Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Thalia I

Przemo, 19 lat temu
Silnik 1.5 dCi 65KM 48kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 35 tys. km
Renault Thalia I 1.5 dCi 65KM 48kW 2001-2008 - Oceń swoje auto
2,92
28% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Autko za tą cenę - faktycznie tańszy od konkurencja ale.. teraz po dłuższym okresie nie wiem czy dobrze zrobiłem. Szukałem autka dla 1 osoby z dużym bagażem, w dieslu bo sporo jeżdżę. Jazde próbną odbyłem na odcinku jezdni (kilkanaście km) ale bez kolein. Teraz wiem czemu byłem podświadomie kierowany na tą trasę. Autko straaasznie nadsterowne, które dosłownie prowadzi na koleinach, co jest b. niebezpieczne. Silnik generalnie brak zastrzeżeń - co do mocy wiedziałem co kupowałem. Jedyny problem to żeby któraś z stacji nie poczęstowała mnie olejem opałowym bo te silniki podobno są b. wrażliwe na jakość paliwa. Tandetny plasik, skrzypienie, wygląd który mu raczej nie daje wielkiej popularności, brak ABS w takiej wersji jak i kosmiczny koszt klimy. Do zalet: ekonomika, brak dużych awarii (narazie), stosunkowo małe koszty AC (promocja alianz), "kreatywny serwis".
Wrażenia
3,0
Silnik
Troszkę słaby, ale jak na diesla może być. Cicho do 110 km, później go słychać. Zawsze pali, nie ma problemów do tej pory, Zużycie na poziomie średnio 6 l/100 km, narazie bez awarii.
2,0
Skrzynia biegów
Hmm, porównać jej nie bardzo mam z czym, kiedyś jeździłam żukiem - to też tak latał lewarek dźwigni zmiany biegów. Troszke haczy, 1 i 2 zbyt krótkie (to moja subiektywna opinia - może komuś to sie podoba). Generalnie skrzynia bardziej dopasowana dla osób które doczepiają przyczepki - nooo wtedy to faktycznie ma sens, co trochę z zaskoczeniem ostatnio odkryłem. Tylko kto kupuje Thalie aby wizić przyczepki ?
1,0
Układ jezdny
Oj - tutaj to mam ochotę sobie naskarżyć - Faktycznie malucha po koleinach lepiej sie prowadzi. Tyłem zarzuca, bardzo mało stabilne - jest to moje 5 auto (różnych marek z klasy B) i powiem szczerze - układ jezdny katastrofa. Wspomaganie - kiepskie, Brak ABS-u - to porażka renault i raczej sie cofa strategia firmy niż działa w zakresie poprawy bezpieczeństwa. Elektryczne i ogrzewane lusterka a brak ABS. Bravo dla pomysłu. Miękie zawiszenie, b. wysoko, co ma zalety i wady. Niezła widoczność i nie boimy się o miskę olejową ale na zakrętach - radził bym uważać. Co do opon - oryginalne goodyer to faktycznie trochę kiszka - głośne i na mokrym noga z pedału.
Komfort
3,0
Widoczność
Przód ok - ale tył tylko z pomocą drugiej osoby. Bardzo słabiutko
3,0
Ergonomia
Raczej wszyskto na miejscu ale... pierwszy raz widze takie przyciski do podnoszenia i opuszczania szyb. Tanie, tandetne i na początku nie wiedziałem jak sie je obsługuje a podobno jestem inteligentny :). Brak zegarka - widać francuzom sie nie śpieszy. Plastiki - raczej średnie w dotyku. Co do siedzeń - no po 200 km czuć na plecach drogę, słabe trzymanie. Kierownica tylko w jednej płaszczyźnie gdzie przy moim wzroście i tak max do góry to trochę mało. Z tyłu nie da rady siedzieć jak ktoś ma 185 cm. Brak możliwości ustawienia intensywności oświetlenia tablicy co w trasie przeszkadza. I do czego jest schowek pod kierownicą to do dzisiaj nie wiem i nikt mi nie potrafi odpowiedzieć. Mały i wszystko z niego wypada. Po stronie kierowcy jest ale... mały, brak oświetlenia chociaż miejsce na żarówkę jest... Oj panowie ingenerowie - polska to nie chiny !!
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam klimy to sie nie wypowiem. Co do samej wentylacji to nie wiem o co chodzi z obiegiem wewnętrznym - wszystko gaśnie - Na serwisie musze wkońcu spytać ale ... kogo - przeważnie naprawia to ktoś z elokwencją odpowiedzi równą młotkowi. Nawiew na nogi - fatalny, zimą to na maxa temp, prędkość (a to słychać), i otwarte okno bo gorąco do góry a na dole ciągle ziiimnoo. Nie wiem jak można tak prostą rzecz spieprzyć - nigdy sie nad tym nie zastanwiałem bo nawet w maluchu to działa...
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu nieźle, z tyłu hmm - ale to segment B i każdy jak kupuje ma tego świadomość. Bagażnik ok ale uchwyty klapy dziwnie zamocowane bo dociskają ładunek, no i troche wąski otwór jak na taką ładowność.
3,0
Wyciszenie
Jak ktoś jeździ do 100 dieslem - jest ok, szybciej to i wiatr słychać i opony, jak i dziury na drodze dość wyraźnie że czasami to patrze w lusterko bo z przodu nic nie widziałem :). Generalnie lepiej zainwestować w dobre radio i głośniki niż nad tym sie dłużej zastanawiać.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomika - przy 120 km/100 - 6 l średnio - choć to trochę dużo bo głównie trasa. Serwis - nie powiem gdzie ale można sie dogadać z obsługą na pogodzinach :). Kosztuje 30 % normalnej ceny i filtry nowe i olej. Tak sie tylko zastanowiłem - kto tego nie dostał ale to już nie moja bajka. Zrobiłem przegląd przy 20 000 tyś - zapłaciłem chyba 150 zł za cały. Mam to w wbite książce itd... Dla mnie rewelacja - problem że ok. 20 musiałem przyjechać.
3,0
Stosunek jakość/cena
To prawda - za jakość trzeba zapłacić. Jest tak sobie :) ale to każdy sam sobie ocenia.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Narazie OK, piszczy kierownica - chyba mocowanie poduszki, tylne lewe drzwi coś skrzypi przy otwieraniu blokady centralnego, troszkę skprzypią plastiki - noooo to francuz a nie japończyk.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Puki co - odpukać - brak.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Thalia I