Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna III Hatchback Phase II

rodzinny_ziomek, 9 lat temu
Silnik 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 70 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Laguna III Hatchback Phase II 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW 2011-2015 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Super cichy, super dynamiczny, super elastyczny (jak na wolnego ssaka)
5,0
Całokształt
Długo szukałem auta które pozwoli mi cieszyć się jazdą, pozwalać na odrobinę sportowych wrażń a do tego będzie praktyczne oraz wygodne i wyposażone prawie jak limuzyna. Ten samochód spełnia wszystkie moje oczekiwania. Za niską cenę (jak na ten segment) dostajesz bardzo komfortowe i świetnie wyposażone auto z dwustrefowym klimatronikiem, skórą, nawigacją, tempomatem, czy odbieraniem i dzwonieniem po połączeniu telefonu przez bluetooth. To jest obecnie perła na rynku wtórnym. Silnik pracuje świetnie, cicho i jest dość elastyczny jak na wolnego ssaka. Zawieszenie nie pozwala na mocno sportową jazdę ale do codziennych podróży jest lepiej niż wystarczające. Spalanie 11.5 w mieście i 7.5 w trasie jest dość wysokie ale 140KM, 195nm oraz 9s do setki ma swoje wymagania. Do tego dodam że od 2000 obrotów mamy dostępne 85% momentu obrotowego, co pozwala na dużą elastycznośćpodczas jazdy. Auto wygląda troche sportwo, jest niskie siedzie się dość nisko, i wyjątkowo wygodnie a do tego jest bardzo praktyczne i rodzinne. 450l bagażnika typu liftback pozwala na większe wyprawy z rodziną a po złożeniu kanapy na przewóz pralki czy mebli. Ogółnie bardzo polecam dla osób szukających złotego środka :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Świetny silnik. Bardzo cichy, fajnie przyspiesza i od 2000 obrotów już daje 85% momentu obrotowego. Jedyny mankament jaki zauważyłem to gwizd podczas przyspieszania ale nie jest męczący więc to raczej charakterystyka silnika niż wada.
3,0
Skrzynia biegów
Chodzi dość ciężko i trzeba ostrożniej wybierać biegi. To z kolei kłuci się z trochę sportowym charakterem samochodu. Sprzęgło za to łapie bardzo ładnie, i łatwo zgrać to z pedałem gazu żeby omijać szarpanie podczas jazdy.
4,0
Układ jezdny
Generalnie jest dobrze. Auto trzyma się drogi. Układ kierwoniczy chodzi trochę ciężko (inteligente wspomaganie) ale to raczej zaleta, bo bardziej czuje się samochód na trasach. W ostrych zakrętach układ kierowniczy pracuję lepiej. W zakrętach przy większych prędkośćiach niestety trochę przechyla i przeciążenia są dość spore.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu jest dobrze, z tyłu jednak mała szyba, ale czujniki parkowania z tyły wyrównują szansę.
5,0
Ergonomia
Deska rozdzielcza jest prosta, ale jej kształt jest nie codzienny co sprawia że ma się wrażenie że to nie jest auto z przed lat, tylko coś nowego. Dostęp do wszyskich funkji jest bez odrywania łopatek od fotela. Prosto u funkcjinalnie. Moje auto to bose edition, czyli w pakiecie mam wszystko. Jedyna wada to brak możliwości wyciszenia podczas rozmowy telefonicznej tak żebym ja słyszał rozmówcę a on mnie nie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dość szybko się nagrzewa. Jest równie ciepło z tyłu co z przodu. Grzanie na przednią szybę podczas zimy działa całkiem nieźle ale daleko mu do efektu podgrzewanej szyby. W miejscu tuż przy podłokietniku kierowcy potrafi lecieć trochę chłodniejsze powietrze zimą. Latem jest to nie zauważalne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
450L bagażnika, sporo schowków, bardzo dużo miejsca z przodu i z tyłu. To prawie taka limuzyna. Auto wygląda sportowo, a do tego swobodnie spełnia rodzinne wymagania (jeżdżę nim na wakacje z żoną i 2-jką dzieci)
5,0
Wyciszenie
W samochodzie jest wyjątkowo cicho. W trasie przy prędkości 120km/h, śpiących z tyłu dzieciach i cicho włączonej muzyce można jechać i jechać. Nawet po 300km ciągłej jazdy wychodzi się z samochodu bez większego zmęczenia.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto ma 3 lata i 70 000 przejechane. Nic nie było robione w samochodzie, jednak spalanie jest dość spore 11.5 w mieście 7.5 w trasie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę tego 3 latka kupisz konkurencyjne auta o 2-3 lata starsze i z większym przebiegiem i najczęściej słabszym wyposażeniem. To jest perła na rynku wtórnym.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ma 3 lata i pełną dokumentację serwisową. Nie było nic robione. Deska rodzielcza potrafi trochę stukać na większych wybojach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ma 3 lata i pełną dokumentację serwisową. Nie było nic robione. Żadnych większych problemów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Laguna III Hatchback Phase II 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
47,00 zł
10,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Laguna III Hatchback Phase II