Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane II Kombi

Desperat z przymrużeniem oka ;), 12 lat temu
Silnik 1.5 dCi 86KM 63kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 155 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Megane II Kombi 1.5 dCi 86KM 63kW 2003-2008 - Oceń swoje auto
3,23
21% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Bardzo skuteczne .
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Po 150000 km remont .Zatarta tuleja na wale i w korbowodzie /brak zamka/. Informacja mechanika \"pompa podawała zbyt niskie ciśnienie -luzy \" wymiana na używaną dobrą . Niskie ciśnienie nie sygnalizowane kontrolką ciśnienia oleju !!! Komputer podczas startu potwierdzał właściwy poziom oleju ,sprawdzany również bagnetem. Olej wymieniany ,co rok i co 20 tys .km . Podczas wymiany wału wymieniono również zatarty korbowód ,uszczelnienia , pierścienie ,czujnik poziomu oleju ,pasek rozrządu . Po kolejnych 4 tys. wymiana świecy żarowej i czyszczenie zaworu EGR .
Przeniesienie napędu : Wymiana skrzyni po pierwszym właścicielu 130 000km Prawdopodobieństwo brak oleju !. Poziom sprawdzany co rok podczas wymian :/ Brak wycieku oleju na miejscu parkingowym pod samochodem /odparowuje z osłony ?/
Układ elektryczny : Wymiana wentylatora nawiewu już po 150000 km. Wiosna - awaria klimy .Czeka na kolejną jazdę do mechanika .
3,0
Całokształt
Bardzo ładny i wygodny samochód ,jak to Francuz :) Rocznikowo nie ustępuje wyglądem swoim o wiele młodszym kolegom ,prawie niestarzejący Belmondo ;) Kapitalny na wyjazdy rodzinne , chciałoby się napisać - auto marzeń .Niestety trwałość mojego modelu jest znacznie poniżej oczekiwań . Czy wystarczy cierpliwości i kasy na utrzymanie ,tego nie wiem . Zakochanie ma też swoje granice :)) Obawa przed awarią na trasie nie pozwala na pełen komfort podróżowania.Dlatego akurat tego mojego \"PECHOWEGO\" modelu bym nie kupił jeszcze raz . Co nie oznacza ,że inni nie mięli szczęścia trafić na mniej awaryjny model. Pozdrawiam właścicieli Megane :)
Wrażenia
3,0
Silnik
Jak na tak mały silnik co do masy i gabarytów samochodu zachowuje się dość elastycznie i żwawo reaguje do prędkości 140 km /godzinę . Nie jest to jednak silnik ,którym można poszaleć na autostradach ,nie do tego celu został stworzony .Przy obrotach powyżej 3500 wyraźnie go już słychać w kabinie . Dla kierowców o spokojnej nodze ,odwdzięcza się małym spalaniem .To zaleta stajni renault. Auto pali w mieście przy spokojnej jeździe 4.3 l/100km to jedna z zalet ,pracuje spokojnie jednak nie wiem jak długo , chyba do następnej naprawy :/
3,0
Skrzynia biegów
W porównaniu do skodowskiej ,czasem delikatnie haczy .Drążek reaguje na spuszczanie nogi z gazu , lekko się odchyla /prawdopodobne luzy/
4,0
Układ jezdny
Całkiem nieźle tłumi nierówności. Wymiana gum drążków stabilizatora to standard powodowany jakością naszych dróg i tak rzadziej niż w skodzie ,wymiana końcówki drążka kierowniczego .
Komfort
3,0
Widoczność
Tylne słupki i nisko opadająca tylna szyba ograniczają pole widzenia .W mojej wersji brak czujników cofania i kamerki . Bardzo dobre oświetlenie drogi przez reflektory . Minus to \"falujące\" reflektory
4,0
Ergonomia
Przyjemny do podróży wszystko pod ręką .Bardzo dużo schowków ,kieszenie w podłokietnikach ,nawet schowki pod dywanikami .Bardzo duży bagażnik o niskim załadunku ,bardzo funkcjonalny i łatwo dostępny .Kanapa rozkładana i dzielona ułatwia właściwą aranżację wnętrza w zależności od potrzeb . Niestety w wypadku awarii elektroniki trzeba nurkować do tyłu i otwierać go za pomocą wkrętaka :)) Brak cięgna przy fotelu kierowcy do manualnego otwierania bagażnika ! /To chyba przywara większości kombików / Plastiki pokryte jakby delikatną gumą ,która nie wytrzymuje upływu czasu i się łuszczy w okolicach sterowań szyb . Wymiana żarówek to majstersztyk !! Ciasnota pod maską jak i otwory w nadkolach pozwalają przy drobnych dłoniach i predyspozycjach manualno czuciowych na ich zdawałoby się łatwą wymianę :)) Podobno Stilo ma tylko bardziej problematyczne dojścia .
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobre działanie ,niestety nie powiązane z trwałością wentylatora i układu klimatyzacji .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu i z tyłu bardzo dużo przestrzeni dla 4 dorosłych pasażerów .Skoda Oktawia może tylko pomarzyć o takich przestrzeniach i wygodzie dla pasażerów z tyłu . Przy pięciu robi się ciaśniej na bokach ,ale jak tu wymagać więcej od samochodu ,w którym kanapa tylna nie składa się z trzech oddzielnych foteli .
4,0
Wyciszenie
Całkiem przyjemne . Powyżej 3500 obrotów i prędkości powyżej 140 km/h bardziej odczuwalny szum , powodowany pracą silnika ,turbosprężarki i toczeniem kół .
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oszczędność na paliwie nie współgra z częstotliwością pojawiania się u mechanika ,wiąże się to niestety z niekontrolowanym wypływem gotówki z portfela .
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena używanych samochodów tej marki jest znacznie poniżej wyceny samochodów marek japońskich i niemieckich . Stosunek jakości do ceny wypada całkiem nieźle .
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wbudowane cd nie zawsze odtwarza płyty . Awaria zimą wiązki elektrycznej klapy tylnej . Standardowo palenie żarówek pozycyjnych .
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik , skrzynia , elektryka ... patrz wyżej

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 86KM 63kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Megane II Kombi