Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj
Konkurs - Poznaj Leona Cuprę

Niecodzienna moc na co dzień

Renault Laguna II Hatchback - Oceń swoje auto

Podsumowanie 908 ocen tego auta

Oceny Renault Laguna II Hatchback

, produkowany od do roku
Średnia ocena
3,99
4% gorzej niż w segmencie Klasa średnia (4,18)

Całokształt

Całokształt

3,85

Mechanika

Silnik

4,18

Skrzynia biegów

4,04

Układ jezdny

3,96

Komfort

Widoczność

4,03

Ergonomia

4,29

Wentylacja i ogrzewanie

4,14

Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

4,42

Wyciszenie

4,15

Ekonomiczność

Koszty utrzymania

3,82

Stosunek jakość/cena

3,87

Niezawodność

Drobne usterki

3,44

Poważne usterki

3,65

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
75%
25%
NIE
na podstawie 327 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Silnik

Karoseria

Zawieszenie

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Zawieszenie

Układ elektryczny

Silnik

Filtr

Lista 908 ocen

sortuj komentarze od
3,31
dodano 15.11.2009 12:40:11 przez

Czytam opinie o nowej lagunie III i zauważyłem, jedną podstawową prawidłowość: tzn. brak opinii krytycznych, negatywnych. Czyżby nagle okazało się że Renault dramatycznie podnosi jakość swoich wyrobów. W to nigdy nie uwierzę. Jestem właścicielem Laguny II , 2001, 1600 . Samochód kupiłem w salonie i również zachwycałem się nim przez pierwsze miesiące. Zimny prysznic przeszedłem kiedy pojawiły się pierwsze usterki. Dodam że jestem raczej spokojnym kierowcą, a na dowód tego powiem że klocki hamulcowe przód wymieniałem dopiero po 140 tysiącach kilometrów. Poza tym w mojej pięknej lagunie remontuję zawieszenie przód co 50 tyś km., tył co 70 tyś. Przekładnię kierownicy wymieniałem po 40 tyś, sprężarkę klimatyzacji po 20 tyś. Dwukrotnie wymieniłem przepustnicę, która jest tutaj elektrycznie sterowana ponieważ silnik samoczynnie wyłączał się podczas jazdy. Musiałęm dokupić kartę startową, to wynalazek nietrafiony. Jej sprawność jest obliczona na około 4 lata. Po tym czasie szykujemy 500 zł na zakup nowej wraz z zaprogramowaniem. Wahacze z przodu wymieniłem po 70 tyś km. Po 150 tyś padło łożysko alternatora oraz łożysko przedniego koła. Po 170 wymiana koła dwumasowego. Przy przebiegu 140 tyś padły podnośniki przednich szyb, najpierw lewy potem prawy. Po ok. 100 tyś kupiłem nowy włącznik sterowania lusterkami. Po 180 tyś nie działa już zamek centralny oraz sygnał ostrzegania o pozostawionych światłach podczas wysiadania z samochodu. Po 150 tyś zwiał czynnik chłodzący układu klimatyzacji z powodu licznych nieszczelności oraz padło ogrzewanie lusterek. Mimo licznych napraw stuki zawieszenia utrzymują się od nowości. Wyjątkowo nierówne zużywanie się klocków hamulcowych z tyłu. Podczas kiedy zewnętrzne są niewiele ruszone, to wewnętrzne zjechane symetrycznie po obu stronach do zera , wymiana co około 40 tyś. Po trzech latach pryszcze na drzwiach tylnych. Skrzypiące plastiki zwłaszcza zimą to nic nadzwyczajnego. Po 3 latach nie działa już regulacja podparcia lędźwiowego fotela kierowcy. Najmocniejszy element to z pewnością silnik - gdyby informowali w serwisie że rozrząd trzeba wymienić 40 tyś km wcześniej niż przewiduje książka serwisowa auta - ponieważ w tym modelu pasek pęka znacznie wcześniej. Czujniki ciśnienia w kołach niestety ulegają awarii i wyświetlacz pokazuje bzdury. Po dwóch wymianach czujników zleciłem serwisowi ich dezaktywowanie. Po 170 tyś wymiana przegubów i to nie dlatego że pękły osłony gumowe przegubów ale dlatego że pękły metalowe zaciski które trzymają osłony. Po 8 latach eksploatacji mojego auta wniosek nasuwa się sam. Ja nie piszę tego po to żeby krytykować, ale nie da się czytać tych piewców zachwytu nad nową laguną pozbawioną jakichkolwiek wad i usterek, lepszą od wszytkich innych samochodów. Wydatki na naprawy są niewyobrażalne już po gwarancji. Rozwiązaniem jest naprawa w warsztacie nieautoryzowanym korzystając z zamienników. Dodam że elementy nieoryginalne użyte do naprawy zawieszenia oraz klocki hamulcowe wytrzymują znacznie dłużej niż oryginale części RENAULT. Pamiętam jak Renault za pośrednictwem grupy dziennikarzy wychwalali nową LAGUNĘ II. Jak pieli zachwyty nad rewelacyjną jakością, bezusterkowością, jak opowiadali co to przechodził samochód w ramach testów drogowych. Ja nabrałem się na te piewy zachwytów i kupiłem pomimo że znajomi mi odradzali. A póżniej po 5 latach przeczytałem o największej wpadce RENAULT z powodu usterkowości i niskiej jakości tego auta. Przeczytajcie testy ADAC i TUV na temat usterkowości – laguna otwiera tam drugą setkę „ bezusterkowych” produktów RENAULT. Względnie niewysoką cenę zakupu Laguny firma rekompensuje sobie serwisem. Atrakcyjną cenę zakupu porównajcie do realnej ceny odsprzedaży . Pozdrawiam życząc wyższej jakości samochodu niż mój.

