Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio III Hatchback 5d

candino@autograf.pl, 16 lat temu
Silnik 1.4 i 16V 98KM 72kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 24 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Clio III Hatchback 5d 1.4 i 16V 98KM 72kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
2,69
32% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Jedyna dobra rzecz w tym aucie to hamulce.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : pompa sprzęgła
Karoseria
2,0
Całokształt
Poprzednio miałem CLIO II 1,4 na którym przejachałem 185.000 km w 8 lat. Jak każdy samochód miał swoje wady i zalety. Zdecydowałem się na jego następcę, chociaż miałem zamiar kupić SUZUKI SWIFT. Poddałem się woli rodziny i teraz żałuję. Trzeszczące plastiki, mało komfortowe fotele i tragiczny silnik 1,4 16V . Czytałem komentarze poprzedników i nie wiem czym jeździli skoro tak się zachwycali tym samochodem. Jeśli chcesz poczuć, że jedziesz to musisz wybrać. Albo duże zużycie paliwa albo jazda flegmatyczna.
Wrażenia
2,0
Silnik
Nie wiem gdzie schowały się te KM . Wmojej poprzednim CLIO II 1,4 było ich tylko 75 a rwały do przodu, że aż miło. Poza tym ciągnęły już od 2700 obr./min a w obecnym modelu coś naprawdę zaczyna się dziać gdy silnik dochodzi do 4000/min. Przy zimnym silniku po naciśnięciu gazu coś go dusi (brak mocy i przyśpieszenia) i dopiero po przejechaniu kilkuset metrów samochód zaczyna reagować na pedał przyspieszenia. Serwis twierdzi że ten typ tak ma. DZIWNE !!!
3,0
Skrzynia biegów
Co prawda nic zgrzyta ale przy zmianie biegów nieraz słychać jakiś głuchy odgłos dobiegający z tunelu w którym jest lewarek. Zestapniowanie skrzyni też pozostawia trochę do życzenia : 100 km/h to 3100obr.min, a 130km/h to już 4000 obr.
4,0
Układ jezdny
Tutaj nie mam dużych zarzutów. Dobrze się zachowuje tak na równych jak mniej równych drogach. W miarę dobrze tłumi nierówności. Trzeba się przyzwyczaić do elektrycznego wspomagania, które powinno moim zdaniem być bardziej progresywne już od trochę niższych prędkości (w zimie mniej doświadczeni kierowcy mogą mieć problemy z poślizgiem).
Komfort
3,0
Widoczność
Mówienie o dużych słupkach z przodu ograniczających widoczność to banał. Praktycznie wszystkie obecne samochody tak mają - takie uwarunkowania ze względów bezpieczeństwa. Jednak tylna szyba przez swoje wygięcie bardzo deformuje obraz tego co widzimy w lusterku i tak samo jak patrzymy się przez nią cofając. Luserka boczne za małe. I dlaczego nie ma luserka z asferycznym podziałem, likwidującym martwe pole. W POPRZEDNIM MODELU BYŁO. Oszczędności Renault na bezpieczeństwie ?
3,0
Ergonomia
Nie mogę się przyzwyczaić. Fotele twarde i mniej komfortowe. Przeciwieństwo do poprzedniego modelu. Po średnio długiej trasie plecy bolą. Wskaźniki i przełączniki czytelne. Bagżnik niby większy ale mnie ustawny i trudniej go zapakować. In plus : zapalanie się oświetlenia wnętrza po odblokowaniu centralnego zamka (które powoli gaśnie po wejściu do kabiny), funkcja doświetlenia drogi (np. do garażu, domu) po wyłączeniu silnika, fabryczne radio z CD samoczynnie się podgłaśnia przy wzroście prędkości i na odwrót, dodatkowe funkcje wycieraczek szyb
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sam pęd powietrza nie wystarcza żeby powietrze dotarło do środka somochodu, dlatego nawiew musi być włączony cały czas (ciekawe jak długo wentylator wytrzyma?). Ogrzewanie OK tzn. szybko, sprawnie i bez problemów. Ze względu na duże szyby i postępujące ocieplanie klimatu, koniecznością jest klimatyzacja. W zeszłym roku jednak jakby sprawniej działała.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Żadnych rewelacji. Nic mnie w obecnym modelu nie zaskoczyło. Przód poprawnie, tył wystarczający dla dzieci do 15 lat bo dorosła osoba będzie miała problemy z wsiadaniem i wysiadaniem - sprawdziłem.
4,0
Wyciszenie
Jak na tę klasę auta to może być. Głośno robi się na autostradzie przy większych prędkościach i wyłączonym radiu. Szum powietrza słychać od 110 km/h a później dochodzą opony i silnik.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj to już tragedia. Sama ocena mówi za siebie. Znowu porównam do poprzedniego modelu: CLIO II 1.4 w mieście 5,5-6 l trasa z prędkościami 120-140 km/h to 5-5,5. Obecny 2-2,5 litra więcej na 100km przy mniejszej odczuwalnej mocy i żenującym przyśpieszeniu. Jeśli w mieście chcę jechać w miarę dynamicznie to zużycie paliwa które wskazuje komputer dochodzi do 14-16 l i jak tu mówić cokolwiek o ekonomiczności !!!
3,0
Stosunek jakość/cena
Za 47 tys. zł może nie powinienem oczekiwać nic lepszego, jednak byłem naiwny i oczekiwałem. Spodziewałem się samochodu przynajmniej na takim samym poziomie jaki reprezentował poprzedni model. To moja ostatnia Renówka.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Stukająca po 2 miesiącach klapa bagażnika- serwis się uporał. Jakość materiałów użytych we wnętrzu jest wprost proporcjonalna do ich skrzypienia i trzeszczenia. Auto ma rok i 24.000 km przebiegu, aż boję się pomyśleć co będzie dalej. Poprzednik miał te objawy dopiero przy ok 100.000 km. Wymienione po roku obicie tapicerskie drzwi kierowcy - nie wiem może za często otwieram i zamykam drzwi. A może powinienem to robić w rękawiczkach albo zamykać drzwi wcześniej opuściwszy szybę !!!
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymieniona pompa sprzęgła po 4 miesiącach i znowu sprzęgło daje o sobie znać. Te same objawy, więc będę miał kolejną nową pompe. Rewelka.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 98KM 72kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Clio III Hatchback 5d 1.4 i 16V 98KM 72kW
Średni koszt przejechania 100 km
22,00 zł
8,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Clio III Hatchback 5d