Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj
Konkurs gokartowy - tydzień 3

Renault Scenic I - Oceń swoje auto

 
lista nadwozi Renault Scenic I
 
lista silników Renault Scenic I

Podsumowanie 767 ocen tego auta

Oceny Renault Scenic I

, produkowany od do roku
Średnia ocena
4,06
2% gorzej niż w segmencie Minivany (4,15)

Całokształt

Całokształt

4,06

Mechanika

Silnik

4,10

Skrzynia biegów

3,93

Układ jezdny

4,03

Komfort

Widoczność

4,54

Ergonomia

4,23

Wentylacja i ogrzewanie

3,96

Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

4,67

Wyciszenie

3,68

Ekonomiczność

Koszty utrzymania

3,91

Stosunek jakość/cena

4,03

Niezawodność

Drobne usterki

3,80

Poważne usterki

3,84

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
83%
17%
NIE
na podstawie 348 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Silnik

Karoseria

Zawieszenie

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Układ elektryczny

Silnik

Zawieszenie

Filtr

Lista 767 ocen

sortuj komentarze od
4,15
dodano 29.09.2009 10:29:59 przez

O wadach napisałem niżej, w punktach. Teraz zalety. Auto przy zakupie w 2001 roku kosztowało ponad 100 tys zł. Dziś, po 8 latach, mające na koncie 118 tys km przebiegu i po dokonaniu przez poprzedniego wlasciciela inwestycji w postaci wymiany wału napędowego na rozbieralny, kosztowało 18 tys. Jak dla mnie, zwykłego zjadacza chleba, żonatego, z jednym dzieckiem, o dochodach rodziny w okolicach 5-6k, lubiącego 2, 3 dniowe wypady w góry raz w miesiącu - auto idealne. Nie jest to demon szybkości. Jazda ponad 130 km/h jest udręką (hałas i brak ekonomii). Ale powiedzmy szczerze: gdzie poza autostradą jezdzi się szybciej? Jest dynamiczne mimo braku turbo. 140 KM daje rade w miescie. Jest naprawde mocny. Kiedy stoję na swiatłach, silnika nie słychać. Gdyby nie fakt, że gałka biegów lekko drży myślałbym, że zgasł. Ważna jest wymiana rozrządu po 100 tys. To naprawde polepsza kulturę pracy tego auta. Koszt niemały: ok 1500 zł (wraz z kołem zmiennych faz, które hałasuje po 100 tys). Po tej wymianie jednak auto z 'diesla' (hałas) zrobiło się prawie jak hybryda. Na wolnych obrotach po prostu nie słychac silnika. Zawieszenie po 100 tys jest do poprawek. Ale w jakim aucie nie jest? Normalna sprawa. koszt - zależy od tego co się zwali. Niestety jesli np. wahacz - moze być kiepsko. Zawieszenie w Rx4 jest niestandardowe. Zamienników niet. Wiec przed zakupem - ostro sprawdzić i negocjowac cenę. Spalanie znacznie zalezy od tego jak depczecie w gaz. Żeby osiągnąć srednie spalanie na poziomie 7.5-8l trzeba poćwiczyć. Nalezy jeździć tak, że rozpędzasz się do np. 100km/h, a następnie utrzymujesz tę prędkość poprzez muskanie pedału gazu. Wtedy chwilowe spalanie masz na poziomie 3-4l. Jesli trasa długa spokojnie zejdziesz ze srednim spalaniem do 7-7.5 l. Jazda dynamiczna, ostra po mieście - 11-12 l. Jesli tak chcesz jezdzić - załóż gaz. Jednak uwaga: po przesiadce z normalnego auta, gdzie jezdzi się tyłkiem po asfalcie, w tym jest troche jak w autobusie, a co najmniej jak w busie. Zatem zanim kupisz - spróbuj, czy ci to odpowiada. Generalnie - dobre auto za 20 tys zł. Warte tych pieniędzy. Choć oczywiście nie odzyskasz ich przy sprzedazy. Bo, jak wiadomo, w Polsce 'najlepszym samochodem jest... VW Golf!' he he he. He he he he he he. Uhuhuhuuuuhuhuhu i-i-i-iiiiiiiiiihihihihiiiiiiiiiiii huuuuu hu hu he he he he :))))))

