Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna II Kombi

Błażej, 14 lat temu
Silnik 3.0 V6 24V 207KM 152kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 145 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Laguna II Kombi 3.0 V6 24V 207KM 152kW 2001-2007 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Cała konfiguracja Laguny jest nastawiona na zapewnienie wyjątkowego komfortu w czasie jazdy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Cewki zapłonowe Sagem wymieniaj na Valeo.
Zawieszenie : łączniki stabilizatora z przodu są za słabe do masy silnika V6
5,0
Całokształt
Laguna nie jest złym autem. Zapewni Ci komfort i przyjemność z jazdy jak mało który inny samochód i jeśli będziesz o nią dbał odwdzięczy się tym niezawodnością. Mity biorą powstają tak, że właściciele doprowadzają swoje Laguny do takiego stany, że przyjeżdżają do serwisu dopiero jak im amortyzatory wyjdą przez masę. A przecież można było to naprawić wcześniej niewielkim kosztem, jak zaczęło tylko stukać.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest bardzo cichy i dość elastyczny. Choć ma ponad 200KM to nie czyje się tej mocy, bo w widać, że jest ona wykorzystywana do zapewnienia raczej komfortu niż sportowych doznań. Spalanie nie zaskakuje.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia podobnie jak silnik i jest zestrojona na komfort. W trybie automatycznym biegi zmieniają się płynnie i spokojnie. W manualu moment zmiany jest sporo opóźniony w stosunku do momentu pchnięcia dźwigni. Tryb manualny zapewnia jednak natychmiastową redukcję po wdepnięciu gazu do samego dna i wtedy robi się naprawdę ciekawi:)
5,0
Układ jezdny
Jak cała reszta przede wszystkim komfort. Ale jednocześnie zapewnia stabilne prowadzenie w zakrętach, nawet przy duuuuużej prędkości.
Komfort
5,0
Widoczność
Widać wszystko i wszędzie. Oczywiście jak to wszyscy piszą do tyłu ograniczona, ale przecież to normalne, bo auto nie służy do jeżdżenia tyłem. A jak trzeba cofnąć to widoczność jest wystarczająca.
5,0
Ergonomia
Jak dla mnie bez zarzutu. Wszystko na swoim miejscu i nic nie zaskakuje. Jeśli jeździło się już kilkoma innymi samochodami, obejdzie się bez instrukcji i zbędnego szukania. Praktycznie tylko do obsługo klimy trzeba odrywać ręce od kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klima zapewnia pełen komfort (znowu komfort)i jest wydajna. Opcja MAX odmrozi auto w zimę zanim zdążysz je odkopać ze śniegu. Fajnym wynalazkiem jest ogrzewana przednia szyba (elektrycznie)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wiadomo komfort (znowu) z tyło gorzej, choć nie znaczy źle. Nie polecam tylko upychać tam piątej osoby na środkowe miejsce, bo nie jest to wygodna miejscówka, a i pozostałe dwie osoby, będą miały znacznie gorzej. Lepiej pozostawić to miejsce dla podłokietnika.
5,0
Wyciszenie
To chyba najlepiej wyciszony samochód jakim miałem okazje kiedykolwiek jeździć. I mówię tu również o samochodach z wyższej półki. Nawet przy prędkości 200km/h panuje cisza i można rozmawiać bez podnoszenia głosu. Nierówności są pokonywane łagodnie i nie słychać ich w kabinie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomia jest taka jakiej można się spodziewać po silniku o tej pojemności w połączeniu z automatem. W mieście w korkach raczej nie przekracza 14l. Jak nie ma korków to 12l. A w trasie można spalić między 8, a 12l, w zależności jak szybko zamierza się podróżować.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dzięki swojej rynkowej opinii i gigantycznej utracie wartości, można za niewielkie pieniądze kupić naprawdę luksusowy samochód i cieszyć się nim pod warunkiem, że będzie się o niego dbało. Za te pieniądze można porównać to tylko z np Alfą 166, lu niektórymi autami amerykańskimi.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To kluczowy punkt w przypadku tego auta. Miałem już wiele różnych samochodów i mogę powiedzieć krótko: nie jest gorzej. Z mojego rozeznania wynika, że zła opinia wynika przede wszystkim z ludzkiego niedbalstwa i faktycznie nieprzeciętnie drogiego ASO. Ale ilość usterek jakie zarejestrowałem przez dwa lata nie była większa niż w przypadku innych moich samochodów(i daaaaaleko jej do absolutnego lidera jakim pozostanie dla mnie Polonez)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zdarzyło się nic co spowodowałoby konieczność wzywania lawety. Najpoważniejszą awarią była jedna z cewek zapłonowych. Jest to chyba najbardziej typowa usterka tego silnika. Przezornie kupiłem dwie i tą drugą wożę w schowku. To jak talizman. Tylko nie próbujcie ich kupować w ASO. Cena jest 3x wyższa niż zamiennika Valeo na Allegro.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 24V 207KM 152kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Laguna II Kombi 3.0 V6 24V 207KM 152kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
10,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Laguna II Kombi