więcej »
4,62
dodano 01.01.2013 14:51:52 przez

Auto dobre ale niepokoją mnie negatywne opinie innych użytkowników Renault, to powoduje że człowiek nie wie czy oni mają pecha czy ja szczęście, czy to szczęście wkrótce się nie skończy. Kiedyś Laguna I nigdy nie zawodziła a w grę wchodziły tylko drobiazgi . Silnik super jedynie rozrząd wymienic trzeba nie przy 120 tylko 90 tys km W samochodzie czuć dobrą jakość plastików ( auto z 2005 r to nie to co z 2012)to tylko u góry deski obudowa tunelu i listwy przy podłodze Co poniekturzy placz że auto się sypie ja sobie kupił z tzw importu z niemiec i mają tak naprawde 300 tyś km to co wina renault czy ich A tak prz akazji teraz mam lagune III dlatego że II byla ok ponadto w firmie mamy 6 passatów 2008r i to są auta tragedie silniki to pomyłka elektryka to samo tak wiec opinia że francuz to złom to opinia idiotów z ASO pewnie VW albo skody TEMAT PASSATA (TJ. OD 2006 ROKU), ŻEBY PRZEKONAĆ SIĘ ŻE SIĘ SYPIĄ NA POTĘGĘ. POTWIERDZENIEM JEST RÓWNIEŻ TEST DŁUGODYSTANSOWY W AUTO-ŚWIECIE(100.000 km) W KTÓRYM PASSAT POLEGŁ A TOURAN ZDOBYŁ "ZASZCZYTNE" OSTATNIE MIEJSCE-NAJGORSZY TESTOWANY SAMOCHÓD W HISTORII. PROBLEMEM JEST PRZEŁADOWANIE VOLKSWAGENÓW ELEKTRONIKĄ. Jeżeli więc tak ma wyglądać samochód prestiżowy (chyba tylko w naszym kraju bo to samochód dla ludu) czyli Volkswagen np. PASSAT to ja wolę auto dla "ubogich" czyli Renault , Peugota, bo co jest lepsze dojechać do celu czy cieszyć się "prestiżem" stojąc w środku pola i czekając na pomoc?? w . ********Link do testu Passata************ http://www.auto-swiat.pl/wydania,Test-d lugodysta nsowy-Vol kswagena-Passata-2-0-TDI-Czyli-nasz-wieczny-pac jent,22421 ,1.html Link do testu TOURANA: http://www.auto-swiat.pl/wydania,VW-Touran-2-0-T DI-Trendl ine-Podnosnik-to-jego-zycie,15355,1.html />

