Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Captur I Crossover

andy32_pl, 9 lat temu
Silnik 0.9 Energy TCe 90KM 66kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Captur I Crossover 0.9 Energy TCe 90KM 66kW 2013-2017 - Oceń swoje auto
4,62
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Zasadniczo powinienem wybrać karoseria, ale to nie oddaje całości. Tego czegoś wyjątkowego co czuje się w Capturze. Kolor, kształty nadwozia, wnętrze itd, itp. Przed zakupem testowałem różne auta, ale tylko ten Renault miał to COŚ, coś bardzo osobistego, co ciężko sprecyzować, a wtedy przestają mieć znaczenie KM, Nm i pozostałe parametry i opinie innych.
5,0
Całokształt
Spełnia nasze oczekiwania, Piękne nadwozie, przyciąga wzrok. Wygodne, dobrze wyposażone. Kamera cofania warta wydanych pieniędzy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie powala, ale nie rozczarowuje. Spalanie na przyzwoitym poziomie. Kultura pracy.. nieco inna. Auto na dotarciu, więc daje się zaobserwować pozytywne zmiany w pracy silnika.
4,0
Skrzynia biegów
Brak większych mankamentów, krótkie skoki, precyzyjna. Czasami brakuje 6-go biegu. Ale 1 gwiazdka mniej nie za to, lecz za szew na lewarku zmiany biegów.
5,0
Układ jezdny
Captur jest bardziej miękki niż poprzednik (Merc A-Klasa). Hamulce.. są i działają pewnie. Układ kierowniczy działa precyzyjnie, nieco bardziej "damskie" wspomaganie niż w Mercu, a myślałem że bardziej się już nie da :). Jak wsiadłem ponownie do Merca to myślałem, że się popsuło. :)
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność do przodu, b.dobra. Pozycja za kierownicą wysoka. Na boki widoczność bez zastrzeżeń. Do tyłu... przez lusterka nawet więcej niż dobra, ale przez tylną szybę... marna. Kamera cofania jest dużym ułatwieniem.
4,0
Ergonomia
... miej wszystko w zasięgu ręki... tak zapewne pomyśleli projektanci. I co dziwne, udało im się... prawie :) Regulacja kierownicy w 2 płaszczyznach, za to duży PLUS. Wygodne fotele, inne niż w wersji INTENS. ALE za regulację pochylenia oparcia to należą się nie jeden , ale DWA DUŻE MINUSY !. Jeżeli dodasz w konfiguracji podłokietnik, to zmiana konta pochylenia oparcia, jest dla kierowcy prawie niewykonalna w czasie jazdy, a przynajmniej bardzo mocno utrudniona. Duży plus za szufladę, mały minus za schowki w drzwiach, widziałem znacznie większe. Bagażnik duży.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dmucha, zimnym i ciepłym jak przystało na klimę automatyczną. Zauważyłem tendencję do parowania szyb. Wystarczy wtedy włączyć funkcję osuszania szyb (ta działa błyskawicznie). Nieco dziwi połączenie ogrzewania lusterek z odmrażaniem tylnej szyby. W Mercedesie działało to automatycznie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu i z tyłu pod dostatkiem. Wydaję się, że trzy osoby z tyłu, w długiej trasie mogą się czuć nieco niekomfortowo. Nad głową miejsca sporo, zarówno z przodu jak i z tyłu.
5,0
Wyciszenie
Silnik brzmi inaczej niż w autach którymi poprzednio jeździłem. Nieco przypomina diesla. Nie jest to dźwięk uciążliwy. Wygłuszenie jest skuteczne zarówno przy niskich, jak i wyższych prędkościach. Pozwala na słuchanie przyzwoitego zestawu audio będącego na wyposażeniu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poza paliwem, płynem do spryskiwaczy i drogimi kosmetykami do pielęgnacji- zero wydatków. Ale to nic niezwykłego, w końcu nowe auto.
5,0
Stosunek jakość/cena
jak dla mnie doskonale, ale to kwestia indywidualnej oceny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dwukrotnie wymieniana centralka Autoalarmu. Dopiero zaczerpnięta przez ASO od producenta pomoc pomogła rozwiązać problem. Wymieniono na centralkę przesłaną od producenta i alarm zaczął pracować jak należy. Znaczna upierdliwość, ale od czego jest gwarancja. 5 dla ASO.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie dzieje :) ale to nowe auto. Gdyby się już działo, znaczyło by, że kupiłem bubla. mam nadzieję, że długo jeszcze w tek kategorii nie będę miał nic do powiedzenia.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.9 Energy TCe 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Captur I Crossover 0.9 Energy TCe 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
7,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Captur I Crossover