Szukaj

Ocena kierowcy - Pontiac Trans Sport I

Almado, 18 lat temu
Silnik 3.8 i V6 175KM 129kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 168 tys. km
Pontiac Trans Sport I 3.8 i V6 175KM 129kW 1989-1996 - Oceń swoje auto
4,69
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Eleganckie, ponadczasowe, komfortowe auto za relatywnie niewielką kasę... Jazda tym samochodem uspokaja temperament - nie ma potrzeby się wysilać bo doskonale wiadomo, czy np. wyprzedzenie innego auta da jakikolwiek zysk czasowy. Mniej niepotrzebnych manewrów - bezpieczniej. I o to chodzi. Wbrew pozorom doskonale jeździ sie po mieście. Radość jazdy nie z tej ziemi i kropka :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Wysoka kultura jazdy, bardzo cichy i dynamiczny. Wspaniały gang silnika na wyższych obrotach.
5,0
Skrzynia biegów
2 położenia dźwigni do do jazdy w przód, pierwszy do spokojnej jazdy, drugi do wyprzedzania :) 2 biegi górskie - jeszcze nie sprawdzałem. Bardzo ładnie pracuje, przełącza bez problemu. Zestawienie dużego silnika z automatem daje naprawdę wielką radość z jazdy
4,0
Układ jezdny
Trochę buja na nierównościach, za to dobrze tłumi miejszkie dziury. Trzeba patrzeć na prędkosciomierz, by nie mimowolnie nie przesadzić z prędkością bo robi się mało przyjemnie, w końcu auto waży prawie 2 tony.
Komfort
4,0
Widoczność
Uwaga na skrzyżowaniach przy skręcie w lewo! (szerokie słupki za drzwiami potrafia całkiem zasłonić nadjeżdżające auto). Uwaga nie dotyczy niskiego kierowcy, ten widzi wszystko doskonale. Bardzo dobra widoczność do tyłu, duże lusterka zewnętrzne. Należy "wyczaić" gabaryty auta i nie ma problemów z parkowaniem. Na drodze widać wszystko jak na dłoni, podobnie w mieście więc jedzie sie spokojnie i jest mozliwość wykorzystania każdej sytuacji do sensownego wyprzedzenia. Słabe lampy przednie, nalezy założyc superjasne żarówki (nie mylić z supermocnymi) i jest ok.
4,0
Ergonomia
Trzeba sie przyzwyczaić do dźwigienek i przełączników, zupełnie inaczej jak w "europejczyku". Fotel kierowcy ustawiany w wielu płaszczyznach, doskonale pasuje dla każdego kierowcy od 150 do 210cm wzrostu. Trochę utrudnione sterowanie radiem, zbyt daleko od kierowcy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
3 minuty i szyby suche. Dobry nawiew ciepłego i zimnego powietrza. Osoby z ostatniego rzędu siedzeń mogą nieco narzekać, tam nawiew dochodzi później
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotele "lotnicze" dla każdego pasażera, nieco mniej miejsca w trzecim rzędzie siedzeń
5,0
Wyciszenie
Przy normalnej jeździe praktycznie niesłyszalny (100km/h przy 1,5tys. obr). Brak szumów powietrza, najwiecej zależy od opon, tutaj dżwięk przenosi się przez materiał...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
średnio 12-13l gazu w cyklu mieszanym... nic dodać nic ująć. Materiały eksploatacyjne ogólnie dostepne i niedrogie (np. kpl. klocków przód - 130zł). Zakaz oddawania auta rzeźnikom - nalezy poszukać specjalistów od amerykanów i jest ok. Zresztą, 2 bardzo dobre fora internetowe, gdzie mozna dowiedzieć sie wszystkiego
5,0
Stosunek jakość/cena
Łącznie z gazem sekwencyjnym i naprawami których nie zrobił poprzedni właściciel (raczej nie wierzę, ze zaraz po kupnie używanego samochodu nie ma potrzeby zrobienia czegoś) auto zmieściło sie w 20tys. Za te pieniądze nie kupi sie nic tak komfortowego, oszczędnego, pojemnego, dobrze wyposażonego i bezwypadkowego. Rocznikiem nie ma co się przejmować, to zupełnie inna konstrukcja niz przeciętny "europejczyk" - duzo mocniejsza i trwalsza.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kłopot z wymianą żarówek przy oświetleniu radia i konsoli klimatyzacji
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Należy dbać o płyny, filtry i jest ok.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 3.8 i V6 175KM 129kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Pontiac Trans Sport I