Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna III Hatchback

Arek . Z, 11 lat temu
Silnik 2.0 dCi 150KM 110kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 160 tys. km
Renault Laguna III Hatchback 2.0 dCi 150KM 110kW 2007-2011 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Przy wyborze auta decydowało kryterium oszczędnego ale i zarazem mocnego silnika i z tzw rynku wturnego na nowe takie klasy brakło funduszy, z racji dużych przebiegów jak i częstego wyprzedzania na trasie, więc musiał być to diesel, zdecydowałem się na Lagune III gdyż już wcześniej jeździłem pierwszą generacją laguny. Porównując do poprzedniczki aktualnie widać duży postęp pod względem użytych materiałów wewnątrz auta. Jest ono pod każdym względem lepsze, tj. lepiej wykonane, lepiej wyciszone, znacznie lepiej się prowadzi. Jeszcze jedno, dosyć istotna informacja nie kupowac aut z niemiec oglądalem 8 szt a mam rodzinę z ASO Renault i razem na wycieczki się wybieraliśmy wszystkie 8 szt jakie oglądaliśmy miało cofnięty liczik dlaczego bo trudno sprawdzić renówke sprowadzoną z niemiec a tak miały niby 50 - 80 tyś km a naprawdę tak około 220-370 tyś km! ( tak niemcy dislem jeżdżą a nie na ulicy trzymają , redni niemiec przejeżdża 35 - 55 tyś km rocznie mają wkońcu poczym) i nadawały się tylko do d.... ( dodatkowo powypadkowe i nie tak delikatnie dostały tylko tzw dzwona nie wszystkie oczywiście tylko 5szt). Kto wierzy że niemiec sprzeda bezwypadkowe z małym przebiegiem i do tego tanio dobre auto polakowi IDIOCI ! mój francuz pochodzi z francji miał małą przygode 3 elemęty malowane pogodziłem się z tym bo szukałbym 5 lat i nie znalazł auta. POLECAM ja jestem mile zaskoczony kupione miało 70tyś km teraz ma 160 i nic się nie sypneło to oczymś swiadzy . Pozatym renówka była testowana w teście dugodystansowym na odcinku 100 - 200 i 300 tyś km i wyniki były doskonałe.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik ma niesamowity ciąg, wyprzedzanie nawet kilku TIRów nie stanowi problemów . Manewry na trasie rzadko kiedy powodują konieczność redukcji z szóstki na piątkę. Przy wciśnięciu na maxa gazu nawet przy 150 km/h czuć jak wciska w fotel. Traci werwę dopiero od 180 km/h ale do 220 km/h (licznikowo) się rozbuja. Jeśli chodzi o kulturę pracy to jest idealnie (mialem golfa 1.9 TDI tam katastrofaW czasie jazdy po mieście nie przeszkadza a przy.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą lekko i precyzyjnie.
5,0
Układ jezdny
Nie jest to francuz taki jak dawniej auto zstało niesamowice uszczywnione, ale komfort jazdy mimo wszystko należy uznać za wysoki. Prowadzenie jest bardzo dobre, układ kierowniczy precyzyjny a siła wspomagania jest zależna od prędkości.
Komfort
4,0
Widoczność
ok
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, schowków sporo,do tego OGROMNY bagażnik .
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja bardzo wydajna, (funkcja soft to rewelacja ), Jeśli chodzi o ogrzewanie to mógłby się trochę szybciej nagrzewać w zimę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer mają miejsca pod dostatkiem. Było by 5 ale z tyłu kanapa jest ciut zakrutka.
5,0
Wyciszenie
Jeśli chodzi o wyciszenie to do 130 km/h nie słychać nic, przy 160 km/h słychać jedynie szum wiatru, jednak nie jest on dokuczliwy, po prostu słychać że jest ale nie przeszkadza. Przy 180 km/h zaczyna być głośno, by przy 200-220 km/h było bardzo głośno, i wtenczas jest to dokuczliwe.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na taką wielkość auta i przede wszystkim osiągi jest rewelacyjnie. Minimalne spalanie na trasie to według komputera, co potwierdziło tankowanie wyniosło 4.8 litra ON na setkę. Jeśli chodzi o normalną jazdę to ok. 5.5-6.5 lirów bez żadnego problemu. Zaznaczę że znajomy jadąc Passatem 2.0 TDI , 140KM za mną spalił 8.8 litra. W mieście to zależy od fantazji, tj. można spalić 6.6 litra przy delikatnej jeździe ale można i 8.5 .
5,0
Stosunek jakość/cena
DOSKONAŁY
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
NIC a tak rodzinka plakała że się rosypi niczym babki z piasku a Laguna uparta nie ma na to ochoty i tyle ( dodam że moje poprzednie auto golf V sypał się ciągle nieustanie i z roku na rok bardziej dlatego nieufam opiniom że niemieckie to dobre BZDURA ! )
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIC !!!!

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Laguna III Hatchback 2.0 dCi 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Laguna III Hatchback