Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio II Hatchback

jacekjelonka, 17 lat temu
Silnik 1.5 dCi 65KM 48kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 105 tys. km
Renault Clio II Hatchback 1.5 dCi 65KM 48kW 2002-2010 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Auto jest takie jakie oczekiwałem, że będzie za te pieniądze. Wozi mnie wszędzie i zawsze i do tego bardzo tanio, a do tego go kupiłem. Mimo opisanych powyżej wad nie mogę narzekać, bo co można oczekiwać po samochodzie tej klasy. Na pewno jest lepszy od jakiegoś Opla, czy Daewoo.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1,5 dCi 65KM; elastyczny, jak to nowoczesny TD, bardzo dobre przespieszenie w porównaniu do np benzyny 1,2, szczególnie przy wyprzedzaniu. Jest jednak głośnieszy od benzynowych. Jak na razie bez awarii.
4,0
Skrzynia biegów
Jest OK. Przełożenia dobrane do silnika. Trochę za krótki 5 bieg, brakuje obrotów na autostradzie (za wysokie do rozwijanej prędkości).
4,0
Układ jezdny
Trochę miękki, jak to francuz, ale za to jest bardzo komfortowy, jak na swoja klasę, dobrze wybiera polskie dziury. Bardzo trwałe: ponad 100tyś km po naszych drogach, cięzkie zimowe warunki w górach, a jeszcze nic nie robiłem i na razie jest OK.
Komfort
4,0
Widoczność
Małe auto, więc nie ma z tym problemów.
4,0
Ergonomia
Normalnie. Nie powala, ale nie można mieć zastrzeżeń.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest OK, jest klima więc nie ma problemów latem, chociaż nie jest super wydajna. Za to zimą wnętrze bardzo długo się nagrzewa. Całą zimę mam ogrzewanie ustawione na maxa a tylko na bardzo długich trasach robi się naprawdę ciepło.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Czego można oczekiwać po samochodzie segmentu B. Z przodu jest OK, ale z tyłu jest raczej ciasno.
3,0
Wyciszenie
Jeździłem cichszymi autami, szczególnie słychać silnik diesla, ale nie ma tragedii. Głośno robi się szczególnie po przekroczeniu 100km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie ma wielu samochodów, które mogą się z nim równać. Ekonomia to jest główny atut tego auta. Najciekawsze jest to, że zużycie paliwa spada wraz z przebiegiem. Początkowo palił między 5-6 litrów, po przekroczeniu ok. 80 tyś km spalanie spadło poniżej 5l (teraz 4,5 - 4,8 l/100km). Nie staram się jeździć oszczędnie, a mieszkam w górach, więc sinik ma co robić. Nawet w zimie w głębokim sniegu, nie spalał więcej niż 5,5 l. Tankuję za 180 zł i robię 1000km. Teraz wychodzi zawsze ok. 4,8 l/100km jazdy głownie po górach i po mieście. Więcej pali przy szybiej jeździe na autostradzie (powyżej 130 km/h). SUPER.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem go w salonie i był to wtedy najtańszy diesel na rynku, a dla mnie najważniesza była ekonomia w zakupie i ekploatacji. Samochód spełnił moje oczekiwania.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyne co się zepsuło to oświetlenie tablicy rejstracyjnej. Blaszka która stanowi styk dla żarówki zaśniedziała i odpadła. (???). Słabe są żarówki świateł mijania, czesto się przepalają i są drogie (H7). Pozatym kompletnie nic (przebieg 106tyś km.).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nie mogę nic powiedzieć, bo nic się nie zepsuło z większych rzeczy.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 65KM 48kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Clio II Hatchback 1.5 dCi 65KM 48kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
5,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Clio II Hatchback