Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio IV Hatchback 5d

Damian, 7 lat temu
Silnik 1.2 ENERGY TCe 90KM 66kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Clio IV Hatchback 5d 1.2 ENERGY TCe 90KM 66kW 2012-2016 - Oceń swoje auto
4,15
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Sprawia wrażenie silnika 1.4
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : elementy plastikowe
4,0
Całokształt
Model Limited Nie biorąc pod uwagę klasy premium i wyżej- jest to najlepszy samochód pod względem ceny w porównaniu do podobnych w klasie, ale też jeden z najlepszych jeśli chodzi o przyjemność z jazdy, czy wyposażenie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Najlepiej wykonany silnik z ery downsizingu, zaraz po modelu 1.2 puretech od peugeota. Ciągle mnie zaskakuje. Naprawdę świetne rozwiązanie na jazdę po mieście, w dalekiej trasie wypada bez szału, ale jest ok. Turbina wydaje naprawdę przyjemne dźwięki. Auto dobrze przyspiesza. Silnik wydaje się dobrze zestrojony z całym samochodem. System start-stop reaguje tak jak trzeba. Brakuje tylko mniejszej turbodziury, w niektórych sytuacjach aż irytuje. Przy 4,5 dorosłych osobach w aucie silnik sprawia wrażenie ociężałego, zbyt wolno reaguje na komendy kierowcy. Na dwie osoby jest bardzo dobrze.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dobra do spokojnej i dynamicznej jazdy, dobrze współpracuje z całym samochodem, jak na swoją klasę. Ten samochód nie ma się czego wstydzić. Przy ostrzejszej jeździe nie reaguje już tak żwawo na działania kierowcy.
5,0
Układ jezdny
Po układzie jezdnym już wiem, że za kilka lat na rynku wtórnym to auto będzie się cieszyć sporą popularnością. Najlepsza część w samochodzie, zaraz po silniku. Czuć niedosyt, że silnik mógłby być mocniejszy o te 20-30 KM.
Komfort
3,0
Widoczność
Tylna szyba sprawia wrażenie jazdy dużym samochodem kombi, trochę to przeszkadza. Naprawdę przydaje się czujnik parkowania. Z przodu, słupki niestety za bardzo zakrywają część pola widzenia. Przeszkadza to tylko w momencie skręcania na skrzyżowaniach, gdzie trzeba obserwować przechodniów.
4,0
Ergonomia
Nie spodziewałem się fajerwerków i tak właśnie jest. Wszystko jest czytelne i na swoim miejscu. Irytuje czasem przejście z ekranu nawigacji np. na panel urządzeń bluetooth. Trzeba się trochę naklikać. Zawsze staram się to robić przy rozpoczęciu jazdy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko odparowuje szyby w samochodzie niezależenie od temperatury.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przodu ma tyle miejsca ile potrzeba. Jeśli chodzi o tył - jest przeciętnie, ale da się siedzieć.
4,0
Wyciszenie
Nie czuć prędkości do 100 km/h (wrażenie jazdy 60-70 km/h). Do 120km/h jest też naprawdę przyzwoicie, ale przez te słupki z przodu słuchać niepotrzebne świsty powietrza. To auto nie jest stworzone do jazdy 130 km/h i wyżej
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Do tej pory tankuję paliwo
5,0
Stosunek jakość/cena
Bezkonkurencyjny w swojej klasie pod względem wykonania i ceny
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za dużo drobnych rzeczy, ale nie mam o to pretensji z uwagi na cenę samochodu. W serwisie miałem wymienioną osłonę termiczną na silnik (wada fabrycza), poprawiane były uszczelki z bagażnika (wydawały niepotrzebne dźwięki), skrzypiały plastiki w niektórych miejscach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nie dzieje się nic. Wygląda na to, że auto będzie mieć trochę małych usterek, na duże awarie nie będzie się zanosić.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 ENERGY TCe 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Clio IV Hatchback 5d 1.2 ENERGY TCe 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Clio IV Hatchback 5d