więcej »
3,46
dodano 31.01.2009 16:27:32 przez

Jest to autko które pewnie nikogo nie rzuci na kolana, ale na które warto zwrócić uwagę jeśli posiadamy dość specyficzne potrzeby. Choć z wyglądu pewnie kontrowersyjny (bo to wciąż Scenic, który podoba się chyba wyłącznie ich właścicielom), z pochodzenia mocno ryzykowny (tak, należę do zdecydowanych zwolenników japońskich pojazdów uśmiechających się z politowaniem na widok francuza na drodze) a z przeznaczenia dość nieokreślony (nie terenowy, nie tylko rodzinny, zdecydowanie nie sportowy, choć SUV znaczy pomoć Sport Utility Vehicle) moim zdaniem wart obejrzenia i rozważanie. Dlaczego kupiłem? Po pierwsze dlatego, iż szukałem autka, które często będzie tracić asfalt pod kołami i nie będzie w takich momentach sprawiało problemów. Nie chodzi tu jedynie o napęd 4x4 niezbędny w błocie i stromym podjeździe po kamieniach, ale również o spory prześwit, co wyeliminowało autka typu Octavia Classic 4x4 czy Passat Synchro. Po drugie chciałem auto w miarę małe, w którym kobieta za kierownicą nie będzie wyglądałą jak dziewczyna gangstera a sama ona nie będzie się bała pojechać do sklepu czy z dzieckiem do parku. Z żalem zrezygnowałem tutaj z Hondy CR-v, a żona odrzuciła Freelandera. Po trzecie potrzebuję czasami coś ze sobą zabrać, więc podziękowałem Suzuki Jimmi, starym Vitarom i Fiatom Panda. Po czwarte autko musiało mieć już kilka lat, aby dało się kupić sprawdzony egzemplarz w dobrym stanie za cenę dwudziestu kilku tysięcy złotych. Tu z przykrością zrezygnowałem z Fiata Sedici 4x4 czy Suzuki SX4. Odpadły też nowe pomysły Renault i Forda, które pojawią się na rynku wtórnym w normalnej cenie pewnie dopiero za 5-6 lat. No i po piąte, auto musiało mieć umiarkowany apetyt na paliwo i opłatę OC. Przy tym warunku z mojego castingu odpadło chyba 80% aut o terenowych aspiracjach szczcących się wspaniałymi jednostkami pod maską. Kiedyś wiele skorzystałem z podobnych opisów zostawianych na Autocentrum.pl, dzisiaj chciałem wrzucić swoją - może komuś do czegoś się przyda. Więcej w szczegółach.

więcej »
3,69
dodano 17.03.2014 22:37:45 przez

Długo zastanawiałem się czy pisać tą opinię. Z jednej strony jest to auto, które pokochała moja młodsza córka, z drugiej nękają mnie zaniedbania poprzednich właścicieli. W zasadzie należałoby napisać krętaczy. Bo jak nazwać kogoś, kto zamiast wymienić termostat wydłubuje z niego bebechy i wstawia pustą skorupę? Wiem dlaczego ktoś to zrobił - myślał dureń, że uszczelka pod głowicą pada, bo po wstawieniu nowego termostatu płyn kipiał w zbiorniku wyrównawczym. Wystarczyło wymienić w zbiorniku korek i wszystko wróciło do normy ale też dało mi pogląd co domorośli magicy mogli w tym aucie jeszcze nagrzebać. Wiele awarii było w nim naprawionych właśnie w taki prowizoryczny sposób, więc sporo energii, czasu i forsy włożyłem, żeby większość sprostować. Nie chcę nikogo odstraszyć od zakupu, autem jeździ się całkiem fajnie, ale zdecydowanie odradzam egzemplarze zaniedbane.Lepiej dopłacić do zadbanego starszego rocznika niż mieć nowszy naprawiany przez tandeciarzy. Nie polecam też silnika 1,6 8V myślałem, że będzie oszczędniejszy a pali prawie tyle samo co 2,0 8V - przy czym hałas znacznie większy a osiągi znacznie słabsze. Teraz już wiem, iż dobrym wyborem są silniki 2,0 8V, 1,6 16V, 1,8 16V. Generalnie Scenica kupiłbym jeszcze raz. Tego egzemplarza - nie

