Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Twingo I

Paweł G(...), 15 lat temu
Silnik 1.2 i 16V 75KM 55kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 57 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Twingo I 1.2 i 16V 75KM 55kW 1999-2007 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : i hamulce i silnik :P i wnętrze :P
4,0
Całokształt
nie ma oceny 4,5 ! ale proszę tak patrzeć na moją ocenę samochodu, naprawdę wspaniały samochodzik, dobrze prowadzący się zarówno w mieście jak i na trasie, ma może małe wady jak średnie wyciszenie, lub długie drzwi. Lecz jest ponadrzęciętnie duży w środku, wygodny jak żaden w klasie, nawet klasa B może się bać pod tymi wzgędami. Ekonomiczny i wcale nie taki nieszybki! Silnik rewelacja, części przystępne (zamienniki). Szkoda, że autko w Polsce jest niedocenione. Przywarł do nas stereotyp, że tylko auto niemieckie i japońskie wart jest uwagi polskiej społeczności. A wielka szkoda... Jakby porównać Yaris i Twingo! Koleżanka w takich sytuacjach mowi: Oh!!! PLIIIISSSSS! Samochód zdecydowanie dla ludzi z pasją motoryzacyjną, bo one docenią jego uroki i tych, którzy poszukują \"tego czegoś\". Napewno nie ma szans na bycie docenionym przez fanów Golfa itp... Ale to już moja opinia. Podobnie jak cały komentarz :) Napewno mimo wielu starań jest subiektywny ale naprawdę autko jest boskie!
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik Twingo D4F rozwija moc 75 KM, kulutra pracy jest dobra, silnik szybko rozwija moc, a elastyczność jest bardzo zadowalająca. Jezdziłem duzo Oplem Corsą C z podobnym silnikiem. Twingo wypada może nieznacznie gorzej, aczkolwiek naprawdę mooocna \"czwórka\". Nie daję 5, ponieważ należy się ona bardziej Corsie i jak narazie jest dla mnie niedoścignionym ideałem. Silnik ma pasek rozrządu a nie łańcuszek. Niby minus, aczkolwiek wymiana nie prowadzi do debetu na karcie. Spalanie ponadprzęcietnie dobre. Miasto około 6,5 litra (i tak trochę dodałem :P), natomiast w trasie nawet poniżej 5. Jak ja to mówię - benzynowy diesel!
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia precyzyjna, chodzi z leciutkim oporem. Chociaż nie zauważyłem żadnych skarg od innych osób jeżdzących moją Żabą:)
5,0
Układ jezdny
Dam piątkę, ponieważ lubię miekkie zawieszenia. Napewno zwolennikom agresywnej jazdy moje argumenty nie pozosstaną w głowie natomiast samochód jest naprawdę wyjątkowo wygodnie. NIe skłamię jesli powiem ze poziom resorowania pochodzi z 2 klas wyżej. Auto prowadzi się dobrze, układ kierowniczy precyzyjny bez większych opóżnień. Może powinienem dać tutaj ocenę 4, aczkolwiek od początku samochód ten skradł mi serce swoim prowadzeniem. Ale tak jak zauważyłem - lubię francuskie autka. Napewno autko twardsze jedzie w zakręcie lepiej, tego się ukryc nie da :P Wygodnictwo ma swoją cenę.
Komfort
5,0
Widoczność
Bezapelacyjne 5 - lepsza to tylko w ... nie, nie mam pojęcia jakie auto ma lepszą widoczność. Szyby są duże, słupki nie zasłaniają. Nawet słupki boczne ze względu na długie drzwi nie przeszkadzają! Pełnoetatowa 5tka.
4,0
Ergonomia
Staram się zachować maksymalny poziom obiektywizmu. Z wiadomych względów bagażnik jest neiwielki, natomiast można go powiekszyć przesuwając tylnią kanapę. Kanapa składa się w ten sposób, iż można uzyskać powieżchnię płaska do spania! Twingo Westfalia! :P Minusik za 4 miejscowość. Te małe mankamenty skradły mu 5. Samochów na codzień nawet dla czterech osób. I to wygodnie! Natomiast trasa z bagażem 2-3 :)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Szybko sucho, szybko ciepło, szybko zimno. W sumie OK, bez rewelacji w tym względzie więc dam 4.
3,0
Wyciszenie
Tutaj nie oszkujmy się, literka oznaczająca segment (A) najbardziej daje o sobie znać. Wyciszenie średnie. Jak to w aucie tej klasie. Nie jest może najgorsze ale tez z wiadomych względów na wiecej niż 3 nie zasługuje. Nie dla zrzęd i marud. Plastiki ani półki nie skrzypią.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak wyżej - benzynowy diesel. Przęglądów nie dokonuję w ASO, jakoś nie lubię jak ludzie robią ze mnie życiową siermięgę i wciskają np. że do 4 litrowej miski olejowej wchodzi 5 :P Lub tego typu historię. Naprawy w cenach przystępnych poza ASO. Podejrzewam, że samo ASO nie najtańsze jak to z Renault bywa. Moja ocena dotyczy jedynie spalania. I uznaję ją za idealną zważając na fakt, że silnik ma 75 koni i 4 cylindry. Może 3 cylindorwe jednostki palą mniej, ale nie wiem czy kultura pracy sieczkarki do rabarbaru jest warta 0,5 litra / 100 km. ;)
4,0
Stosunek jakość/cena
Przystępne ceny używanych, nowe o ile wiem są drogie dosyć :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
proszę nie brac tej oceny pod uwagę ponieważ auto mam za krótko, powiem tylko że autko kupiłem z problemem w 2 sondzie lambda, kabelek dotknął gorącej rury i robiło się zwarcie, może upiardliwe ale trochę chęci i voila! zrobione :P
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
proszę nie brac tej oceny pod uwagę ponieważ auto mam za krótko

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 16V 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Twingo I