Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 407 SW

Wiedeńczyk, 14 lat temu
Silnik 2.2 HDi FAP 170KM 125kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Peugeot 407 SW 2.2 HDi FAP 170KM 125kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo dobra, kulturalna i żwawa jednostka, która przy odrobinie dbałości odwdzięczy się bezawaryjną pracą.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Irytujące, ale nie dyskfalifikujące.
4,0
Całokształt
Na początku podszedłem ze sceptyzmem do tej marki, ale z \"połykaniem\" kolejnych kilometrów, KOT coraz bardziej do siebie przekonywał.Jestem z samochodu zadowolony i z czystym sumieniem w tej wersji, jaką posiadam polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobra konstrukcja z dwoma turbinami. Brak turbodziury, elastyczność, cicha praca i długie interwały pomiędzy przeglądami (co 30 tys. km), spalanie absolutnie do zaakceptowania, przy spokojnej jeździe można zajść do 7,4 l./100km.Przy jeździe autostradowej spalanie jest o ok. 1,5 litra in plus. Przez cały okres użytkowania samochód ani raz nie \"zastrajkował\".I to jest najważniejsze.
3,0
Skrzynia biegów
\"Pięta achillesowa\" tego modelu. Posiadam manual. Małoprecyzyjna praca, prowadzenie biegów haczące, przy konieczności szybkiej zmiany występują problemy z precyzyjnym włączeniem danego biegu. Tu ma producent spore pole do popisu. Awarii nie miałem, ale...
4,0
Układ jezdny
Wielowahaczowa konstrukcja zawieszenia sprawia, że jazda na trasach jest dość komfortowa, również dzięki nie za twardo zestrojonemu zawieszeniu. Bardzo dobre i skuteczne hamulce, co należy podkreślić, jako ważną zaletę.Nisko położony średek ciężkości powoduje dużą neutralność na drodze. W trudnych warunkach (śnieg, deszcz) radzi sobie bardzo dzielnie, powodując nieczęsto konieczność ingerencji ESP.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki bez zarzutu, do tyłu dzięki fabrycznym czujnikom cofania nie ma większego problemu.
4,0
Ergonomia
W środku wszystko poukładane poprawnie, wygodne fotele, dużo miejsca z przodu, z tylu w wersji kombi jest dużo lepiej niż w sedanie.Świetnie działająca fabryczna nawigacja, z bardzo dobrymi mapami Polski i pojemnym twardym dyskiem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest to jedna z mocnych stron tego modelu. Cicha i efektywna. W wersji z dogrzewaczem, rewelacyjnie szybko robi się wewnątrz ciepło. Wolno działa ogrzewanie foteli przednich. Ogrzewanie tylnej kanapy nie dostępne w opcji, a szkoda bo przy skórze to jest dobre szczególnie w zimie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wszystko jest ok. Duża możliwość regulacji foteli. Z tyłu nawet dla drągali nie brak miejsca. Przewaga kombika nad sedanem jest w tej kwestii oczywista. Dobrze wyprofilowana tylna kanapa.
5,0
Wyciszenie
W posiadanej wersji często spotykałem się z pytaniami, co do rodzaju silnika, co dobrze świadczy o wyciszeniu samochodu. Przy dużych prędkościach nie słychać większych szumów. Spory plus.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Interwały miedzyprzeglądowe co 30 tys. km. Ceny rozsądne. Trzeba uważać jednak na serwisy, gdyż w niektórych próbuje się naciągać na naprawy, które nie są konieczne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Trzeba przyznać, że za cenę na poziomie 136 tys. pln otrzymuje się w pełni wyposażony samochód, z ekstrasami, za które u innych trzeba słono zapłacić. Posiadam wersję pełną (skóra, nawigacja, sound system itp.), którą przyjemnie się podróżuje na długich trasach. No i co ważne - auto neutralne co do atrakcyjności dla złodzieji.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez cały okres użytkowania nie mam większego kłopotu. Irytującym jest częste przepalanie się żarówek oświetlenia tablicy rejestracyjnej i postojowych. Z tymi drugimi uporałem się po wsadzeniu diod i od tego czasu spoko. Do dzisiaj przy zapalaniu pokazuje się komunikat o awarii świateł postojowych, z którem serwis nie wie co zrobić - wszystko działa.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Większych usterek nie zanotowałem, samochód nie stanął ani razu. Fajnym jest, że producent przy tym silniku przewiduje wymianę paska rozrządu dopiero przy 240 tys. km. Awaria wyłącznika pod pedałem hamulca trudna do zdiagnozowania przez serwis, powodowała, że przez dłuższy czas pokazywał się irytujący komunikat o awarii ABS/ESP. Jeden z serwisów w Katowicach próbował mnie naciągnąć na wymianę połowy samochodu.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 HDi FAP 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 407 SW 2.2 HDi FAP 170KM 125kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 407 SW