Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Twingo II Hatchback 3d

Mariusz, 10 lat temu
Silnik 1.5 dCi 65KM 48kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 37 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Twingo II Hatchback 3d 1.5 dCi 65KM 48kW od 2009 - Oceń swoje auto
3,62
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niskie spalanie dość dobre osiągi po programie (tuning)
4,0
Całokształt
Samochód przeciętny, duża średnica zawracania, głośny w środku zwłaszcza po deszczu (brak nadkoli tylnych i nie da się ich dokupić), przeciętne hamulce z tendencją do zapiekania się klocków w przedniej osi. Samochód bardzo podsterowny (płuży przodem) co bywa niebezpieczne zwłaszcza na mokrej/śliskiej nawierzchni.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik przyzwoity dość głośny zwłaszcza na zimno. Spalanie w cyklu mieszanym latem około 4,6-,48 zimą 5-5,2 l/100. Warto zainwestować w nowy program sterujący silnikiem, osiągi robią się znacznie lepsze i spalanie spadło średnio 0,2 l/100 w chwili obecnej 82 KM 190 Nm
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów to jedno z większych rozczarowań. Zmiana biegów bardzo mało precyzyjna, biegi haczą. Skrzynia ma bardzo krótkie przełożenia co wpływa negatywnie na spalanie i osiągi.
3,0
Układ jezdny
Pisałem już wcześniej układ jezdny nie powala, samochód mocno podsterowny trzeba koniecznie uważać zwłaszcza na mokrej/śliskiej nawierzchni. Samochód mały z małym rozstawem kół co przy naszych drogach czyje się w ,,plecach''.
Komfort
3,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
Ergonomia średnio - niewygodne fotele, idiotyczne położenie przycisku sygnału dźwiękowego w manetce (jak chyba wszystkie renault), regulacja położenia reflektorów nie widoczna podczas jazdy, położenie świateł trzeba zmieniać na ,,czuja''.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak w dieslu ogrzewanie na krótkich odcinkach słabiutkie, wentylacja przeciętna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca wystarczająco zarówno z przodu jak i z tyłu.
2,0
Wyciszenie
Wyciszenie dramat, tylne nadkola nie są praktycznie wyciszone, jazda po wodzie, śniegu, błocie to dramat.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tania eksploatacja, niskie spalanie, niskie koszty serwisu dużo części zamiennych w umiarkowanych cenach.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód prawie nowy kupiłem za 1/3 ceny w tym przypadku stosunek jakości do ceny bdb gdybym miał wydać pod 50 tys za nowy egzemplarz z dieslem byłbym wariatem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co bezproblemowo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zero poważnych usterek

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 65KM 48kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Twingo II Hatchback 3d 1.5 dCi 65KM 48kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,00 zł
6,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Twingo II Hatchback 3d