Niewiele jest pieknych aut. Laguna jest jednym z najpiekniejszych w swojej klasie. Auto bardzo wygodne, wręcz komfortowe. Bardzo dobrze trzyma się drogi. Max osiągnięta prędkość to 210 km/h. Spala tyle, ile powinno, a właściwie, ile chce kierowca. Co do awaryjności, nie wiem co to jest, jeżdzę trzecią "renówką". Tylko przeglądy okresowe (na razie dwa - z ciekawości, mógłby być jeden po 30 tys. km). Nic dodać, nić ująć. Podobno ciekawsza jest Laguna 1,9 dCi, ale nie wiem, czy przesiadłbym się na diesla. Gaz, cóż - gdyby był instalowany fabrycznie, nie ma sprawy. Podobno człowieka też można przerobić, żeby żył o chlebie i wodzie ...
Wrażenia
5,0
Silnik
Żadnych zastrzeżeń. Po prostu pracuje. Jak na 1,8 l, elastyczność bardzo dobra. Z pewnością lepsza w 2,0 lub 2,0T
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą jednym palcem. Super. Żadnego nie potrzeba szukać.
4,0
Układ jezdny
Dobry, ale słyszałem, że są lepsze, więc daję temu wiarę. Mnie ten z Laguny wystarczy, tym bardziej że nie muszę jeździć w górach i wchodzić w zakręty 100 km/h.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra w każdym kierunku. Lusterka wsteczne super.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką, więc na co narzekać ?
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Autoklimatyzacja sprawuje się bardzo dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 186 cm wzrostu. Jest bardzo dobrze. Pełen komfort.
3,0
Wyciszenie
Jest cichutko.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zawsze mogłoby być lepiej. Jeżdżę wyłącznie na SHELL 95 Power. Spalanie średnie nie przekracza 9 l/100 km. W trasie poniżej 7 litrów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena zakupu. Dwa lata temu dostałem prawie 18 tys. zł zniżki (podobno za trzecie auto u dealera), więc można spokojnie od ceny katalogowej odjąć 15 tys.zł, a wtedy cena Laguny jest naprawdę atrakcyjna. Chociaż trudno w tej sytuacji zrozumieć politykę cenową koncernu w Polsce.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ponad dwa lata i nic. No, może nie całkiem - tydzień temu jedna żarówka.