Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 406 Sedan

Marcin L., 14 lat temu
Silnik 1.8 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 230 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 406 Sedan 1.8 16V 110KM 81kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Ten samochód prowadzi się jak dobra tancerka w tańcu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Przy temperaturze poniżej zera i przy zimnym silniku, występuje problem z obrotami biegu jałowego. Czasem gaśnie na skrzyżowanu lub przy zawracaniu.
4,0
Całokształt
Wygodne i szybkie auto za niewielkie pieniądze. Do tego odporne na rdzę.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo dobrze radzi sobie z autem ważącym ponad 1300 kg. Jest w miarę cichy do 4000 obr. Przyspiesza lepiej niż przeciętnie. Można podróżować po autostradzie z prędkością 150 km/h i w razie potrzeby dynamicznie przyspieszyć. Brakuje trochę elastyczności w dolnym zakresie obrotów.
5,0
Skrzynia biegów
W moim aucie, po 14 latach dźwignia zmiany biegów pracuje bardzo precyzyjnie. Skrzynia chodzi cicho i o dziwo jest sucha. ocena 5
5,0
Układ jezdny
To największa zaleta tego auta. Idealne połączenie komfortu i dobrego prowadzenia. Mieszkam i jeżdżę w górach i z każdym pokonanym zakrętem coraz bardziej lubię to auto.
Komfort
3,0
Widoczność
Jak to w sedanie, do przodu dobrze, do tyłu średnio.
4,0
Ergonomia
Wygoda w kabinie - rewelacja. Plusz i elegancja - Francja, do tego cicho. Bagażnik trochę ponad 400 litrów, nie zawsze wystarcza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje dobrze, chłodzi dobrze, w zależności od pory roku. Wszystko ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygoda na 5. Nawet przy komplecie pasażerów da się wygodnie podróżować. Tylna kanapa jest głęboka i szeroka, do tego miękka, nie chce się wysiadać. Fotel kierowcy posiada regulację wysokości, kierownica również, każdy dobierze optymalne ustawienia.
4,0
Wyciszenie
Auto niepierwszej młodości, ale i tak ocena 4 bo jeździłem nowszymi wozami i było głośniej. Silnik cichy do 4000 obr. Zawieszenie jeżeli jest sprawne, to nie przenosi hałasów do wnętrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali w trasie niecałe 9 litrów gazu. Wymiana kompletu rozrządu z pompą wody i robocizną to koszt 600 zł. To taniej lub porównywalnie jak w niemieckim aucie. Koszt założenia instalacji gazowej ESGI (polska sekwencja) to 2200 zł. Filtr oleju 8,50, powietrza 12 zł.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niemieckie auta tej klasy kosztują 2 razy drożej, ale na pewno nie są 2 razy lepsze od czterysta szóstki.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Diagnosta na przeglądzie stwierdził, że do wymiany jest prawy przedni sworzeń i tuleja dolnego wahacza z tyłu. Spodziewałem się więcej problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie wystąpiły
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 406 Sedan