Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Twingo I

aurelius, 16 lat temu
Silnik 1.2 60KM 44kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 115 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Twingo I 1.2 60KM 44kW 1996-2007 - Oceń swoje auto
4,54
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : mały a wygodny jak o klasę wyżej
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : poduszki silnika trzeba wymienic po 100 000 bo zaczyna przenosic drganai na karosierię
5,0
Całokształt
ekonomicze, zgrabne, przestronne, mało awaryjne autko do miasta i czasem poza - przy wymianach serwisowych robionych w terminie bezawaryjne, jeśli ktoś zaniedba bedzie narzekał :)
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik pracuje równo i nie jest głośny, co najdziwniejsze ciszej pracuje na LPG, na postoju lub przy 40-80 km na dobrej drodze jest praktycznie nie jest słyszalny. Dynamika dobra lepsza niz w peugocie 206 z silnikiem 1.1 który niestety trzeba mocno mobilizować do pracy wciskając gaz. ODNOŚNIE LPG TO TYLKO DOBRA INSTALACJA BRC 3 GENERACJI INACZEJ SAME PROBLEMY.
5,0
Skrzynia biegów
Przełożenia długie, to nie to co skoda fabia lub seat ibiza, ale precyzyjnie, lekko i zawsze we własciwe miejsce.
4,0
Układ jezdny
Wpomaganie swietne dla kobiet - leciutko, przy wprawie można zaparkować tam gdzie nawet seicento nie bedzie próbowało. Bardzo wygodne siedzenia oraz zawieszenie renault tłumi wszelkie nierówności. Jednak widać że autko lubi jak jezdza 2 osoby lub wiecej i jakiś bagaż gdyż wzrasta komfort i prowadzi sie pewniej. Przy wiekszych predkościach w ostrych zakretach potrafi sie przechylać ale nie jest nadsterowne czy podsterowne, mozna to czasem porównać z jazdą kolejka w wesołym miasteczku - podnosi adrenalinę...
Komfort
4,0
Widoczność
dobra, wysokie szyby pomagaja w manewrach na parkingu jak i na ulicy.
5,0
Ergonomia
jasno szara tapicerka nie dołuje tak jak czarne wnetrza, plastiki lepsze niz w peugot 206 i oplu corsie z 2002 roku, czytelny elektroniczny wyswietlacz predkości, przy pełnej elektryce wyśmienita regulacja lusterek lub szyb, dodatkowo sterownie radioodtwarzaczem lub CD przy kierownicy jest rewelacyjne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
małe w srodku, szybko sie nagrzewa w zimie, dobre chłodzenie w lecie, przy całkowicie otwartych oknach w lecie i predkości powyzej 100 km/h ma sie wrazednie jakby jechało sie motocyklem wiatr we włosach ;) ogólnie przydałby sie szyberdach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu nie trzeba sie cisnąc a przesuwana tylna kanapa potrafi zmieścic 2 osoby o wzroscie powyzej 180 cm i nie jest im ciasno...za to bagaż musi być mały..
4,0
Wyciszenie
Niestety w srodku dużo blachy w srodku i powyżej 100 km/h robi sie głośny, ale chyba nie czesto jedziemy 160 na autostradzie w Polsce ;), ogólnie w mieście przy 50-90 km/h jest dobrze i spokojnie można słuchać muzyki lub rozmawiać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
no to teraz to co lubie, paliwo miasto około 6,7 litra PB, LPG 7,4 l, poza miastem PB 4,7l LPG 4,9l, srednio to 6,1 litra, osobiście nie mam zaciecia sportowego ale jeżdzę dynamicznie szczególnie w miescie. co do napraw: 4 amortyzatory kayaba z wymianą to około 950 zł w serwisie motrio, wymiana: pompa wody, pasek rozrzadu, rolka i robocizna to około 450 zł, wymiana klocków hamulcowych przód z robocizną 170 zł. wymiana oleju 200 zl - elf, i takie tam drobne kwoty.
5,0
Stosunek jakość/cena
cena mojego rocznika to mniej niż 10 000 z klimatyzacją, abs, wspomaganiem, elektrycznymi szybami, imobilajzerem, centralnym zamkiem na pilota, a jak sie trafi otwierany szklany lub brezentowym dach na lato to bomba :))) u mnie nie ma :( za podobne wyposazenie i rocznik ww polo 17 000 zł toyota yaris pierwszy model 21 000 zł, czy nie lepiej kupić 2 samochody, lub za pozostałe 10 000 pojechać do rio na karnawał...ja polecam i twingo i karnawał :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak, zatarłmi sie silniczek wycieraczek po zakupie płynu zimowego w carefoure
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
przy wymianach tego co trzeba i w odpowiednim terminie nie mam żadnych poważnych napraw, nadmienie ze w ciagu roku zrobiłem tym autkiem 29000 km wyjeżdając do berlina i innych miejsc w wekendy i urlop, przy czym słuzbowym robie koło 40000 w ciągu tygodnia. niestety ale co 100 000 km trzeba wymienic poduszki pod silnikiem i skrzynia biegów ( profilaktycznie) 3 szt koszt to około 480 zł + 200 zł robicizna, ale jesli ktos jest odważny poradzi sobie sam trzeba miec tylko kanał. wymiana opon zimowe 4 szt "Fulda Kristall Montero 2" 640 zł

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.2 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Twingo I 1.2 60KM 44kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Twingo I