więcej »
4,38
dodano 29.01.2014 12:11:24 przez

Kupiłem auto od pierwszego właściciela z oryginalnym, udokumentowanym przebiegiem 140 tyś km. Poprzedni właściciel kupił je w salonie w Polsce. Za auto z 2007r. zapłaciłem 19500zł. Miałem obawy co do dci, jestem fanem benzynki, ale...jest oki. Dosyć długo szukałem auta i nie sugerowałem się opiniami internetowych "ekspertów" a kierowałem się jedynie sensownymi opiniami i własnym doświadczeniem z jedynką (Pamiętam, że gdy ją kupiłem słyszałem mnóstwo negatywnych opinii które się nie potwierdziły). Zaskoczyło mnie jedynie dosyć duże zużycie paliwa po mieście...od 9 do 11 litrów ( cały czas z włączoną klimą). Okazało się, że ten model potrafi tyle spalić...szczególnie, że jednorazowo pokonuję krótkie odcinki, max 5 km więc silnik ,szczególnie w zimie, nie ma czasu złapać odpowiedniej temperatury. Usterek...brak. No prawie - jedynie czujnik temperatury płynu chłodzącego...60 zł plus wymiana. Łącznie 100 zł oraz linka od mechanizmu podnoszenia szyby - koszt 150zł. Jakość wykonania - wydaje mi się, że w jedynce było lepiej (od niemal ośmiu lat posiadam jedynkę z 1995r. 2.0 benzyna + lpg, jestem z niej bardzo zadowolony). Są samochody lepsze i gorsze od Laguny. Dwójka po lifcie jest naprawdę dobrym autem jak za te pieniądze. Oczywiście, może nie ma takiego prestiżu jak Audi, Volvo czy Mercedes, ale kupiona z pewnego źródła i zadbana, będzie nam dobrze służyła. W dzisiejszych czasach większość nowoczesnych aut sprawia większe lub mniejsze problemy - cena postępu technologicznego. Wyznaję zasadę, że nie ma aut pozbawionych usterek. W dużej mierze zależy to od kierowców. Ps. wymiana oleju max co 15 tyś. km. Inżynierowie Renault znacznie pomylili się zalecając wymianę co 30 tyś km. Było to przyczyną wielu awarii do czego oficjalnie się przyznali.

więcej »
2,77
dodano 24.07.2013 07:25:44 przez

Przeczytajcie zanim dostaniecie po tylku tak jak ja, oszczedzalismy z zona dlugo zeby zmienic autko ze spracowanego Espero na cos nowszego bezpieczniejszego. Chodzilismy szukalismy chcielismy miec troche wypasu za sensowna kasa i wynurzyc sie z autem powyzej 2000 roku produkcji..i kupilismy lagune II. Kosztowalo nas to 8300..wstawilem do mechanika po zakupie zeby standard zrobil (oleje filtry rozrzad klocki), i sie zaczelo-na dziendobry okazalo sie ze szlag trafia wiazke silnika izolacja kruszy sie na niej (ponoc celowo tak robiona-jakies ekotworzywa), no nic tydzien szukalem, w serwisie 2000 tys i nie ma gwarancji ze bedzie pasowac-rece opadaj-wiazke zabralem do domu dostalem troche innych od mechanika i dawaj dwa wieczory na lutowaniu mierzeniu miernikiem przejscia itp-wiazka odbudowana-zapakowana do auta -git malina szacun na dzielni lans ze bajka:P miesiac nie minal popekaly z tylu sprezyny auto siadlo i wylal sie olej z amortyzatorow -nic to mysle-zmienilem na nowe, zaczelo z przodu tluc-poduszka amortyzatora lewy przod-zmieniona, wpakowalem sie w dziuer znowu zaczelo tluc-jakies poduszki na lożu silnika czy cos takiego-zmienilem, zima klima dzialala przyszlo lato uruchamiam-zdechla hgw czeski film, mysle ok jakos przezyje -padl silniczek sterowania nawiewem gorace powietrze napierdziela do kabiny-wentylacja wylaczona-okna w dol i wio do pracy. No nic mysle sobie bedzie ok, a gdzie tam-tocze sie do domu nagle kupa dymu czarnego za mna-rębła turbina-nie mam zdrowia do tego auta-dzis przyjechali ze skupu dali pare groszy i zabrali w pi(piiiip)u-szacunkowo liczac 4-4,5 tys w plecy-wiec prosze zanim ktos zakupi niech przemysli

