Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane III Coupe

dinn, 9 lat temu
Silnik 2.0 16v 250KM 184kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 41 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Megane III Coupe 2.0 16v 250KM 184kW 2010-2011 - Oceń swoje auto
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Hamulce brembo sa bardzo slabo wspomagane, dzieki temu mozna precyzyjnie dozowac sile hamowania. Sa skuteczne, ale tylko wtedy, gdy naprawde sie na nie "nadepnie".
5,0
Całokształt
Swietny pojazd za umiarkowana cene. Wyglada niebanalnie z tymi wszystkimi poszerzeniami, centralnym wydechem i na wielkich kolach. Rewelacyjnie wyposazony: skorzna tapicerka, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, podgrzewane fotele przednie, automatyczna 2 strefowa klimatyzacja, Sat-Nav TomTom, panoramiczny dach, skretne xenony, LEDy do jazdy dziennej, czujniki parkowania z tylu, karta Hands Free (zamyka auto, gdy sie oddalasz, otwiera, gdy polozysz reke kolo sensora za klamka), BT dla telefonu z funkcja sluchania muzyki z telefonu, USB & AUX, 19" kola itd. Wystarczajaco komfortowy na codzien, a zarazem szybki na kazdej drodze, jest w stanie zawstydzic "prawdziwe" sportowe pojazdy. Minusy: przecietny system audio Arkamys 3D oraz lubiace "skrzypnac" plastiki we wnetrzu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik chetnie wchodzi na obroty. Juz od okolo 2200 obr/min dobre sie "zbiera", wiec turbodziura jest relatywnie mala. Silnik "ciagnie" bardzo dobre do okolo 6000 obr/min, kiedy pojawia sie sygnal dzwiekowy oraz zaswieca sie strzalka, aby zmienic bieg na wyzszy. Dzwiek silnika nie jest najbardziej rasowy, ale w trybie sportowym czuc nieco lepsza reakcje na pedal gazu, oraz dodatkowe bulgotanie i strzaly z rury wydechowej. Plusy, jest dosc cicho w czasie jazdy autostradowej. Jedyny minus: czasem silnik pracuje nierowno zaraz po starci, gdy jest zimno/wilgotno. Wystarczy okolo 20-30 sekund jazdy i wszystko wraca do normy, to niestety cecha nowszych F4Rt.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodza bardzo latwo, ze "sportowym" oporem. Krotko zestopniowane biegi 1-2-3. Lewarek idealnie lezy w rece. Czasem, gdy silnik jest zimny trzeba wysprzeglic na dwa razy, aby wbic "jedynke", nie jest to uciazliwe i nie zaburza bardzo wysokiej oceny tego elementu.
5,0
Układ jezdny
Fantastyczny uklad jezdny. Zakrety pokonuje sie z naprawde spora jak na rodzinnego hatchbacka predkoscia. Gdy sie przesadzi z predkoscia auto wiele wybacza. Latwo wyczuc moment, gdy auto staje sie podsterowne. Nawet podczas hamowania w luku drogi przy duzych szybkosciach pozostaje stabilne. Nie mam zawieszenia Cup, ale moim zdaniem nawet te "zwykle" Sport wystarcza. Hamulce Brembo sa bardzo specyficzne, maja bardzo slabe wspomaganie. Hamuja jak brzytwa, gdy naprawde mocno "kopnie sie" w pedal hamulca.
Komfort
4,0
Widoczność
Widocznosc do przodu i na boki jest bez zarzutu. Do tylu jest raczej przecietnie, ale sytuacje ratuja seryjne czujniki parkowania. Moj egzemplarz nie ma niestety kamery cofania.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na miescu i pod reka, podobnie jak w innych modelach Renault. Multimedia sterowane wygodnym joystickiem na konsoli centralnej, oraz dodatkowym panelem pod kierownica. Jak dla mnie sterowanie wszystkimi funkcjami jest intuicyjne. Jedyny minimalny minus to pokretlo ogrzewania siedzen pasazera umieszczone na boku siedziska.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna 2 strefowa klimatyzacja / ogrzewanie dziala szybko i skutecznie. Standardowe 3 ustawienia (soft/normal/fast) to takze fajny dodatek. Podgrzewane siedzenia z przodu dziala bardzo szybko i efektownie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest bardzo przestronnie jak na klase kompakt. Z tylu jest wystarczajaco miejsca dla 2 doroslych osob. Auto rejestrowane na 5 osob, ale raczej nie ma szans zmiescic do tylu 3 osob. najlepiej auto traktowac jako pojazd 4 osobowy z podlokietnikiem z tylu. Z przodu nie ma niestety miejsca na duzy kubek z kawa. Jest male wglebienie kolo portow USB/aux ale raczej na mala puszke Coli lub mala kawe. Butelki do okolo 1 litra mieszcza sie wygodnie w schowkach w drzwiach. Schowek przed pasazerem jest dosc przecietny, podobnie jak przestrzen w podlokietniku. Z tylu jest wygodny podlokietnik z miejscami na napoje oraz 3 niezamykane wglebienia na drobiazgi obok kanapy tylnej oraz w przedluzeniu podlokietnika przedniego. 2 male schowki sa zlokalizowane na podlodze z przodu pojazdu.
5,0
Wyciszenie
Samochod doskonale wyciszony, chociaz nie tak dobrze jak moja poprzednia Laguna. Nie slychac zbyt bardzo szumow oplywajacego powietrza, jedynie szum z szerokich opon 235/35 R19. Dzwiek z silnika i wydechu nie jest natarczywy nawet podczas jazdy autostradowej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania wzgledem normalnej Megane 3 generacji sa wysokie, jednak wzgledem innych konkurentow z klasy Hot Hatch jest bardzo przyzwoicie. RS wykorzystuje nieco inne swiece, wtryski, turbosprezarke itd. Wymaga takze lepszego oleju (klasy RN710) oraz regularnych serwisow. Samochod wymaga takze dosc drogich opon, w moim przypadku 235/35 R19, chociaz mozna takze wybrac wersje z kolami 18". Opony na przedniej osi, ze wzgledu na specyfike pojazdu, niestety nie wytrzymuja zbyt dlugo - okolo 12000-15000 km (o ile dobrej marki), z tylu spokojnie 2 razy tyle. Dosc kosztowne sa rowniez klocki i tarcze hamulcowe ukladu firmowanego przez Brembo. Wymienione wyzej "wady" dotycza wszystkich pojazdow o specyfikacji sportowej, wiec traktuje to jako norme.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie wiem, czy mozna w tej chwili kupic cos rownie szybkiego, praktycznego, a zarazem niezbyt kosztownego w zakupie i utrzymaniu? Moim zdaniem Megane RS jest bardzo dobrym rozwiazaniem dla osob lubiacych poczuc adrenaline podczas jazdy, a zarazem nie stac ich na dodatkowy typowo sportowy samochod.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sensor cisnienia w tylnej oponie sie zepsul. Wymienione na koszt Renault w ramach gwarancji. Pozatym spokoj.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Temat nieznany. Nic sie nie dzieje, a jezdze kolo 2 tys km miesiecznie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16v 250KM 184kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Megane III Coupe 2.0 16v 250KM 184kW
Średni koszt przejechania 100 km
6,00 zł
12,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Megane III Coupe