Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio IV Hatchback 5d

szakal90, 8 lat temu
Silnik 1.2 ENERGY TCe 90KM 66kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 35 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Clio IV Hatchback 5d 1.2 ENERGY TCe 90KM 66kW 2012-2016 - Oceń swoje auto
3,85
4% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : przestrzeń w samochodzie wystarczająca dla młodej rodziny z 1 dzieckiem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
Zawieszenie
Inne
4,0
Całokształt
Wrażenia
3,0
Silnik
Potężna turbodziura poniżej 2.5k rpm a na zimnym silniku nawet do 3k... niskie spalanie wymaga ostrożnego operowania gazem i odpowiedniego stylu jazdy. przy prędkościach 80-100km/h już całkiem przyjemny. Wyprzedzanie wymaga jednak redukcji o 1 lub nawet 2 biegi.
4,0
Skrzynia biegów
bardzo fajnie chodzi, 5-tka wchodzi z 4-ki bardzo płynnie bez konieczności "przechodzenia" przez luz i "odbijania" w prawo. czasami haczy przy redukcji z 3 na 2...
3,0
Układ jezdny
dobrze się trzyma drogi, mój egzemplarz na felgach 17" (trochę za niski profil, czuć każdą nierówność i felgi zdążyłem niestety obetrzeć kilkukrotnie). słaba trwałość amortyzatorów - po 30kkm do wymiany przednie, tłumienie poniżej normy.
Komfort
4,0
Widoczność
niezła widoczność do przodu i na boki, do tyłu nieco gorzej. przydają się czujniki parkowania z tyłu.
4,0
Ergonomia
dobre rozplanowanie obsługi, nietrafiony lakier fortepianowy, wszędzie ślady palców. wyświetlacz nawigacji nieczytelny przy słońcu. niezłe plastiki w środku.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
dobra skuteczność, ale kiepska regulacja, powinna być co pół stopnia. ciężko czasami znaleźć dobry balans temperatury latem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na auto miejskie świetna przestrzeń z przodu, z tyłu i w bagażniku. Ja (182cm) siedzę wygodnie za swoim fotelem, a wraz z dziewczyną i córką bez problemu pakujemy się na tygodniowe wyjazdy.
5,0
Wyciszenie
dość długi 5-ty bieg, co sprzyja wyciszeniu (przy 130km/h ok. 3k rpm). silniczek bardzo kulturalnie pracuje a powyżej 4 tysięcy rasowo brzmi.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wymaga nauki odpowiedniego stylu jazdy. W trasie Olsztyn-Warszawa, jadąc przepisowo (50-70-90-100-120) w 2 dorosłe osoby, dziecko, bagaże, auto pali średnio 5.2, w mieście bez korków ok. 6,5-7 przy dynamiczniejszej jeździe (w korkach spalanie potrafi podskoczyć do ŚREDNIEGO ponad 10/100). Potężna turbodziura poniżej 2,5k rpm szczególnie na zimnym silniku. Moim zdaniem silnik nieco większy o podobnej mocy z inną charakterystyką momentu lepiej sprawdziłby się w tym aucie, ale tragedii nie ma. Koszty przeglądów znośne, ale badziewne seryjne klocki hamulcowe (piszczą potwornie po 15-20 tysiącach mimo grubej warstwy). Koszty przeglądów znośne ale jakość obsługi ASO tragiczna (czas oczekiwania na części, wprowadzanie w błąd (lakiernia), teksty typu "tak musi być"). Auto spokojnie dla małej rodziny ze względu na swoją wielkość. Polecam, ale nie nowe. Szkoda nerwów :)
5,0
Stosunek jakość/cena
kupiłem auto ze względu na konkurencyjną cenę i poziom wyposażenia i zdanie podtrzymuję.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
skrzypiąca klapa bagażnika, przednie amortyzatory do wymiany po 30kkm, nieaktualna nawigacja (aktualizacje drogie), duży ubytek płynu chłodzącego, skrzypiące, kiepskiej jakości klocki hamulcowe.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie 1 usterka usunięta na gwarancji (uszkodzony przewód hamulcowy, na który czekałem niestety prawie tydzień czasu)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 ENERGY TCe 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Clio IV Hatchback 5d 1.2 ENERGY TCe 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Clio IV Hatchback 5d