więcej »
4,85
dodano 13.01.2012 12:59:05 przez

Ogólnie z auta jestem bardzo zadowolony i mam nadzieję że bedzie nadal niezawodne przez najbliższe kilka lat. Karoseria jest w super stanie, stylistyka nadwozia nadal zwraca na siebie uwagę, linia ponadczasowa. Przed zakupem bardzo ale to bardzo się wahałem, miałem klapki na oczach które założyli mi ludzie swoimi opiniami, ludzie którzy w ogóle tymi autami nie jeździli tylko zasłychnęli opinii u innych ludzi a jeśli jeździli to pewnie autami które były właśnie to niepowtarzalną okazją bo niska była cena. Kupisz szrota nie dziw się że potem masz ciągle coś do naprawy. Ja jak kupowałem auto to zapłaciłem ok 1000zł więcej niż cena rynkowa tych modeli i teraz wiem że dobrze wydałem kasę że warto było dać 1000zł więcej i jeździć z bananem na twarzy aniżeli kupić jakąś okazję i potem dokładać do niej 1000zł miesięcznie, do tego z takim wyposażeniem nie widziałem drugiej takiej Laguny. Produkcja listopad 2004r. wersja Initiale Paris, pełna opcja, super stan techniczny a to wszystko w bardzo przyzwoitej cenie. Wcześniej szukałem koniecznie Seata Leona lub Toledo oraz Audi A4, jak ja się cieszę że ojciec mnie namówił na obejrzenie tej Laguny. Po prostu byłem w szoku że w podobnej cenie można mieć auto o niebo lepsze. Te wszystkie Seaty i Audi z 2000/2001 r sie chowały. Magiczne przebiegi 120 000km w każdym coś malowane klepane, coś nie działa w środku. A tutaj, komfort, wygoda, ładna sylwetka, przebogate wyposażenie. No i nie wiem narzekacie na elektronikę ja jeżdzę 6 dni w tyg do pracy po 30km i jakoś nie miałem z niczym problemów przez prawie rok czasu...

więcej »
3,15
dodano 10.07.2012 09:44:20 przez

LAGUNA. Przez wielu kochana ale jednak przez większość znienawidzona. Jednakże Ci którzy ją kochają niedługo i tak ją znienawidza. Posiadałem te auto w sumie rok, sprowadzone z Francji z przebiegiem 180.000km. Już tam była wsadzona nowa skrzynia biegów za 3000euro więc do tego czasu skrzynia padła. Przez pierwsze 6-7 miesięcy jeździłem jak król. Śmiałem się z tego jak ludzie mogli nazywać te auto 'królową lawet'. Boskie spalanie, przestronne, świetnie się prezentujące. Żyć nie umierać. Za te pieniądze które dałem czyli około 13000zł nie mogłem narzekać. Ale zaczeło się. Niczym Filip z Konopii podczas jazdy wywaliło w silniku tłok bokiem. Przy ok. prędkości 100km/h. Nie musze mówić co przeżyłem. Wcześniej laguna nie dawała żadnych znaków jakoby coś jej było. No to co? Mam sprzedać ukochane auto za pare tyś zł z zepsutym silnikiem? A skąd ! Jak się okazało ten błąd później kosztował mnie ok. 10000zł. Kupiłem używany silnik. Szybko okazało się że i on jest rozwalony (głowica przegrzana, dół silnika również) - kochany sprzedawca mnie naciął - dałem się złapać. Przejechałem na nim 500km po czym się rozpad. Sam ten koszt to 6000zł. Będąc głupim postanowiłem dalej pakować pieniądzę w te auto. W sumie za kolejne naprawy zapłaciłem kolejne 4000zł. Wtryski, panewki, oleje, uszczelki - NIE ZLICZYŁBYŚ. Nic to nie dało. Jestem pewny że gdybym wpakował kolejne 10000zł to te auto by nie jeździło. Nigdy więcej lagun. Nigdy więcej renault. NIGDY NIE POLECAM!!!!!!!!!!!!.

