Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 307 I Kombi

Jacek, 15 lat temu
Silnik 2.0 16V 136KM 100kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 62 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Peugeot 307 I Kombi 2.0 16V 136KM 100kW 2002-2005 - Oceń swoje auto
3,38
17% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : przestrzeń w środku
3,0
Całokształt
Auto ma swoje plusy i minusy: Na plus można zaliczyć bardzo dużą pojemność i ergonomię, na minus niestety dość dużą zawodność. Generalnie jest to dość denerwujące, w szczególności, że nigdy nie wiemy co się stanie. Samochód ładnie wygląda, jest bardzo pojemny, ma kilka ciekawych rozwiązań, ale to chyba wszystko.
Wrażenia
3,0
Silnik
silnik dość kapryśny - wada fabryczna: konstrukcja szklanek popychaczy (trzęsie się na zimno). Elastyczność taka sobie, jak na 136KM dość słabo, ciągnie dopiero powyżej 4000 obr/min. Swoje musi wypić niestety - czymś te 136 KM bardzo ukrytych trzeba nakarmić. Silnik dość usterkowy - częste wycieki, problemy ze szczelnością.
3,0
Skrzynia biegów
ani na plus, ani na minus - taka sobie. Po Mondeo, które jest dla mnie wzorem w tej kwestii, jestem trochę spaczony. Dość długi skok lewarka, natomiast jego prowadzenie jest w miarę precyzyjne. Wymaga przyzwyczajenia, ale do przełknięcia.
2,0
Układ jezdny
bardzo twarde zawieszenie, które sprawia, że jazda po dziurawych drogach nie należy do przyjemnych. Na prostych, gładkich nawierzchniach OK, natomiast do miasta (np. Warszawa) nie jest to zbyt dobra opcja. Na szybkich zakrętach samochód nie daje poczucia bezpieczeństwa, cały czas jest wrażenie, że auto chce jechać w inną stronę.
Komfort
5,0
Widoczność
To na plus - absolutnie złego nie można nic powiedzieć. Auto jest bardzo widne, duża powierzchnia przeszklenia (w tym dach - wersja SW). Przednie słupki nie przeszkadzają, do tyłu jak to kombi, ale jest lepiej niż dobrze.
5,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń. Wszystko na swoim miejscu. Trochę może denerwować skokowe ustawianie fotela - ciężko mi dobrać sobie odpowiednią pozycję za kierownicą.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu klapa - klimatronik absolutnie nie spełnia swojej funkcji, albo ja nie umiem z niego korzystać. Jak dla mnie porażka, ogrzewanie - bardzo długi okres rozprowadzenia powietrza do optimum, tak samo klima, nie umie utrzymać temperatury, wychładza i nagrzewa. Jedna z najbardziej denerwujących rzeczy w tym aucie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Maksymalna ocena - to jest ogromny samochód w swojej klasie. Mnóstwo miejsca na nogi z przodu, pasażerowie z tyłu mogą siedzieć bez bólu, prawdopodobnie jedyne auto w tej klasie, gdzie można postawić dwa foteliki dziecięce z tyłu i jeszcze jedna osoba wygodnie usiądzie. Zaletą są osobne fotele z tyłu (SW 7 osób), możliwość konfiguracji siedzeń tylnych w dowolny sposób z wykorzystaniem nawet bagażnika, aczkolwiek 7 dorosłych osób nie pojedzie. Ewentualne dostawki tylko i wyłącznie dla małych dzieci, ale wtedy ciężko dość je doglądać podczas jazdy. Bagażnik przepastny - 5 osób na dwa tygodnie z wózkiem dziecięcym bez boxa na dach!!!! To jest największa zaleta tego auta.
4,0
Wyciszenie
wyciszenie niezłe, aczkolwiek dźwięk silnika jest słyszalny i inny od pozostałych. Głośniej robi się od 130 km/h, ale w naszym kraju jest niewiele dróg nadających się do tej prędkości.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu dość ciężko się wypowiedzieć. 2 litrowy silnik w benzynie swoje wypija, a to kosztuje dość sporo. Z drugiej strony części nie są najdroższe, czasem nawet w ASO. Jak dla mnie przeciętne. Koszt ekslpoatacji daje się obniżyć poprzez instalację LPG, ale nie każdemu może się chcieć, choć w tym wypadku nawet przy przebiegach do 20 000 km rocznie się to opłaca (dość duże spalanie benzyny). Nie mam ciężkiej nogi, jeżdżę dość delikatnie.
3,0
Stosunek jakość/cena
dość tani w zakupie, ale nic więcej.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
średnio z tą niezawodnością. Nigdy nie wiesz, czym Cię zaskoczy....
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
standard to przełącznik kierunków, naprawy elektroniki - dość trudne i skomplikowane, można je zdiagnozować tylko i wyłącznie Planetem dostępnym w ASO, co znacznie utrudnia dostęp i podnosi koszty, słabiutkie zawieszenie, denerwujące wycieki z silnika.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 307 I Kombi 2.0 16V 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,50 zł
9,8
l/100km
10,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 307 I Kombi