więcej »
4,46
dodano 18.02.2011 22:01:18 przez

Jestem bardzo zadowolony z tego modelu.Aż buzia mi się uśmiecha jak wchodze do niego.Silnik bardzo odporny na złej jakości paliwo w przeciwieństwie do DCI.Troche mułowaty na początku po rozkręceniu potrafi przegonić niejeden samochód klasy wyższej.Zaznaczam auto kupiłem z komisu,na wstepie wymienilem tylne łożyska z tarczami za 600zł i rozrząd 750zł.Do tego standardowe wymiany filtrów i olejów.Siedzi się wysoko,ponad innymi kierowcami.Brak widoczności przedniej maski ale to dla wprawnego kierowcy nie powinno stanowić problemu.W skrzyni biegów brakuje 6stego biegu.Denerwują mnie krótkie przyłożenia od 2 do 4ki.Ale do tego da się przyzwyczaić.Boczne lusterka chowane,przy wjeżdzaniu do ciasnego garażu nie strach urwania lusterek.Mnogość różnorodnych schowków a najbardziej przypadly mi do gustu te w podłodze. Brawo dla francuzów.Dużo miejsca dla pasażerów z przodu i z tyłu.Jestem kawalerem i nie wstydzę się podróżowania w takim wozie.A nawet zachęca do rozbudowania rodziny;-P Możliwość przewozu długich przedmiotów,wystarczy wyciągnąć tylne fotele.To mam też sprawdzone,spokojnie można wcisnąć mebelki na 1,8m.Ale Scenica 2 już nie kupię,nie podoba mi się deska rozdzielcza pośrodku ale to mój odrębny gust.

więcej »
4,23
dodano 08.06.2011 09:32:53 przez

Scenic to całkiem udane auto. Ma swoje wady i jest może ciut za delikatny na nasze polskie dziury, ale rekompensuje to świetnym wyglądem, genialnym nadwoziem, bogatym wyposażeniem oraz bardzo wysokim poziomem komfortu i bezpieczeństwa. Plusem jest też dosyć trwałe,proste i tanie w naprawie zawieszenie. Silnik 2.0 16V o mocy 140KM jest idealny do tego modelu. Silnik jak na benzyniaka jest niesamowicie elastyczny (zmienne fazy rozrządu). Elastyczność porównywalna z 1.9DCi a przyspieszenia o niebo lepsze (10 sek. do setki). Jak na swoją moc silnik jest zadziwiająco ekonomiczny, a po założeniu instalacji gazowej (sekwencja)to niemal mistrzostwo świata-25zł kosztuje przejechanie 100km. Nawet diesel nie gwarantuje takiej ekonomiczności, nie mówiąc już o przyjemności z jazdy. Generalnie mimo psujących sie i czasami denerwujących pierdółek, auto jest tanie w utrzymaniu i godne polecenia.Wielka szkoda, że Scenic II już nie jest tak tani w eksploatacji, bo pewnie bym go kupił jako następcę szczeniaczka, a tak to chyba będę musiał skierować się w stronę topornej niemieckiej konkurencji.

więcej »
3,92
dodano 10.08.2007 00:01:37 przez

tutaj można by długo pisać...przed kupnem tego auta przeczytałem setki takich opini ....i z reguły to co czytałem to: francuskie gówno, delikatne zawieszenie drogi części....a wiec przybliże troche....otóz troche w tym prawdy jest w tym zawieszeniu....naprawde jest delikatne i jezeli należysz do grona osób których denerwuje non stop czegoś stuknie pukanie itp to odradzam.....to autko ciagle jest słychać jak pokonuje dziurypo kupnie auta wymieniłem dużo w zawieszeniu...a i tak jak wyjechałem to słyszałem jakieś dziwne trzaski których nawet nie mogłem zlokalizować aby je usunąć, jezeli chodzi o cześci to nie osukujmy sie sa one porównywalne do innych marek aut tej samej klasy, oczywiście jeżeli kupujesz częsci w serwisach to może cie zaboleć ale w tych czasach trzeba kombinować ...tu alegro, tu giełda, tu sklepik z częściami u wuja Zbycha i wcale nie wydają sie te częsci takie drogie, np: lapa silnika-75zł, koncówki drążka-60zł, filtr kabinowy 55zł, gumy stabilizatora 35zł, amorki ok 150zł itp....

więcej »
4,31
dodano 13.06.2013 14:27:14 przez

Jak na tyle lat jazdy szybkiej lub "ciężkiej" cud, ze to auto jeszcze sie nie rzosypało. Paleta palsadek betonowych, 30 worków zaprawy, kleju cementu itp. kostak brukowa czego to auto ni eprzewiozło jadąc na pełnym dobiciu to szok. Nadwozie ucierpiało sporo - gradobicie, uderzenia kamieni wieciee jak to u nas remontują drogi.... W efekcie mam małe wgnioty po gradzie i ogniska korozji na tylnych nadkolach. Auto dzielnie zniosło uderzenie w tył od Corolli w zasadzie tylk owkłądki amortyzujące pękły zderzak cały a Corolla do oblacharza. Powim tak świetny dojeżdżak do pracy na zakupy itd taki wół roboczy na codzień. Na trasy owszem byłem nim daleko daleko na południu Europy dało się jedyne zastrzenia jakie mam to poziom hałasu - jeżdżę w trasie bardzo szybko ponad 150 km/h więc to mi doskwiera po kilku godzinach jazdy pędzikiem. Przy takiej jeździe koszt benzyny byłby wysoki dlatego polecam LPG lub diesla.

