Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 II SportKombi

jsz, 10 lat temu
Silnik 1.9 TiD 120KM 88kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 184 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Saab 9-3 II SportKombi 1.9 TiD 120KM 88kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
3,85
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Sztywne i twarde auto - prowadzi się jednak fantastycznie.
4,0
Całokształt
Samochód jest dobrym wyborem dla rodziny z małymi dziećmi. Wystarczająco pojemny bagażnik i rozsądna ilość schowków będą pomocne. Dodatkowo mocowania ISOFIX w tylnych siedzeniach pozwolą na zakup porządnych fotelików. Sylwetka przyciąga uwagę i wzrok innych kierowców i przechodniów. Samochód jest unikatem na naszych drogach i jego posiadacz wyróżnia się z tłumu. Bardzo dobrze świecące bi-ksenonowe reflektory skrętne bardzo dobrze oświetlają drogę i przez to pozwalają spokojnie podróżować nocą. Ponad to samochód doskonale się prowadzi i świetnie informuje kierowcę, co się z nim dzieje. Bez problemu można wyczuć na ile jeszcze można sobie pozwolić.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy była dość słaba. Silnik wyraźnie słychać w kabinie i nie jest to przyjemny dźwięk. Jeśli chodzi o elastyczność to poprawiła się dopiero po zaaplikowaniu chipa (160KM). 120 KM to zdecydowanie za mało do tego samochodu. Po poprawkach jechał już dużo lepiej. Nadal jednak przyspieszenie do 100km/h miał na poziomie Audi z silnikiem 140KM. Przyjemnym odczuciem był \"strzał\" momentu, który pojawiał się w okolicy 1800 obr/min.
4,0
Skrzynia biegów
Do precyzji skrzyni z Audi brakowało bardzo dużo. Czasem przy gwałtownym przyśpieszaniu był problem żeby wbić 2-gi bieg. Trzeba było użyć siły. Przy spokojnej jeździe nie było żadnych zastrzeżeń.
5,0
Układ jezdny
Fantastyczny! Ten samochód prowadzi się wprost rewelacyjnie. Trzyma się na drodze jak przyklejony. Miłym zaskoczeniem była naturalna skłonność do zacieśniania zakrętów. Samochód miał skrętne koła tylnej osi. Na 1 st. skręcenia kół przednich wypadało 0.010 st. skręcenia kół tylnych tyle, że w przeciwnym kierunku. Aż ciężko było uwierzyć jak szybko można jechać w zakrętach. Dość powiedzieć, że opony letnie po sezonie nadają się do wyrzucenia :)
Komfort
4,0
Widoczność
Ciężko narzekać na takie rzeczy. Nie jest to maluch więc nie przyłożymy nosa do tylnej szyby. Pomagały czujniki parkowania zamontowane z tyłu pojazdu.
5,0
Ergonomia
Doskonale! Układ przycisków i pokręteł rozłożony wzorowo. Nie przytłaczał ich nadmiar i wszystkie były poprawnej wielkości. Bez problemu można było trafić w każdy z nich jadąc nocą przy włączonym Night Panel. Olbrzymi klimatyzowany schowek przed pasażerem - przydatna rzecz. W każdych drzwiach kieszeń na drobiazgi. Uchwyty na 4 kubki z napojami. Rozsądnej pojemności schowek w podłokietniku. Do tego 3 gniazda V12 w samochodzie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jako, że to diesel - nagrzewał się wolno. Chłodził szybko.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na samochód tej wielkości było całkiem dobrze. Wiadomo - kierowca i pasażer mają lepiej niż siedzący w drugim rzędzie. Nie brakowało jednak miejsca na głowę i nogi. Chyba, że ktoś jest przerośnięty ;)
2,0
Wyciszenie
Szumy od kół były bardzo wyraźne. W tej klasie samochodu to niedopuszczalne. Głośny silnik również zakłócał spokój w kabinie. Jedynie szumy powietrza opływającego kabinę udało się wyeliminować na tyle, że nie przeszkadzały w podróży.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ile wlejesz tyle spali - jak głosi powiedzenie. Średnio spalał w okolicy 7l/100km. Najniżej jak udało mi się zejść to 5,9l/100km. Na trasie o długości około 450km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dziś samochód można kupić w rozsądnej cenie. Są to auta raczej zadbane i nie zakatowane. Olbrzymim plusem jest znikoma skłonność do zmiany właściciela bez wiedzy tego prawnego - tych aut nie kradną. :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów nie zepsuło się nic. Wszystko działało jak należy.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Piszę w kategorii poważne usterki, ponieważ samochód został unieruchomiony. Otóż w ciągu roku 3 razy padł rozrusznik.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TiD 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 9-3 II SportKombi