Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj
Nie trać czasu na szukanie części! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Seat Leon II - Oceń swoje auto

 
lista silników Seat Leon II

Podsumowanie 211 ocen tego auta

Oceny Seat Leon II

, produkowany od do roku
Średnia ocena
4,26
4% lepiej niż w segmencie Niższa klasa średnia (4,06)

Całokształt

Całokształt

4,42

Mechanika

Silnik

4,36

Skrzynia biegów

4,43

Układ jezdny

4,61

Komfort

Widoczność

3,73

Ergonomia

4,25

Wentylacja i ogrzewanie

4,36

Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

4,36

Wyciszenie

3,98

Ekonomiczność

Koszty utrzymania

4,07

Stosunek jakość/cena

4,18

Niezawodność

Drobne usterki

4,25

Poważne usterki

4,33

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
88%
12%
NIE
na podstawie 171 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Silnik

Zawieszenie

Karoseria

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Silnik

Układ elektryczny

Zawieszenie

Filtr

Lista 211 ocen

sortuj komentarze od
3,23
dodano 21.08.2014 12:55:49 przez

Autko nowe z salonu. Cichy i bardzo dynamiczny silnik jak na tą pojemność (w porównaniu do innych turbobenzyn np. Oplowskich). Przestronniejszy w środku niż Astra II, dobre audio, dobre zawieszenie i bardzo fajny tempomat. Podoba mi się system wycieraczek ustawionych w pozycji pionowej przez co ma długie pióra które max. czyszczą pow. szyby. To tak ogólnie o zaletach. Z wad tych mniejszych to: mało schowków w środku, nieergonomiczne rozmieszczenie uchwytów na kubki (praktycznie bezużyteczne), licha wykładzina, kłopoty z elektroniką (np. przy montażu haka elektronika dosłownie zwariowała tak, że dopiero drugi serwis sobie z nią poradził, wycieraczki od czasu do czasu żyją własnym życiem, kiedyś od tak sobie zaświeciła mi się kontrolka żółta ECP chyba i auto zdechło dosłownie, ledwo zawlokłem się do serwisu który stwierdzi , że to się zdarza i tyle choć oczywiście usterkę usunął. Jednak największą porażką tego samochodu jest to co mnie w nim najbardziej (o ironio!) zachwyciło tj. silnik TSI. Kiedy było już po gwarancji coś zaczęło "dzwonić" przy rozruchu silnika. Po pewnym czasie było już tak głośnie, że myślałem, że rozwali mi obudowę. Serwis stwierdził od razu: rozrząd do wymiany - w aucie o przebiegu 35000 tyś km ! toż to skandal. Nieodpłatnie oczywiście mi tego nie zrobią - koszt 1100 zł. Okazało się , że to błąd konstrukcyjny silnika o którym producent nie informuje klientów i świadomie sprzedaje samochody z wadliwymi silnikami TSI. Dotyczy to nie tylko Seatów, ale wszystkich samochodów z grupy VW z tymi silnikami. W dodatku nie tylko 1.2 ale 1.4 też. I nie ma na to żadnych akcji serwisowych. Jeśli auto jest na gwarancji to oczywiście robią to nieodpłatnie, ale po gwarancji to bujaj się Pan. Jednym słowem porażka i totalne olewactwo ze strony VW. Przestrzegam potencjalnych kupujących!

