Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Renault Scenic II - Oceń swoje auto

Renault
Scenic
II
Wybierz
nadwozie
lub silnik
lista nadwozi Renault Scenic II
lista silników Renault Scenic II
Pb Benzynowe
On Diesla
Mniej

Podsumowanie 435 ocen tego auta

Oceny Renault Scenic II

, produkowany od
do
roku
Średnia ocena
4,11
1% gorzej niż w segmencie Minivany (4,15)

Całokształt

Całokształt
4,05

Mechanika

Silnik
4,11
Skrzynia biegów
4,09
Układ jezdny
4,03

Komfort

Widoczność
4,45
Ergonomia
4,45
Wentylacja i ogrzewanie
4,04
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,67
Wyciszenie
4,10
autodna

Ekonomiczność

Koszty utrzymania
3,98
Stosunek jakość/cena
4,04

Niezawodność

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
72%
28%
NIE
na podstawie 296 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Silnik

Karoseria

Układ hamulcowy

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Układ elektryczny

Silnik

Zawieszenie

Filtr

Lista 435 ocen

3,77
dodano 19.07.2012 przez

Auto dla młodych (rodziców) ale aktywnych choćby towarzysko, lub takich co nie siedzą na miejscu tylko lubią wypady w teren, albo sie budują, albo.... albo... albo.... Jeszcze takiego przestronnego i wszechstronnego auta nie spotkałem, miejsca w środku od groma, żona nim na codzień po mieście jeżdzi i nie ma żadnych problemów z manewrowaniem czy parkowaniem (nie mam czujnika) a zwaszcza z widocznością we wszystkich kierunkach - sam byłem zaskoczony. Po roku zaczęła narzekać na silnik że jest kolumbrynowaty mułowaty i przyciężkawy. Racja, jak sie rozpędzi to idzie ładnie ale żeby go rozpędzić do 100 to mam wrażenie że tych koni to tam 60 jest a nie 130. Prowadzi sie przyjemnie, jest długi to też nierówności znosi dzielnie. Mankamentem jest wentylacja klima - latem i ogrzewanie w zimie. Diesel ma równe 5 litrów oleju silnikowego więc żeby zagrzać ten silnik to potrzeba co najmniej 5-10 km , a zeby zagrzać wnętrze to 20 km. W zimie jest żle z ogrzewaniem. No chyba że jedziemy w trasie to już trzyma temp. Podobnie z klimatronikiem , mało wydajna jak na taką budę. Z drugiej strony to dzieci mi nie chorują od zbyt zimnej klimy bo w wielki upał za bardzo sobie nie radzi, schłodzić troche schłodzi a lodówki nie zrobi koniec końców dobrze ale nie tak jak powinno być. A propos budy to tutaj należy sie nobel bo 7 miejsc albo 5 i bagażnik w którym spokojnie może spać dziecko to rewelka. Czasem zabieramy wózek bez składania hehe. Zamrażarka 4 szufladowa też nie wymagała kładzenia na bok. Rury kanalizacyjne pcv 4m dł - czemu nie. bo tutaj mistrzostwem jest że kazdy tylni fotel jest suwany oddzielnie i może być złożony albo zdemontowany. nie tylko tylni bo przedni fotel pasażera może być złożony w stoliczek lub jak dla nas przewijak dla małego dzidziusia. Brat ma Zafirę to tam jest tragedia, jak pasażerowie chcą wejść do tyłu na 3 rząd to 2 rząd musi opuścić auto bo jest jedna wielka kanapa którą trzeba złożyć zeby dostać sie do tylnich foteli -Zafira w budzie z 2008 - nieporozumienie, jak to było w tej pierwszej zafirze - nie wiem. Scenic II jest bardzo flexible trochę jest Espacem bo może mieć siedem miejsc , trochę jest Laguną bo wygodnie 5 osób plus dużo bagaznika, trochę jest Kangoo bo po złożeniu wszystkich siedzeń albo ich wyjęciu można sporo zmieścić (tylko te dywaniki hihi) Ktoś może powiedzieć że jak jest do wszystkiego to znaczy że jest do niczego , ale sie nie zgodze w przypadku tego samochodu bo na wczasy wygodnie sie jedzie , przy przeprowadzce bardzo pomocny, dzieci go uwielbiają bo ma płaską podłogę a nie tak jak np volkswagenach że są zagłębienia i przez środek biegnie kanał na którym jest ręczny itd., jak trzeba znajomych zabrać z knajpy to tylko ja moge bo mam 7 miejsc - a jaki ubaw na tych tylnych miejscach w bagażniku przy tym - wesoły autobus nie raz ratwoał kolegów z opresji jak nie mogli o własnych siłach wracać do domu, na parkingu wygląda okazale nie ma sie czego wstydzić, na drodze jest dość żwawy i to ja wyprzedzam a nie mnie, chociaż okupione to jest mieleniem w skrzyni bo 6 biegów jest, tylko że krótkich a jedynka to raczej niepotrzebna bo da sie nią tylko oderwać od miejsca. Spalanie mnie zadowala bo żona z dziesięciu km do pracy 3 km robi przez Myszków ze światłami, popołudniowymi korkami , podjazdami do sklepów, fryzjerów itd i wynik średni wychodzi 6 litrów, na trasie 120 -140 5,5litra, można zejść do 5 lub poniżej ale to jest już ecodriving czyli nie więcej niż 90 i zamulanie silnika które kończy sie zapychaniem FAP (filtr cząstek stałych) na dłuższą metę lub zabijaniem zaworu EGR(recyrkulacja spalin). Naprawy elektroniki czy mechaniki polecam wykonywać u osób które specjalizują sie w francuzach bo oni wiedzą gdzie i jak ręce włożyć bo usterki są to fakt, ale są typowe dla tego modelu czyli tablica rodzielcza , czyli klima , czyli ręczny , czyli hands free, i można wymieniac wiele. Najważniejsze że są opanowane i rozgryzione i nie trzeba w serwisach zostawiać majątków. Mechanicznie też musi być mechanik od francuzów volkswagenowiec będzie wiecznie redukował wszystkie luzy i puści was w skarpetkach przez ciągłe wymiany które okazują sie niekonieczne poniewaz są w zawieszeniu dopuszczalne fabrycznie luzy takie które są usterką w wolkswagenie więc polecam mechanika dedykowanego dla francji a najlepiej renault bo np panewki są w tym aucie zwykłą częścią eksploatacyjną i nie drogą i łatwo wymienialną i niestety trzeba tam zaglądnąć bo można stracić silnik. Zachwycony jestem elektroniką typu tempomaty, czujnik deszczu, ściemniacz lusterka , hands free czyli karta w kieszeni a nie w stacyjce, mam jeszcze przyciski w klamkach które ułątwiają i utrudniają życie. Skoro karta jest w kieszeni to wychodząc z auta obojetnie w której klamce naciskasz i auto zamknięte - moduł domykania szyb też wygodny. Utrudnienie polega na tym że po 4-5 latach trzeba je wymienić bo mikrostyki śniedzieją i niestykają czyli nie zamykają autka jak powinny ale z drugiej strony nie są drogie bo 30 zł za klamkę i znowu frajda. Radio obsługiwane przy kierownicy - fajnie. Ręczny eletkryczno-automatyczny - zwłaszcza dla kobiet - super.podłokietnik suwany fajnie. Do tego kupa schowków które uzytkuje na codzień tylko trwało zanim sie nauczyłem gdzie co jest włożone. Ogólnie polecam dwiema rękami i nogami.

