Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj

Opel Zafira A - Oceń swoje auto

 
lista silników Opel Zafira A

Podsumowanie 412 ocen tego auta

Oceny Opel Zafira A

, produkowany od do roku
Średnia ocena
4,03
2% gorzej niż w segmencie Minivany (4,15)

Całokształt

Całokształt

4,12

Mechanika

Silnik

4,08

Skrzynia biegów

3,81

Układ jezdny

4,25

Komfort

Widoczność

4,07

Ergonomia

4,15

Wentylacja i ogrzewanie

3,95

Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

4,54

Wyciszenie

3,79

Ekonomiczność

Koszty utrzymania

3,87

Stosunek jakość/cena

3,97

Niezawodność

Drobne usterki

3,84

Poważne usterki

3,95

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
86%
14%
NIE
na podstawie 210 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Silnik

Karoseria

Zawieszenie

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Silnik

Układ elektryczny

Karoseria

Filtr

Lista 412 ocen

sortuj komentarze od
4,00
dodano 04.03.2009 14:29:49 przez

Jestem bardziej niż zadowolony z zakupu. Samochód użytkuję od początku grudnia, zrobiłem nim na razie jedynie 3 tys km, jednak przyjemność z przejechania tych paru kilometrów jest wielka :) Auto dobrze trzyma się drogi, choć przy hamowaniu ciągnie do przodu, nie hamuje tak jak mniejsze auto, trzeba się do tego przyzwyczaić. Samochód prowadzi się bardzo komfortowo, zawieszenie jest miękkie, fotele wygodne, dobry dostęp do podstawowych elementów (manetki, biegi). Silnik 100KM wcale nie jest zbyt słaby do tych gabarytów tak jak niektórzy mawiają, choć może ja nie mam zbyt wielkich wymagań. Jest oszczędny, oleju na razie nie bierze mi zauważalnie dużo, choć to dopiero 2000 km po wymianie. Bardzo krótki pierwszy i drugie bieg, w efekcie po mieście trzeba się namachać. Wyższe biegi elasyczne. Wnętrze przestronne, dobra widoczność z wyjątkiem słupków, za którymi "chowają" się piesi, więc trzeba uważać na przejściach. Mojej żonie to nie przeszkadza, więc może tylko ja to tak odbieram. Bagażnik gigant, w praktyce trzeba wozić ze sobą koszyk na zakupy, bo inaczej na każdym zakręcie wszystko się tłucze. W Xsarze Picasso jest taki kosz standardowo przymocowany, w Zafirze brak.

więcej »
4,92
dodano 25.11.2011 21:07:54 przez

Jak na dobrego minivana przystało jest przestronny, z tym silnikiem(125KM 1.8) jest dynamiczny, za niedługo będzie bardziej ekonomiczny niż z silnikiem diesla(który lubi się psuć o czym mówią wszyscy mechanicy jakich znam), bo diesel będzie dużo droższy niż benzyna. Jest toporny z zewnątrz w środku niby też nic specjalnego, ale całość z silnikiem , zawieszeniem, kulturą pracy daje naprawdę wspaniałe wrażenie. Jestem zadowolony polecam każdemu mimo, że nie jestem fanem tej marki, ale ten model(nazywany również przerobioną astrą kombi) jest pod względem mechanicznym lepszy niż astra czy vektra(która jest niewypałem dużo elementów jest słabej jakości tak jak sintra czy signum) ponieważ lepiej spasowanym. Lepszego auta niemógłbym sobie wyobrazić, naprawdę lubię tą Zafirke. Oglądałem i jeździłem wieloma autami przed kupnem Zafirki, ale wszystkie auta a było ich koło 50 miały jedną dużą wadę: były użytkowane w POLSCE gdzie mechanicy zatrzymali się na reperowaniu polonezów. Polecam kupienie auta w NIEMCZECH, ponieważ ich przegląd techniczny jest dogłębny i nie przeoczą najmniejszej usterki. Stary ale jary. Będę o wszystkich usterkach pisał na bieżąco.

więcej »
4,15
dodano 19.06.2012 16:52:37 przez

w moim przypadku zafira była komromisem.polowałem na jednego z trzech braci tzn galaxy,scharan,alhambra ale wymiary ponad gabarytowe aut i ogólnie panująca ciasnota po godz 16 na osiedlowych parkingach(o ile parkowanie na osiedlowej drodze i połowie chodnika można nazwać parkingiem)i czasami niczym nie ograniczonej głupocie w sposobie parkowania przez współ parkujących wyznających zasadę abym ja reszta to se jakoś poradzą. więc zafira była rozsądnym wyborem,bo gdy wspomnę sobie szukanie miejsca proszenie sąsiadów o to by podjechaji atem do przodu bo maja jeszcze 1,5m do nastepnego auta to do dziś mnie czkawka męczy.a zafirka nawet na miejcu po seiczento potrafie sie zmiejścić jak sasiad zapomni okularów przy parkowaniu komfort podróżowania,pojemność przestrzeni ładunkowej tanie części klasyfikują u mnie to auto na wysokiej pozycji,choć wiadomo ze to opel i za 2 latka pewnie pokaże sie rdzawka to i tak jak narazie najbardziej udany zakup