więcej »
2,92
dodano 05.10.2012 09:27:22 przez

Jak na rok używania mam naprawdę dość. Doszliśmy z żoną do wniosku, że tym szajsem strach jechać dalej niż na wioskę (40km). Każda inna trasa to stres czy nas nie zholują. Stres poranny-codzienny: czy się odpali. Przecież gdyby zamiast pomysłowej karty był kluczyk, to nie mógłby on się zepsuć, a tak... mamy elektronikę w wydaniu socjalistycznej Francji. Samochód kupiłem z pewnej ręki (wiem, że sprzedający nie chciał mi zrobić niedźwiedziej przysługi), wiem na pewno, że nie był bity i że przebieg jest prawdziwy. Nie ma 100 tys., a liczba i usterek przeraża mnie geometrycznie (nie proporcjonalnie) do wzrostu liczby kilometrów. Im bliżej zimy tym moje obawy bardziej rosną. Wszelkie zalety tego samochodu zostają zniweczone przez jego awaryjność. Miałem Toyotę (lat 14) i nie znałem takich problemów. czasem wysiadł centralny zamek, poza tym normalna eksploatacja. Przyszedł czas by ją wymienić - kupiłem ten szajs w miarę tanio i to był cios w brzuch dla kogoś kto i tak nie jest zbyt majętny. Nigdy więcej nie zamierzam kupić Renówki nie tylko Laguny, w ogóle Renówki. Dlatego napracowałem się nad tą opinią by przestrzec innych. Uważajcie! Nissan też wszedł w układ z Renault i jego awaryjność natychmiast wzrosła!

więcej »
3,85
dodano 28.10.2012 05:55:58 przez

Moja Laguna jest po liftingu czyli rocznik 2006.Wcześniej zapoznałem się na forum laguny klub Polska że wersje z lat 2005-2007 nie trapiu już tyle bolączek co model 2001-2005 i się nie zawiodłem.Moja laguna ma przejechane 188tyś.km kupiłem ją przy przebiegu 118tyś.km który nie był udokumentowany więc tak naprawde moge tylko zaufac handlarzowi.Przez 70 tyś.km wymieniłem gumy stabilizatora przód,łaczniki stabilizatora,g oraz końcówki drążków.Absolutnie nic więcej się nie działo,samochód jeździ znakomicie,olej wymieniam max.co 10-12 tyś.km a nie jak zaleca serwis co 30 tyś.km.Turbine po mocniejszej jeździe zawsze studze ok 2 minuty.Przez to laguna odwdzięcza się bezawaryjną eksploatacją.Co ciekawsze mój silnik posiada FAP(filtr cząstek stałych) i nie mam z nim najmniejszych problemów.Kupując to auto byłem na przweglądzie w ASO gdzie potwierdzili dobry stan techniczny , polecam wszystkim to auto ale wystrzegajcie się flotowych pojazdów bo częśto maja przelatane po 300-400 tyś.km i stąd problemy które piszą koledzy powyżej.A i nie radze lać byle jakiego paliwa bo te wszystkie dziury w tlokach przez awarie wtrysków są od paliwa słąbej jakości.Tylko BP i Shell.Moim następnym autem bedzie Laguna III

