Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Leon I Hatchback

V, 12 lat temu
Silnik 1.9 TDI 110KM 81kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Seat Leon I Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Bardzo ładna linia nadwozia. To głównie przeważyło o moim wyborze. Ogólnie auto mało awaryjne ze swoimi powtarzającymi się problemami dokładnie znanymi i opisywanymi na różnych forach. W sumie niezawodne bo wiadomo jakich problemów można się spodziewać :-). Nie umiem odpowiedzieć na pytanie czy kupiłbym go jeszcze raz. Myślę że za tę kwotę, za którą go kupiłem chciałbym spróbować jeszcze czegoś innego żeby mieć porównanie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik TDI 110 km. Jest to mój pierwszy TDI. Silnik wydaje z siebie wyraźny klekot ale wystarczy chwila i można się przyzwyczaić. W środku w niczym to nie przeszkadza. W kabinie jest moim zdaniem wystarczająco cicho. Najlepsze przyspieszenie w przedziale 1900-3000 obr. Niskie obroty wcale nie przekładają się na niskie spalanie. Najlepszy zakres obrotów do spokojniej jazdy to 2000-2500. Oczywiście od czasu do czasu trzeba przedmuchać turbinę.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia precyzyjna, dźwignia ma krótki skok. Od czasu do czasu pojawiają się małe opory przy wrzuceniu jedynki.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dość twarde a wspomaganie wymaga jednak pewnej siły. Przekłada się to jednak na pewność prowadzenia i lekko sportowy charakter auta.
Komfort
4,0
Widoczność
Mam zastrzeżenia co do przednich świateł. Jak dla mnie zbyt wąsko oświetlają drogę. Widoczność tylko pomiędzy przednimi słupkami. Przydałoby się doświetlanie w zakrętach. Światła przeciwmgielne nieznacznie poprawiają sytuację. Tylna szyba dość wysoko, trzeba się przyzwyczaić do wspomagania się lusterkami przy parkowaniu.
4,0
Ergonomia
Ogólnie dobrze i wygodnie. Wszystko na swoim miejscu. Fotele bardzo wygodne z dość dobrym trzymaniem bocznym. Kierownica w wygodnym dla mnie położeniu zasłania niektóre kontrolki na desce rozdzielczej. Za mało schowków we wnętrzu. Mam wersję ze zmieniarką w schowku która praktycznie zajmuje całe miejsce. Czasami przy używaniu kierunkowskazów można niechcący włączyć światła drogowe (za lekko działające dźwignia).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam większych zastrzeżeń. Przy włączonej klimatyzacji szyby błyskawicznie odparowują. Jak to TDI- nagrzewa się dość długo ale też dłużej stygnie. Czasami odzywa się popiskująca dmuchawa. Problem opisywany na różnych forach. U mnie po przesmarowaniu ucichła.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu super. Z tyłu jest dość ciasno. 4 osoby są w stanie podróżować komfortowo. Bagażnik wystarczający. Po złożeniu siedzeń tylnych da się zapakować rower ze zdjętym przednim kołem.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest skuteczne. Zastosowano dość obficie fabryczne maty w kluczowych punktach. Zaryzykuje stwierdzenie, że jest ciszej niż w Focusie i Octavii z silnikami disela. Podczas szybkiej jazdy nie gwiżdże i nie szumi. Szczególnie zimne TDI jest jednak słyszalne w środku. Trzeba się przyzwyczaić. Jedni są w stanie inni nie :-)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu zawsze mogłoby być lepiej :-) Silnik TDI 110km ma dobry stosunek osiągów do spalania. U mnie w mieście średnio 6,5-7, w trasie 5,3- 5,8. Dużo jednak zależy od warunków. Mój TDI bierze 1l oleju silnikowego na 15000km. Ceny przeglądów- wiadomo w zależności gdzie się pojedzie. Gwarancyjnych nie doświadczyłem to nie wiem. Ogólnie plusem jest dużo aut z grupy VAG z prawie identycznymi częściami zamiennymi. Wymieniałem szkielet lusterka elektrycznego- oryginał za 400pln.
4,0
Stosunek jakość/cena
To zależy od zasobności portfela i tego jakie kto ma kryteria. Nieco tańczy niż VW a nie doświadczyłem tego że gorszy :-)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu jest średnio. Jest kilka drobiazgów, które da się usunąć samemu przy pewnym wkładzie pracy. Naprawiałem spryskiwacz tylnej szyby, składane lusterko. Drobiazgi jak plastikowe osłonki wycieraczki, skrzypiąca tylna kanapa, skrzypiące uchwyty drzwi, pukające plastiki czy głupiejący czasami szyber dach.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego do tej pory. Od 120 do 165 tys. żadnych poważnych usterek. Byłem na diagnostyce turbiny, bo czasami potrafiła przeładować. Po regulacji tzw. gruszki od sterowania turbiną jak na razie bez problemów. Jako poważną usterkę wpiszę problem z przeciekaniem drzwi. Sam tego właśnie doświadczam i jest to dla mnie poważna wada.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Seat Leon I Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
6,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Leon I Hatchback