więcej »
4,15
dodano 28.04.2013 20:02:11 przez

Samochód kupiłem jako nowy w salonie Komot, wersja reference dodatkowo wzbogacona o halogeny i felgi ze stopów lekkich. Od nowości jest zawirusowany na 140km przez dealera więc nie wiem jak chodzi ,,normalny 105km tdi". Na co dzień użytkowany na dojazdy do pracy 100km dziennie. Na chwilę obecną ma 82tys zero awarii tylko olej i flltry co 15 tys. km - szkoda, że nie po 30tys.. Po okresie gwarancji przeniosłem się do niautoryzowanego serwisu - 350pln w kieszeni na przeglądzie. To co mnie urzekło w tym aucie to układ kierowniczy, zawieszenie i skrzynia biegów - opel ma wiele do nadrobienia w tych elementach. Doskonale czuje się jazdę w tym autku, jakby kierowca był częścią jego - a oto przecież chodzi, jest zwinne, drapieżne, dokładnie tak jak jego sylwetka, nie prowadzi się go jak czołg, a takie miałem uczucie jeżdżąc astrą H 1.7cdti, silnik bardzo dynamiczny i na prawdę daje dużo frajdy z jazdy, w szczególności przyspieszenie w zakresie 100-160km/h robi wrażenie. Nie zjada przy tym dużo ropy. Do 100km/h 4,8l/100km, autostrada nie mniej jak 160km/h niekiedy powyżej 200 to wynik ok 7l. Najniższe spalanie jakie udało się osiągnąć trasa z Żywca do Katowice - czytaj z górki to 4,2l/100km To co przeszkadza i jest dużym minusem w stosunku do astry to wyciszenie!!! autko jest naprawdę głośnie, zarówno silnik jaki i odgłosy dochodzące z zewnątrz mogą niekiedy denerwować, na szczęście w odsieczy przychodzi całkiem niezły zestaw audio.

więcej »
4,62
dodano 24.05.2009 00:14:47 przez

JESTEM BARDZO ZADOWOLONY Z TEGO AUTA! Leon sprawia dużą frajdę zarówno jak się chce poszaleć (silnik 2.0 TDI dobrze przyspiesza, świetne zawieszenie, precyzyjny układ prowadzenia) oraz jak się chce oszczędzić na paliwie (tempomat w połączeniu z tym silnikiem na długiej trasie - zejdzie spokojnie poniżej 5 l/100 km). Na początku nie byłem nim specjalnie zainteresowany więc muszę oddać żonie honor, która patrzyła głównie na wygląd (auto się faktycznie świetnie prezentuje.). Swoją drogą to też ważny aspekt – jak się do Leona podchodzi to micha się śmieje i miło się pokazać w czymś zgrabnym i nie banalnym. Niby na początku to miało być auto dla żony ale jak sobie pojechałem nim raz (jest ok), drugi (całkiem fajnie), trzeci (chyba już tutaj zostanę) to nabrałem ochoty na częstsze przejażdżki. Teraz czuję, że będzie woja o kluczyki bo to auto uzależnia :-). Podsumowując – polecam każdemu o ile macie okazję nabyć Diesela 2.0 TDI (żona dodaje że musi być koniecznie czarny :-).

więcej »
3,85
dodano 27.10.2006 02:51:53 przez

Ogolnie dobre auto. Mam 150 konna wersje sport, 2.0 TDI. Jest to niezly potwor, ma ogromna moc ale rownie nieharmonijnie ja rozwija. Swietnie sie trzyma drogi. Ale podejrzewam ze na polskich dziurach wypadlby fatalnie. Doskonale wyglada, oglada sie za nim mnostwo osob. W koncu projekt Waltera da Silvy podkupionego od Alfy Romeo. Do silnika mam mieszane uczucia. Z jednej strony ogromna moc i nawet niezle wyciszenie, z drugiej fatalna turbodziura i kiepski zakres uzyteczny obrotow. Jak sie jezdzi szybko to tak troche skokami naprzod jako ze na kazdym biegu wyrywa go do przodu agresywnie skalibrowane turbo. Jakosc wykonczenia taka sobie. Spodziewalem sie lepszej. Plastiki baaardzo przecietne i bywaja niedorobki (kiepsko pomalowany chromowany grill ze skazami) Nawet niezlej wiekosci bagaznik. Brak tylnego podlokietnika to powazny minus. Koszmarnie smierdzace plastiki. Nie wiem czym sie pozbyc ich smrodu, ktory mnie przyprawia o bole glowy... Ogolnie tak ale...

