Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 I Hatchback

szymxx, 11 lat temu
Silnik 2.0 i T SE 185KM 136kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 221 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Saab 9-3 I Hatchback 2.0 i T SE 185KM 136kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Pracuje równo, mimo swojego przebiegu, na wysokich obrotach bardzo ładnie brzmi, bardzo wytrzymały - główny atut tego pojazdu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Cieknący olej z dyferencjału - wymiana tulei półosi.
Układ elektryczny : Tranzystor, regulujący prędkość obrotową dmuchawy, nie wytrzymał - kwestia kupna nowego i przylutowania.
Karoseria
5,0
Całokształt
Moje pierwsze auto - nie mogłem sobie wymarzyć niczego lepszego. Nie planuję go sprzedać, a jeździć nim do oporu, modyfikując to i owo, głównie jeżeli chodzi o sprawy mechaniczne (układ dolotowy i wydechowy).
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje doskonale - zero problemów z wyprzedzaniem, nawet na piątym biegu, wystarczy dać mu chwilę (aż turbosprężarka zacznie działać) - spalanie jest adekwatne do ilości KM, więc nie ma na co narzekać.
4,0
Skrzynia biegów
Ciekawy pomysł z wymiennymi tulejami w dyferencjale - nie trzeba wymieniać całości. Niestety skrzynie są średnio precyzyjne (w porównaniu na przykład ze skrzyniami VW) oraz mało odporne na duże przeciążenia.
5,0
Układ jezdny
Czasem brakuje trakcji, szczególnie na 1 i 2 biegu - w trasie spisuje się bez zarzutu - wytrzymałe półosie i przeguby.
Komfort
5,0
Widoczność
Mała, ale za to niedużo pochylona przednia szyba, widoczność z tyłu również w normie - nie oczekuję niczego więcej.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, brakuje tylko większej ilości schowków i uchwytów na napoje - poza tym dostęp do przycisków jak najbardziej dobry.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma na co narzekać - dodatkowe nawiewy na tylne boczne szyby (wersja 3-drzwiowa), oraz przez tunel środkowy na tylną kanapę. Miałem jedynie usterkę regulatora obrotów dmuchawy - do samodzielnej naprawy (kwestia wymiany tranzystora).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca na nogi i głowę sporo, i z przodu i z tyłu. Fotele wygodne, nawet w dłuższej podróży.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie na średnim poziomie, choć mi nie przeszkadza, szczególnie, jeżeli chodzi o dźwięk silnika - czasem tylko pęd powietrza powoduje dość znaczny hałas, który słychać w kabinie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Naprawiany we własnym zakresie wcale nie jest drogi - ceny na przyzwoitym poziomie. Dobry dostęp do filtrów przy ich wymianie. Zużycie paliwa, jak na posiadaną moc, w normie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Spalanie i ceny niektórych części trochę wysokie, ale przyjemność z jazdy (choćby brak skrzypiących plastików we wnętrzu) na prawdę godna uwagi.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Woda w bagażniku, naprawa dmuchawy, podstawowe naprawy ze względu na zużycie eksploatacyjne - we własnym zakresie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zużyte tuleje dyferencjału (cieknący olej ze skrzyni) - wymagany specjalista, wysokie koszty robocizny.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i T SE 185KM 136kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 9-3 I Hatchback 2.0 i T SE 185KM 136kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,50 zł
9,6
l/100km
12,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 9-3 I Hatchback