więcej »
4,54
dodano 07.11.2009 przez

Sympatyczny samochód którym na codzień porusza się moja żona. Ja tylko od czasu do czasu, jak trzeba jechać do serwisu zmienić koła a na zimowe itp ;-) Auto dużo lepsze od większości kompaktów przestronniejsze i wygodniejsze w codziennej eksploatacji. Wyżej się siedzi, więcej widzi. doskonale wyposażone, klimatronic, pełna elektryka, automatyczne wycieraczki, aytomatyczne światła(choć u nas to zbędny dodatek bo i tak są właczone cłay rok). Wydaje się że to auto stwożone dla kobiety wspomaganie elektryczne dział tak lekko że na postoju można kręcić małym palcem. Mocowanie fotelików dziecięcych ISOFIX z przodu i z tyłu. Pomimo wielkości auta manewrowanie nim po mieście nie sprawia większych problemów, z racji wysokiej pozycji jest nawet łatwiejsze niż w kompakcie. Spory bagażnik na zakupy i wakacyjny wyjazd, klimatyzowany schowek przed pasażerem, przydatny w lecie. Właściwie nie ma się do czego przyczepić, prawie miejski ideał. Jest to druga renówka kilka lat temu miałem Lagunę 2,0l benz. i byłem z niej zadowolony, więc nie miałem oporów aby kupić francuza, jak się okazuje nie zawiodłem się po raz kolejny. Choć wiem że następny będzie z innej części świata bo 4x4 to nie francuska domena. Wszystkim wahającym się przed zakupem, mogę Scenica 1,5DCi polecić z ręką na sercu. Z tego co rozmawiałem z mechanikami w tym silniku nie ma problemów z turbiną, a tą przypadłość ma ponoć 1,9DCi. Więc choć kusił mnie większy silnik to nie żałuję wybru. Piszę to po prawie trzech latach bezawaryjnej ekspoatacji i przejechaniu ponad 30 000km( całkowity przebieg w tej chwili 100 000km).

więcej »
4,38
dodano 04.04.2011 przez

Autko zakupiłem przy przebiegu 107 tys. km na chwile obecną przebieg 130 tys. Jedna awaria nawiewu, bodajże rezystora koszt naprawy 60 PLN za część a wymieniłem sobie sam. Przy zakupie wymiana rozrządu, tarcz hamulcowych przednich oraz klocków hamulcowych przód, tył. Oczywiście coroczna wymiana wszystkich filtrów oraz oleju, i autko powinno posłużyć nam długie lata. Głównie jeżdżę po mieście dwa razy do roku trasa około 1500 KM w jedną stronę. Nie mogę napisać jednego złego słowa o tym samochodzie no może oprócz spalania w zimie około 11/100km. Bardzo wygodne fotele po przejechaniu 1500km praktycznie z postojem tylko małą kawę i toaletę wychodzę z samochodu bez bólu pleców to naprawdę rzadkość. Miękkie zawieszenie, jak dla mnie super. Spalanie na trasie po przejechaniu 1500km i prędkości do 150km/h 6,8l czyli przyzwoicie(dwie osoby dorosłe dwoje dzieci i samochód załadowany, jak to przy wyjeździe na wakacje). Na 3000km średnia wyszła 7,1l z tym że prędkości jazdy na dużym odcinku wynosił 150-180km/h a przy 180km komputer pokazuje spalanie 12,6l. Bardzo dużo schowków, można poupychać różne przydatne drobiazgi. Wspomaganie super szczególnie gdy jeździmy po mieście, przy dużych prędkościach trochę za lekko chodzi kierownica ale można się przyzwyczaić. Całe mnóstwo bajerów czujnik deszczu, zmierzchu, cofania, fotochromatyczne lusterko wsteczne, system hands free itp. No i oczywiście cena bardzo niska jak na takie auto. Ja jestem bardzo zadowolony i oby tak dalej.:-) A jeszcze jeden mankament powinna być dwu strefowa klima, o ile z przodu jest ok pasażerom będzie trochę gorąco.

więcej »
4,23
dodano 21.10.2012 przez

Dziwi mnie to co napisał poprzednik wyliczając jakieś tam sprawy z płytą podwozia skrzypiacymi drzwiami o słupek!!!!!???? miałeś kolego auto po wypadku pewnie naciągane na ramie!!! Moja ocena jest bardzo dobra. Nie zgadzam się ze slabym zawieszeniem wprost przeciwnie przejechalem nim 40000 i nic w zawieszeniu nie wymieniałem! Auto bardzo przestronne, wysoko się siedzi a ja naprawdę nie lubię siedzieć w piwnicy jak np w lagunie! Żadnych problemów z elektroniką a jedyny mankament jaki wymienię to sprawa zaparowywania przedniej szyby - z tym jest naprawdę problem i niestety trzeba w zimie uzyć klimy zeby szybko je odparować ponadto ciągle mam wrażenie że na szybie i tak jest jakaś para. Poza tym naprawdę same superlatywy. Mam taka radę dla osób które psioczą na samochody które kupili jako uzywane. zawsze jest tak że handlarz chce nas wykiwać a to na przebiegu auta a to na bezwypadkowości ale ja mam jeden idealny sposób- biore BRIEF auta i dzwonię do ostatniego właściciela wypytując o wszystko, Niemcy naprawdę chetnie odpowiadają na wszelkie pytania i od razu wiem czy z handlarzem gadać dalej czy pogonić dziada! numer telefonu znajdziecie bez problemu wchodząc na www.telefonbuch.de wystarczy wpisać imie nazwisko i miejscowość :-)