więcej »
2,46
dodano 15.05.2003 12:17:12 przez

Auto, psujące się ~ 2 razy w mieś. za ponad 100000 złotych to paranoja. Strach wyjechać poza miasto bo może się popsuć. Renault twierdzi, że auto może się psuć nieokreśloną ilość razy podczas trwania gwarancji ( np. 50 ?!!! ) i wszystko jest zgodne z normami jakości Renault !!! - mam to na piśmie. Ponadto warunki Assistance obowiązujące w Renault są inne niż dostaje klient w karcie gwarancyjnej !!! - niemożliwe - patrz ostatnie zdanie w warunkach assistance z karty gwarancyjnej - mówi ono, że w razie rozbieżności między dokumentem assistance z karty gwarancyjnej a warunkami Renault Assistance moc wiążącą mają te drugie. Na moją pisemną prośbę o udostępnienie ich ( po tym jak spotkały mnie problemy z otrzymaniem auta zastępczego ) salon gdzie kupiłem auto odmówił mi udostępnienia warunków "tych wiążących". - mam to na piśmie. Od miesięcy (!!!) czekam na odpowiedź z Renault na temat tego co psuje się w moim aucie bo chcę je wymienić na nowe, niestety Renault nie informuje mnie o rodzajach awarii twierdząc, że auto moje nie jest wadliwe. Jeśli chcesz wiedzieć co spotka Cię w przypadku kupna wadliwego Renault napisz okima@wp.pl

więcej »
4,08
dodano 03.01.2013 13:06:15 przez

Witam posiadam 3 lagune 1.9dci 120km przebieg 97tys. Auto dobrze jezdzi i wogole, male spalanie, fajny wyglad, bogate wyposazenie(initial paris.Tylko, ze 120koni nie maja kopa ale mi wystarcza najwiecej jechalem ok 240km/h ale ze konczyla sie prosta musialem chamowac. Mialem jeszce lagune z 2000roku 1,8 126km nic sie nie popsulo i miala kopa. Bardzo bylem jeszcze zadowolony z laguny z 2003 2,0 16v 165km turbo. To była rakieta licznik zamknołem caly a obroty jeszcze szly a na liczniku miala 260. Obecna laguna 2005 1.9 120km initiale paris jest dobra z malym udokumentowanym przebiegiem oryginalny ciagle serwisowana w aso. Polecam. Stała raz na mrozie -17 dwa dni bez odpalania i nie miala nalanej ropy tej zimowej i odpalila bez problemu. Spalanie prz jezdie 110km/h tak 5.0 5.5 na 6 biegu. Dobra sztywna. Opinie kraza rozne zalezy jak sie trafi i jak sie dba. Moj dziadek ma lagune z 1998 beznyne 1.8 jezdi do dzisiaj juz 15rok nia ma na liczniku prawie 500tys. i perelka tez. Takze polecam lagune ale raczej beznyne, diesla tylko w silniku 1,9 bo 2,2 roznie z nimi

więcej »

Pewne oferty od dealerów

Renault Laguna Expression

Renault Laguna Expression

Rocznik: 2010. Przebieg: 60 200 km. Silnik: 1.5 olej napędowy.

Cena: 37 900

Renault Laguna III 1.5 DCi Expression

Renault Laguna III 1.5 DCi Expression

Rocznik: 2012. Przebieg: 132 331 km. Silnik: 1.5 olej napędowy.

Cena: 37 900

Renault Laguna III 1.5 DCI 110 KM 5DR Carminat

Renault Laguna III 1.5 DCI 110 KM 5DR Carminat

Rocznik: 2012. Przebieg: 143 338 km. Silnik: 1.5 olej napędowy.

Cena: 42 000

Renault Laguna Carminat

Renault Laguna Carminat

Rocznik: 2011. Przebieg: 141 343 km. Silnik: 1.5 olej napędowy.

Cena: 38 900

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Renault Laguna

Dodaj nową ocenę Rankingi O serwisie

Oceń swoje auto to obszerny serwis tworzony od 2000 roku przez samych kierowców.


Zebrane oceny prezentowane są w czytelnej formie, a ich ogromną zaletą jest niezależność, która przy tak dużej liczbie ocen daje realne odzwierciedlenie wartości aut.


Zapraszamy do skorzystania z doświadczeń prawdziwych ekspertów - kierowców, którzy ocenili swoje auta.

Liczba wpisów
Wszystkich 191 488
Renault Laguna II Hatchback 908

Polecamy!

autoWcentrum