więcej »
4,62
dodano 10.05.2009 18:14:34 przez

Auto bardzo dobrze wykonane i poskładane ładne i bezpieczne (8 poduch)można się w nim zakochać z wzajemnością dzięki właściwością jezdnym,bardzo atrakcyjny jako używany jeśli tylko kupi się bezwypadkowy,świetny stosunek ceny do jakości,jako nowy drogi ale i tak warty swojej ceny i wciąż wygrywający we wszelkich rankingach.Z wad - no cóż nie bardzo rozumiem dlaczego seat upiera się na starszy 102 konny silnik 1.6 mimo że jest 16-zaworowy 115 konny a więc mocniejszy i spalający mniej.Brak koła dojazdowego więc jestem ciekaw jak poradzi sobie kobieta na drodze(w zamian zestaw naprawczy)oraz niepodnoszące się siedzisko tylnej kanapy i brak podłokietnika z tyłu to niemal skandal w tym zakresie cenowym.Czy następnym moim autem byłby leon? zdecydowanie tak,choć konkurencja nie śpi (nowa honda city)a cena może zrobić swoje.Nota ogólna 5-

więcej »
3,92
dodano 10.02.2008 18:45:26 przez

Mimo wszystko na ocenę dobrą autko to zasługuje. Totalnie bezawaryjne, dla kierowcy wygodne z dobrym trzymaniem bocznym foteli, dobrej jakości radio z CD. Audiofilem nie jestem ale i nie zadowalam się byle czym. Brak dojazdówki w std odbieram jako wadę, bo to kolejny wydatek. Brak składania kanapy to już żenada. Ja tego nie sprawdziłem, bo uznałem, że czego jak czego ale to powinno mieć każde auto, tym bardziej tej klasy. Przeliczyłem się. Podsumowujęc całokształt pozytywów i negatywów Leon to dobre auto. Auto z charakterem. Nie żałuję zakupu. W porównaniu do Altei i Toledo cechuje go indywidualny styl i przytulność w środku. Tamte autka są za plastikowe. Ale to rzecz gustu.

więcej »
4,54
dodano 24.07.2011 17:02:14 przez

Rewelacyjne auto!Kształt karoserii, silnik, ilość miejsca, wyposażenie...Może niektórzy muszą mieć znaczek na masce(BMW,Mercedes), ale mnie, przeciętnemu zjadaczowi chleba wystarcza do szczęścia!Bardzo oszczędzam na paliwie. Wcześniej, jeżdżąc Astrą G (|90KM benzyna) ciągle byłem na stacji paliw. Jakiś korek, już ubywa w oczach, na trasie 130km/h (ledwo szło wytrzymać od hałasu-4000obt) od razu ubywa w oczach. A tu...Tankuje rzadko, zazwyczaj do pełna, nie martwię się już tak bardzo wskazówką prędkościomierza...Jadę 100km/h pali 4, jadę 150km/h pali 5...do tego wystarczająca dynamika i wygodne fotele. Naprawdę, aż chce się jeździć! Polecam to auto każdemu!

więcej »
3,92
dodano 20.10.2014 13:49:56 przez

Bardzo fajne auto, oszczędne, wygodne i w miarę dynamiczne. Nie jest to rajdówka do wygłupów ale do codziennego użytkowania w sam raz, a silnik odwdzięcza się małym spalaniem, zwłaszcza w wersji ecomotiv z 5-cio biegowa skrzynia :) fakt, przesiadając się z mocnego diesla ( a tak było w moim przypadku) człowiek na nowo musi się uczyć jeździć dieslem, bo auto we wspominanej wersji ma bardziej charakterystykę benzyniaka niż diesla (zmiana biegów) ale po krótkim okresie adaptacji jest całkiem fajnie. Masa bajerów, typu system START&STOP, czujniki zmierzchu, deszczu, navi, bluetooth, xenony, doświetlanie zakrętów itp czynią jazdę bardzo przyjemna :)

więcej »
2,46
dodano 09.04.2013 16:45:36 przez

Ludzie! Uciekajcie od tego z daleka.Silnik wbrew temu, co piszą "znawcy tematu" nie jest ani za mały ani za mało dynamiczny. Co z tego skoro to szmelc. W moim po 30 tys. łańcuch rozrządu wali o obudowę tak, że jadę jak starym maluchem. Nikt mi tego nie chce naprawić w ramach gwarancji (kończy się w czerwcu) bo importer w praktyce nie istnieje a diler już nie odbiera telefonów. Ponadto po 27 tys. wylał się amortyzator i padł sterownik turbosprężarki. To jest mój trzeci seat i zdecydowanie ostatni. Jeżeli ten motor jest w nowym golfie VII, to moje najszczersze gratulacje.