więcej »
4,54
dodano 22.09.2013 przez

Zawsze chciałem mieć Scenica. Kiedyś Scenica 1 po lifcie ale w końcu udało się po latach kupić własnego Scenica II. Auto kupiłem od handlarza z holandii. Od razu założyłem, że to i owo będzie trzeba zrobić. Kupiony w na początku maja, dziś mamy wrzesień. Do tej pory wymieniony rorząd, olej, filtry - paliwa, powietrza, kabinowy, chłodnica klimatywacji z napełnieniem układu, łożyska amortyzatorów, łożyska oby kół z tyłu, zregenerowana turbina, wymiana koła pasowego na wale. Przede mnę prawdopodobnie klocki i tarcze hamulcowe. Auto pochłonęło już ogrom wydatków ale póki co wymienione są rzeczy czysto eksploatacyjne, które można napotkać w każdym aucie, nawet w wieśwagenie. Auto bardzo mało pali - na trasie zejście do 5,5L to żaden wyczyn. Zdarzało się 5,2 (jazda do max 100km/h). Poza wymienionymi elementami mechanicznymi auto bez zastrzeżeń. Mega wygodne. Naszpikowane elektroniką wszędzie gdzie się da i to jest piękne. Co chwile zaskakuje mnie czymś nowym. Polecam każdemu kto lugi gadżety lub poprostu chce aktywnie i wygodnie spędzać czas poza domem. To mój pierwszy minivan i na pewno nie ostatni. Po Scenicu II będzie kolejny scenic lub Citroen C4 Picasso.

więcej »
4,23
dodano 09.08.2009 przez

Scenic jest idealnym autem dla młodej rodziny, szukającej przestronnego i bezpiecznego środka transportu. Auto otrzymało w testach Euro NCAP aż 5 gwiazdek na pięć możliwych (posiada 6 poduszek powietrznych).Dzięki systemowi mocowań ISOFIX, bardzo wygodne i bezpieczne jest przewożenie dzieci w fotelikach (dwa z tyłu i jedno z przodu). Wyposażenie tego auta (w zależności od wersji) to bajka: posiada m.innymi: bardzo przydatny System Hands Free (pozwalający na otwarcie i uruchomienie samochodu bez wyjmowania karty z kieszeni), sensor deszczu, automatycznie włączane światła mijania, wsteczne lusterko fotochromatyczne, komputer pokładowy, tempomat, klimatronic, skóry i podgrzewane przednie siedzenia. Silnik połyka ok. 7,5 l. oleju napędowego w mieście. Zawieszenie jest bardzo miękkie i komfortowe, jak to u "francuzów". Mnogość schowków jest zaskakująca. Bardzo przydatne są zwłaszcza wtedy, kiedy już brakuje nam miejsca w bagażniku (przy normalnym ustawieniu tylnych foteli wynosi 430 l., przy przesuniętych fotelach do przodu wartość ta wzrasta do 490 l.) Ogólnie autko godne polecenia.

