Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio IV Hatchback 5d

Jarek, 8 lat temu
Silnik 1.2 16V 75KM 55kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 32 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Clio IV Hatchback 5d 1.2 16V 75KM 55kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,62
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : 1. - Bardzo wydajny układ hamulcowy mimo, że tylne hamulce są bębnowe, doskane działający ABS 2. Układ jezdny, trzymanie się drogi, układy kontroli trakcji 3. Zwrotność, doskonale działający elektryczny układ wspomagania o zmiennej sile w zależności od prędkości 4. Układ nagłaśniający, zwłaszcza głośniki z bassrefleksem w przednich drzwiach. Muzyka klasyczna jak w filharmonii (opinia znajomego muzyka).
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Troszkę hałasuje, zwłaszcza gdy zawieszenie nie jest "rozgrzane". To wada większości renówek
5,0
Całokształt
Samochód jest naprawdę świetny, posiada bogate wyposażenie, za które nie trzeba dopłacać, jest dopracowany w szczegółach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1,2 16V to nie jest szczyt nowości. Po przejściu z poprzedniego clio (również 1,2, ale "zwykłe") miałem wrażenie, że ten jest wręcz słabszy. Wszystkiemu winien moment obrotowy, do którego trzeba się przyzwyczaić.
4,0
Skrzynia biegów
Ok
5,0
Układ jezdny
Rewelacja, zwłaszcza w porównaniu z poprzednim modelem. Mam wrażenie, że ten samochód naprawdę trudno wyprowadzić z równowagi, nawet w trudnych warunkach zimowych. Systemy kontroli trakcji działają naprawdę dobrze, nie dając o sobie nachalnie znać.
Komfort
4,0
Widoczność
Mała szybka z tyłu to efekt obecnej mody. Czujniki parkowania są niezbędne. Swoje wady ma też bezpieczeństwo - przy skręcaniu na skrzyżowaniach nieżle trzeba się powychylać zza przedniego słupka.
5,0
Ergonomia
Poza dwiema wadami jest super. 1 - bardzo nieporęczny uchwyt do zamykania klapy bagażnika 2. - zupenie nieergonomiczne umiescznie oznaczeń regulatora nawiewu
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Oczywiście wszystko działa bez zarzutu ale i tu trzeba się przyzwyczaić. Regulator temperatury ma bardzo długi zakres regulacji średnich temperatur (pewnie wynika to z warunków francuskich). Przy naprawdę dużych mrozach jest tylko opcja na koniec regulatora
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tej klasy samochód jest po prostu doskonale.
4,0
Wyciszenie
Może mogłoby być lepiej ale niewielki silniczek ma naprawdę ciekawą barwę dźwięku na wysokich obrotach i wcale nie razi mnie to, że trochę go słychać. Trochę, czyli absolutnie w normie i nie męcząco.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak do tej pory jestem mile zaskoczony. Zaraz po zakupieniu nie działała regulacja świetlenia tablicy i czujnik zapięcia pasów z tyłu. Miesiąc temu wymieniłem drążek stabilizatora z powodu hałasów w zawieszeniu i to wszystko.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 16V 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio IV Hatchback 5d