więcej »
3,62
dodano 22.01.2003 14:18:34 przez

Silnik od samego początku bierze bardzo dużo oleju, niestety mieści się w okropnie wygórowanej normie poroducenta - 0,6 l/1000 km, co daje w okresie pomiędzy przegladami (przeglądy co 30.000 km), 18 l. oleju. Łatwo to sobie przeliczyć, że przy pełnej wymianie oleju z filtrem 5,5 l. dolewki dają ponad 3 wymiany w okresie pomiedzy przeglądami!!! Jest to kosztowne i źle wpływa na ekonomikę bardzo fajnego samochodu. Kolejny mankament to bardzo niewygodne przednie siedzenie pasażera (zbyt krótkie siedzisko, niewygoda odczuwana jest zwłaszcza na dłuższych odcinkach trasy) i fatalna szmaciana tapicerka. Przy dość wysokiej cenie zakupu samochodu, można było zastosować materiały welurowe, tak jak to miało miejsce w tym modelu na rynkach zachodnich. W roku zakupu tj. 2001 wszystkie Zafiry 2.0 DTI Elegance na rynek włoski miały piękną welurową tapicerkę i lepsze radioodtwarzacze ( w Polsce CAR 400, we Włoszech CAR 500). "BRAWO DLA GM POLSKA!!!"

więcej »
4,92
dodano 25.06.2012 11:46:54 przez

Jest to auto które polecam wszystkim tym co chcą mieć auto bardzo niezawodne, nie drogie a przy tym nie aż tak bardzo brzydkie. Koszty przeglądów nie są zbyt drogie tylko co 70 tys km trzeba wymienić rozrząd co jest rzeczą dosyć kosztowną ,ale nie przekracza z tego co pamiętam 780 zł. Po przejechaniu ponad 100 tys km muszę przyznać ,że to auto jest niezawodne i przy odpowiednim serwisowaniu jest nie do zajechania. Jedyne co może przemawiać przeciw zakupowi tego modelu jest to że pali koło 9 litrów na 100km co przy galopujących cenach benzyny nie jest zbyt dobrą wiadomością dla użytkownika. Auto bardzo przestronne i niezniszczalne, zawieszenie sprawdza się po polskich drogach, a wygląd samochodu nie zestarzał się i nie wyróżnia się pomimo kilkunastu lat. Naprawdę jestem zadowolony i najważniejsza rzecz - można naprawdę załadować prawie wszystko do bagażnika 5 osobowa rodzina może spokojnie pojechać na dalekie wczasy.

więcej »
3,38
dodano 15.07.2014 23:58:44 przez

Auto 2 lata nic nie robione, po dwóch latach kumulacja nieszczęść, auto 3 miesiące po mechanikach i w 5 warsztatach nikt nie chciał tego robić. Komp nie zczytywał błędów, w silniku walił zatarty tłok bo przy wymianie oleju mechanik uszkodził chłodnicę klimy czy czegoś tam, w międzyczasie dwumasa poszła się... Zamiennik kilka tysięcy, oryginał jeszcze więcej, regeneracja z 1000zł poszło. W końcu naprawili ten tłok, uszczelki, intercooler - 2600zł. Auto warte koło 10 tysięcy - pamiętajcie! Potem EGR kuźwa jeździłem z WD40 i naparzałem w niego tygodniami bo się cieło. W sumie w ostatni rok żeby jeździć wydałem na pewno ponad 5 tysięcy na naprawy. Na szczęście sprzedałem bo już mnie krew zalała jak mechanik kolejny mówi że mi z tej najdroższej pompy cieknie. W każdym razie i tak jestem zabujany w zafirze i na pewno jeszcze do niej wrócę ALE NA PEWNO DIESLA BĘDĘ OMIJAŁ SZEROKIM ŁUKIEM. BROŃ BOŻE DIESLA.

więcej »
4,54
dodano 03.01.2012 07:54:37 przez

Nigdy chyba już nie trafie tak świetnego auta, nawet (albo zwłaszcza) nowego. Niestety spodobało się też złodziejom. Teraz mam Peugeota 307SW, wprawdzie 3-latka ale zobaczymy (zwłaszcza że "awaryjnie" ma zastępować busa, choć planuję go katować trochę mniej niż Zafirę), opinie są różne, póki co wierzę że będzie "jak dbasz, tak masz". Za jakiś czas opiszę jak wypadł "w terenie w pracy" (o ile kurna nie stanę gdzies w lesie pełnym wilków). Wracając do Opla: przez 130 tys km pracy i ponad 3 lata, wymieniłem: EGR - najpoważniejsza i najdrozsza naprawa, 2100zł opony - komplet całorocznych Goodyearów 4seasons 1700zł - przy okazji - w zupełności wystarczały zimą, latem nie zużywały się, jedynie były minimalnie głośniejsze (wcześniej miałem jakieś slicki Continentala),reszte napraw/wymian opisałem poniżej. Auto polecam, jest tylko jedno ale BARDZO TRUDNO ZNALEŻĆ używkę w dobrym stanie.

