałbym wymienić całą skrzynię więc go chyba sprzedam albo spalę bo to straszny złom na kołach nigdy więcej opla Astra kolegi była 22 razy w serwisie na gwarancji więc to nie jest wyjątek Ople to rzęchy tylko ładnie się prezentują na folderach

więcej »
3,15
dodano 10.05.2008 przez

Auto nie jest drogie w utrzymaniu, ma bardzo atrakcyjny wygląd i niewiele pali. Jeżeli komuś zależy, aby mieć oszczędny i przestronny samochód - Vectra jest idealna. Jeżeli ktoś chce mieć spokojną głowę i jeździć nią sobie od przeglądu do przeglądu - to nie jest odpowiedni dla niego samochód. Potwornie irytujące są drobne, pojawiające się ciągle usterki. Dla pasjonatów. Kolejnym argumentem na nie stała się ostatnio duża liczba tych aut w posiadaniu chłopaków z grubymi karkami na prowincji (Vectra zajmuje drugie miejsce po BMW) - a bycie utożsamianym z takimi typami...

więcej »
4,08
dodano 20.06.2009 przez

Ogolnie auto niezmiennie podoba mi sie caly czas. Wnetrze jest bardzo ladnie wykonczone. Mam bogatsza wersje, drewno, klimatronik, 4x el. szyby, el. lusterka, chromowane dodatki, multifunkcyjna kierownica, skórzana, podłokietnik, i rozne dodatki. Z zewnatrz wersja po liftingu, z klamkami w kolorze nadwozia i oryginalnymi 15" alufelgami. Do tego ładny spoiler Irmscher i auto w kolorze srebrnym wyglada naprawde bardzo rewelacyjne. Poza wystepujacymi usterkami, ktore opisałem auto rewelacyjne. Zaleta jest dostepnosc ewentualnych czesci oraz koszta ekslopatacji.

więcej »