więcej »
4,54
dodano 26.06.2008 przez

Samochód ma imponujące własności-wiele schowków (pod fotelami-4, w podłodze-4, na okulary-1, na dokumenty-1, klimatyzowane-2, przed pasażerem-1). Mocny silnik pali mało. System bezkluczykowy jest bardzo bezpieczny i praktyczny, dodatkowo jako zabezpieczenie antykradzieżowe obniża cenę ubezpieczenia. Model bardzo dobrze wyposażony, szkoda, że fabryczne radio nie ma zmieniarki.Bardzo praktycznym dodatkiem są zasłonki okien z tyłu. Komfort jazdy pasażerów podwyższają trzy odrębne fotele zamiast kanapy. To rozwiązanie pozwala także na łatwiejszą aranżacje wnętrza. Z początku nie miałem zaufania dla samochodów tej marki, ale teraz widzę, że samochód francuski oznacza bardzo dopracowany- we wnętrzu nie ma się do czego przyczepić- nawet rączka jest odpowiednio wytłumiona, tak że nie uderza w podsufitkę, a łagodnie się zamyka. O niezawodności świadczy także pierwsze miejsce w raporcie niemieckiego instytutu ADAC, według którego Renault Scenic jest mniej awaryjny niż VW Touran, Seat Altea, Opel Zafira, czy Ford C-Max. Samochód godny polecenia.

więcej »
4,31
dodano 03.04.2015 przez

Ogólnie to świetny samochód które bardzo polecam. Kilka drobnych usterek czy niedociągnięć na szczęście nie psuje radości z jazdy. Po pierwsze trzeba oceniać ten samochód jako jeden z najtańszych w swojej klasie, ma też najmniejsze spalanie w stosunku do innych 7 miejscowych. Mój jest 2008 rocznik, po faceliftingu, gdzie jest inna turbina i wyświetlacz z przodu - a to były najczęstsze i najdroższe usterki w tym modelu. Z najpoważniejszych problemów to miałem jakiś problem z elektroniką, całkowicie zbzikowała - pojechałem do mechanika, ten podpiął komputer, nic nie znalazł i stwierdził że to renault i on nic na to nie poradzi. Pojechałem do drugiego, ten zajrzał pod maskę i znalazł luźny kabel przy akumulatorze. Wystarczyło dokręcić śrubkę i usterka zniknęła. Ten przykład świetnie pokazuje stosunek polaków do tego samochodu. Renoma marki Renault powoduje że cena jest niska i z tego można się tylko cieszyć kiedy kupujesz. Gorzej kiedy będę chciał go sprzedać.

więcej »
3,54
dodano 04.01.2013 przez

Wymianiłem cały szereg zalet i wad auta. Niestety irytujące wady i niska niezawodność auta przeważają, dlatego zdecydowanie odradzam zakup Scenica II. Jeśli cenicie sobie spokój i bezstresowość użytkowania, to polecam coś mniej skomplikowanego: Zafirę, Alteę, Golfa Plusa, Mazdę Premacy ew. "5" czy Corollę Verso. Zapłącicie trochę więcej, ale spokój większy. Niestety Scenic II powoduje, że mam spore obawy przed dłuższą podróżą czego kompletnie nie zaznałem przy poprzedniej Octavii. I można się śmiać ze Skody, że to dla działkowca i kapelusznika, ale tam nie zastanawiałem się czym nie dzisiaj moje auto zaskoczy. Cieszy przestronność wnętrza, pomysłowość i możliwość aranżacji ale to wszystko nie rekompensuje nerwów z ciągłej dłubaniny przy aucie. Dlatego też po trzykroć odradzam zakup tego auta, choć trzeba przyznać, że design i ceny kusza mocno. Mnie też skusiły i niestety żałują wyboru.

więcej »
4,23
dodano 12.09.2009 przez

Mimo drobnych mankamentów daję -5. Jestem z rodziną zadowolony z tego wyboru. Za rozsądne (dla mnie)pieniądze mam obszerne auto do którego na ostatnich wakacjach spakowałem łóżeczko turystyczne dwie walizki, jedną torbę, leżaczek i inne drobiazgi. Dziecko z i do fotelika można włożyć/wyjąć bez najmniejszego problemu. Drzwi krótsze niż w innych nie vanowanych autach co ceni się na przysklepowych parkingach. Poza tym na parkingach dobrze się nim manewruje dzięki wspomaganiu i dużym przeszkleniom. Użyteczne dodatki w postaci czujnik deszczu i automatycznego hamulca ręcznego dodatkowo przekonują do tego auta. W codziennym użytkowaniu przydaje się i ceni się bardzo łatwe składanie tylnych siedzeń. Fajnie wygląda, ale nie sprawdzałem tego na trasie całkowite wyjęcia środkowego fotela i przysunięcia skrajnych do siebie - wygoda duża, tylko niewiem jak byłoby z hałasem od bagażnika.

więcej »