więcej »
4,08
dodano 04.11.2013 15:53:56 przez

Auto posiadam po ojcu, który kupił je z salonu, zatem można stwierdzić że jestem 1 właścicielem. Obecnie 205tys. km na liczniku. Wszystkie konieczne naprawy spowodowane były zwykłym zużyciem i regularnym serwisowaniem. Wysokie koszta rozrządu oraz układu hamulcowego mało tańszych zamienników. Słabe spisuje się zawieszenie z przodu na Polskich drogach - średnio co roku końcówki drążka kierowniczego do wymiany lub jakaś korekta przy gumach stabilizatora. Jeżdżę ekonomicznie - spalanie - benzyna miasto 8.5 l , trasa (do 110km/h) 7 l (dynamiczna pow.) 10-14 l, LPG miasto i trasa 9-10 przy ekonomicznej, na trasie pow. 140km/h nie chcę liczyć ile gazu brało. Wysoki standard wykończeń, wygodne siedzenia, wiele praktycznych zastosowań w tej klasie aut i przy tej cenie.

więcej »
4,62
dodano 02.04.2008 02:22:49 przez

Doskonale! Nie spodziewałem się po tym aucie cudów, zawsze jeździłem japończykami (Honda,Toyota), ale jestem bardzo zadowolony z tego auta. Polecam osobom, które cenią sobie wygodę i komfort jazdy, dużą powierzchnię załadunku i dobrą widoczność, małe spalanie i przede wszystkim nie mają kasy na super wypasiony nowy rodzinny samochód za 100tys.pln na przykład Toyotę Verso. To jest auto którym fajnie sie pokonuje długie trasy utrzymując rozsądną szybkość, bo do rajdów się nie nadaje, ale ma też kopa, jak się przyciśnie to w 40sek jest 150km/h, a kolesie w BMW zostają w tyle. Co ciekawe design Scenica I po face liftingu (choć ma kilka lat) nadal jest bardzo atrakcyjny, trzyma klasę i nadal się podoba. Auto pakowne, ustawne, ergonomiczne, jednym słowem: udane.

więcej »
4,69
dodano 01.05.2011 13:57:37 przez

Za 18 tyś zł otzrymujemy auto kompletnie wyposażone (ABS, ESP, ASR, 6x Airbags, klimatronic ... ) Idealne auto dla rodziny - brak jest zaawansowanych rozwiązań technicznych i psujących się bajerów, dzięki systemowi DCI auto jest super oszczędne i ładnie pracuje. ----------Szczerze mój GOLF IV psuł się bardziej niż ten Scenic. AAAAAAAAUUUUAAAAAA jeszcze jedno, GOLF rdzewiał a tu w Scenicu ani grama rdzy !!!!! Przekonałem się do Francuskiej mysli technicznej (ale dużo elementów silnika i osprzętu jest niemieckich firm np. BOCHS układ wtryskowy, turbo GARRET, VALEO alternator rozrusznik lampy, wiązka elektryczna DELPHI, czujniki też BOCHS). Tak więc dochodzę do wniosku, że auta niemieckie i francuskie ma dużo wspólnych elementów.

więcej »

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid

Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid

Rocznik: 2014. Przebieg: 5 500 km. Silnik: 3.5 364KM, .

Cena: 256 551  ►  229 000 zł

Zyskujesz 27 551 zł Zobacz szczegóły »

Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross 4WD 1,6 Premium

Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross 4WD 1,6 Premium

Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.

Cena: 88 190  ►  75 900 zł

Zyskujesz 12 290 zł Zobacz szczegóły »

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Scenic, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Renault Scenic

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Renault Scenic

Renault Grand Scenic - komfort po francusku
Renault Grand Scenic - komfort po francusku Francuzi doskonale wiedzą jak projektować ponadprzeciętnie komfortowe samochody. Najlepszym tego przykładem jest Renault Grand Scenic. To obecnie jedna z najlepszych propozycji w klasie 7-osobowych vanów.
Dodaj nową ocenę Rankingi O serwisie

Oceń swoje auto to obszerny serwis tworzony od 2000 roku przez samych kierowców.


Zebrane oceny prezentowane są w czytelnej formie, a ich ogromną zaletą jest niezależność, która przy tak dużej liczbie ocen daje realne odzwierciedlenie wartości aut.


Zapraszamy do skorzystania z doświadczeń prawdziwych ekspertów - kierowców, którzy ocenili swoje auta.

Liczba wpisów
Wszystkich 189 571
Renault Scenic I 767

Polecamy!

Opony letnie - promocja!

autoWcentrum