więcej »
4,54
dodano 02.02.2012 12:10:24 przez

Jeżdzę Zafirą kilka miesięcy, na razie bez żadnych problemów. Auto w sam raz dla rodziny z małymi dziećmi (u mnie 2+3), bo przy 'wkładaniu' dziecka do fotelika nie trzeba się schylać. Na krótkie dystanse można upchać 5 osób w dwóch rzędach, a do bagażnika wchodzi bez problemu wózek (bez żadnego składania i cudowania). Dłuższych wyjazdów jeszcze nie testowałem. Problemem może być brak pasów 3-punktowych na środkowym miejscu z tyłu (dopiero są w modelu od 2003 r.). Wiadomo, że nie ma tyle miejsca co w typowym VANie, ale z drugiej strony Zafira jest dużo mniejsza niż VAN przez co lepiej się jeździ po mieście (tak jak kompaktem). Jeździ się naprawdę wygodnie. Jeżeli priorytetem jest ilość miejsca i wygoda, a nie moc, prędkość i przyśpieszenie, to w 100% odpowiednia jest Zafira. Wszystko za stosunkowo nieduże pieniądze.

więcej »
3,23
dodano 04.11.2007 11:45:24 przez

Zbyt nisko wlot powietrza - w terenie potrafi zapchać się ziemią lub błotem. Komputer nie zasygnalizował pęknięcia klocka hamulcowego; oraz częstoi błędnie podaje długość trasy możliwą do przejechania na paliwie w zbiorniku - gdy wsześniej parkowaliśmy na pochyłości - resetowanie nie usuwa nieprawidłowych wskazań. Brak mozliwości zamkięcia nadmuchu zimnego powietrza na nogi kierowcy Z przodu na kokpicie brak półki na drobiazgi np na mapę, długopisy, okulary, czapkę itp. W serwisie nie wiedzą jak spolszczyć program w komputerze pokładowym. Przy nieużywanym samochodzie dłużej niż 2-3 tyg. następuje całkowite rozładowanie akumulatora i brak informacji o tym w instrukcji, a komputer też tego nie sygnalizuje.

więcej »
2,92
dodano 27.03.2003 14:58:44 przez

Dobrze się trzyma w zakrętach, dużo miejsca z przodu, fajny bajer z siedzeniami, niezły moment w 1.8 16V, duży bagażnik, doskonale ciągnie ciężki camping ale za to dużo pali 11.5L, tępe hamulce, za krótkie siedzisko tylnej kanapy, skrzypiące siedzenia i plastiki, wolno się nagrzewa, mało wydajna klima przy 7 osobach, za grube przednie słupki, toporna skrzynia biegów, jakaś bzdura z podłokietnikiem który przy niskim wzroście kierowcy zasłania dzwignię biegów, cienka na autostradzie (piąty bieg 160 i silnik wypada z ramy nie mówiąc o spalaniu), awaryjność (zablokowało mi tylny zacisk, zatarta przepustnica już dwa razy) acha i za wolno schodzi z obrotów.

więcej »

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Mitsubishi L200 L-200 2,5 DID 178 [KM] DOUBLE CAB INTENSE PLUS HP MY'15

Demonstracyjny Mitsubishi L200 L-200 2,5 DID 178 [KM] DOUBLE CAB INTENSE PLUS HP MY'15

Rocznik: 2014. Przebieg: 290 km. Silnik: 2.5 178KM, diesel.

Cena: 127 240  ►  108 000 zł

Zyskujesz 19 240 zł Zobacz szczegóły »

Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD

Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD

Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .

Cena: 256 551  ►  229 000 zł

Zyskujesz 27 551 zł Zobacz szczegóły »

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Zafira, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Opel Zafira

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Opel Zafira

Związki rodzinne
Związki rodzinne Pierwsza generacja tego modelu okazała się prawdziwym przebojem Opla. Następca ma duże szanse na powtórzenie tego sukcesu.
Dodaj nową ocenę Rankingi O serwisie

Oceń swoje auto to obszerny serwis tworzony od 2000 roku przez samych kierowców.


Zebrane oceny prezentowane są w czytelnej formie, a ich ogromną zaletą jest niezależność, która przy tak dużej liczbie ocen daje realne odzwierciedlenie wartości aut.


Zapraszamy do skorzystania z doświadczeń prawdziwych ekspertów - kierowców, którzy ocenili swoje auta.

Liczba wpisów
Wszystkich 190 281
Opel Zafira A 412

Polecamy!

Opony letnie - promocja!

autoWcentrum