Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 307 I Kombi

:), 8 lat temu
Silnik 2.0 16V 136KM 100kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 151 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Peugeot 307 I Kombi 2.0 16V 136KM 100kW 2002-2005 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Ogólnie auto bardzo fajne, jednak zaczyna się już troszkę starzeć z wyglądu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik, dynamika doskonale, nie dałem najwyższej oceny tylko ze względu na to że od wymiany do wymiany weźmie około 2 litrów oleju (wymiana co 20 tys. km.) ale to podobno bolączka tego silnika. Czasem jak dłużej postoi nie odpali od razu na wszystkie gary, to z kolei wina lekko przepuszczającej uszczelki pod klawiaturą, ten typ tak ma i troszkę przylewa to świece olejem, jednakże dokąd nie trzeba ponoć lepiej uszczelki nie zmieniać bo nowe są jeszcze gorsze niż oryginały. Podsumowując trochę oleju bierze, trochę wycieknie, ale nie są to wycieki bardzo widoczne i niebezpieczne, bardziej pocenie się.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ok, mogła by być trochę bardziej precyzyjna przy 2 litrowym silniku, czasami jak chce się trochę ostrzej pojechać np. dwójka może zgrzytnąć, no ale nie jest to sportowe auto. Czasami też wsteczny wchodzi dopiero po 2-im wysprzęgleniu, i to nie wina sprzęgła bo tak było i na starym i po wymianie sprzęgła. Ogólnie jest ok!
4,0
Układ jezdny
Ogólnie w porządku, trochę się przechyla na zakrętach, no ale to combi.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność super, duże szyby, dobrze przeszklony. Mógłby mieć tylko trochę większe lusterka boczne.
5,0
Ergonomia
Nic dodać, nic ująć, autko bardzo ergonomiczne, masa schowków i fajnych rozwiązań.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu jest ok, minimalna temperatura na climatronica mogła by być tylko niższa niż 14 stopni C. Na jesień, czy wiosne, kiedy jest umiarkowana temperatura na zewnątrz, czasami czuć ciepły nawiew z wlotów, przez co może zrobić się za ciepło w aucie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu nad głową rewelacja, ja mam prawie 190 cm i nie ma mowy żebym dotykał głową sufitu (nawet z włosami na żelu:)), dla kierowcy też jest ok, jednak przy moim wzroście pedały mogły by być trochę głębiej, za mną pasażerowie nie mają też za wiele miejsca na nogi, no ale się zmieszczą, co większym muszę przesuwać mój fotel trochę do przodu.
5,0
Wyciszenie
Jak na swoje lata, jest cicho. Przy wyższych prędkość słychać wiatr, pewnie wina uszczelek, za to 2 litrowy silnik przyjemnie mruczy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części jak w innych autach. Nie jest to Polonez czy stary VW żeby klocki kosztowały 20 zł, ale jest przyzwoicie. Mógłby mniej palić.
5,0
Stosunek jakość/cena
Według mnie stosunek: jakość do ceny i rocznika jest bardzo dobra.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mnie nigdy nie zawiódł, oprócz dnia kiedy padło sprzęgło, no ale jeździłem z podpsutym na własne ryzyko bo nie miałem wyjścia. Jedyna denerwująca rzecz. Trzeba było podgiąć blaszki od kierunkowskazu w lampie bo przestały stykać, ale czy to awaria? Do zawieszenia trzeba kupować części z najwyższej półki, półka średnia, nie mówiąc o najniższej, w tym aucie długo nie posłuży.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tak jak pisałem powyżej poza tym że padło sprzęgło, a przy okazji czujnik położenia wału (ale trochę na moje życzenie, bo zamiast odstawić auto z bardzo twardym i szarpiącym sprzęgłem do mechanika, to jeździłem dalej) to jest super.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 307 I Kombi 2.0 16V 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,50 zł
9,8
l/100km
10,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 307 I Kombi