więcej »
2,69
dodano 20.01.2013 07:38:29 przez

UWAGA Za dużo wad i mankamentów zatajonych(auto nowe),których serwisy nie potrafią usunąć.Ten typ tak ma wszystko w jak najlepszym porządku(doradca serwisowy).Przestrzegam zanim kupicie obowiązkowo sprawdźcie:1 hamulce podczas zatrzymywania samochodu(skrzypppią).2.Terkotanie czegoś w środku (chyba przewód paliwowy).3 Przy pełnym skręcie robi się nieznośnie głośno.4.Zawieszenie tylne podczas jazdy po nierównościach "nawet minimalnych" wydobywa z siebie dźwięki klucznika z Notre dame .Jedyny PLUS To Wygląd.Reszta przysporzy tylko nerwów.

więcej »

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny SEAT Leon FR ST

Demonstracyjny SEAT Leon FR ST

Rocznik: 2013. Przebieg: 2 651 km. Silnik: 1.4 140KM, benzynowy.

Cena: 86 603  ►  73 600 zł

Zyskujesz 13 003 zł Zobacz szczegóły »

Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross 4WD Premium 1,6 120KM NAVI z kamerą

Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross 4WD Premium 1,6 120KM NAVI z kamerą

Rocznik: 2014. Przebieg: 16 000 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.

Cena: 88 190  ►  78 900 zł

Zyskujesz 9 290 zł Zobacz szczegóły »

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Seat Leon, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Seat Leon

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Seat Leon

Seat Leon SC FR 1.8 TSI 180 KM - stylowy południowiec
Seat Leon SC FR 1.8 TSI 180 KM - stylowy południowiec Leona obecnej generacji w redakcji już mieliśmy, w dodatku w tej samej wersji FR z silnikiem 1.8 TSI 180 KM. Nawet kolor był ten sam. Jest jednak pewien szczegół - wcześniej jeździliśmy praktyczną wersją ST. Teraz przyszedł czas na jej przeciwieństwo - trzydrzwiowe SC.

Seat Leon - zobacz filmy

Seat Leon - rozpoznawanie mowy
Seat Leon - rozpoznawanie mowy Tym razem chcieliśmy sprawdzić jak działa rozpoznawanie mowy w Seacie Leonie ST FR. Zapraszamy do oglądania i komentowania.
Seat Leon ST FR - zapowiedź testu
Seat Leon ST FR - zapowiedź testu Już niedługo opublikujemy test Seata Leona ST FR, a tymczasem zapraszamy na krótką zapowiedź. Pamiętaj, aby śledzić naszą stronę i subskrybować nasz kanał - to gwarancja, że niczego nie przegapisz!
Seat Leon FR 1.8 TSI 180KM 2013 - wideotest AutoCentrum.pl
Seat Leon FR 1.8 TSI 180KM 2013 - wideotest AutoCentrum.pl Leona ze słabszym silnikiem testowaliśmy całkiem niedawno. Tym razem skupiamy się więc na cechach wersji FR oraz 180-konnym silniku, który sprawia, że Leon nabiera odpowiedniego dla swojej nazwy charakteru.
Dodaj nową ocenę Rankingi O serwisie

Oceń swoje auto to obszerny serwis tworzony od 2000 roku przez samych kierowców.


Zebrane oceny prezentowane są w czytelnej formie, a ich ogromną zaletą jest niezależność, która przy tak dużej liczbie ocen daje realne odzwierciedlenie wartości aut.


Zapraszamy do skorzystania z doświadczeń prawdziwych ekspertów - kierowców, którzy ocenili swoje auta.

Liczba wpisów
Wszystkich 190 671
Seat Leon II 211

Polecamy!

Opony letnie - promocja!

autoWcentrum