Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Scenic II

Jak, 15 lat temu
Silnik 1.9 dCi 120KM 88kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Scenic II 1.9 dCi 120KM 88kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,54
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Najbardziej korzstny stosunek mocy i pojemności na rynku samochodów używanych! Silnik wysokoprężny o pojemności 1.9 (bez turbo- bardziej niezawodny), ma moc 120 KM- potrafi zbierać się ze skrzyżowania, a wyprzedzanie nie sprawia problemów. Spalanie na bardzo niskim poziomie, nawet w mieście.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Po wizycie w myjni, zarza się, że lusterka trzeba rozkładać ręcznie. Usterka ustępuje po kilku godzinach.
5,0
Całokształt
Samochód ma imponujące własności-wiele schowków (pod fotelami-4, w podłodze-4, na okulary-1, na dokumenty-1, klimatyzowane-2, przed pasażerem-1). Mocny silnik pali mało. System bezkluczykowy jest bardzo bezpieczny i praktyczny, dodatkowo jako zabezpieczenie antykradzieżowe obniża cenę ubezpieczenia. Model bardzo dobrze wyposażony, szkoda, że fabryczne radio nie ma zmieniarki.Bardzo praktycznym dodatkiem są zasłonki okien z tyłu. Komfort jazdy pasażerów podwyższają trzy odrębne fotele zamiast kanapy. To rozwiązanie pozwala także na łatwiejszą aranżacje wnętrza. Z początku nie miałem zaufania dla samochodów tej marki, ale teraz widzę, że samochód francuski oznacza bardzo dopracowany- we wnętrzu nie ma się do czego przyczepić- nawet rączka jest odpowiednio wytłumiona, tak że nie uderza w podsufitkę, a łagodnie się zamyka. O niezawodności świadczy także pierwsze miejsce w raporcie niemieckiego instytutu ADAC, według którego Renault Scenic jest mniej awaryjny niż VW Touran, Seat Altea, Opel Zafira, czy Ford C-Max. Samochód godny polecenia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik trochę głośny, ale wnętrze auta bardzo dobrze wyciszone. Ogromna moc, ale z elastycznością średnio.
5,0
Skrzynia biegów
6 przełożeń robi swoje!
4,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
Pozycja kierowcy zapewnia bardzo dobrą widoczność, co w samochodach tej klasy jest rzadkością (np. w Oplu Zafirze słupek A bardzo przeszkadza w bezpiecznej jeździe i jest przyczyną wielu wypadków)
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, łatwo ogarnąć.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima automatyczna sprawuje się całkiem dobrze, ale przy odparowywaniu szyby (pełny nawiew) ciężko się rozmawia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeden z nielicznych samochodów, w których wszyscy pasażerowie mogą wyprostować nogi. Gdy pierwszy raz zobaczyłem wnętrze, miałem wrażenie, że z tyłu wydzielono miejsca stojące :)) .
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie ok, silnik anie słychać, ale przy szybkiej jeździe szumy powietrza są słyszalne.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa bardzo niskie (nawet w mieście), ceny części w ASO bardzo wysokie, ale kto powiedział, że trzeba kupować je właśnie tam... :))
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo korzystny zakup.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Scenic II