Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Toledo III

michal.probulski@gmail.com, 15 lat temu
Silnik 1.9 TDI 105KM 77kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Toledo III 1.9 TDI 105KM 77kW 2004-2009 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bajka, bajka, bajeczka - kocham go za to.
5,0
Całokształt
Wielki i pakowny bagażnik, świetne prowadzenie, kapitalna skrzynia, niezły silnik (szczególnie po podniesieniu mocy do 140 KM), niezłe wykonanie (choć niektóre plastiki mogłyby być lepsze). A przede wszystkim ten samochód ma charakter. Mnie się podoba choć tył może niektórym się wyda kontrowersyjny. Ale niebanalna linia i agresywna wyróżnia cię z tłumu golfów, astr, corolli i ceed\'ów. Prowadzi się kapitalnie i zniesie wiele. Ponadto komfort w środku jak w vanie - nie nabawisz się klaustrofobii ani ty ani twoi pasażerowie. Dla mnie to ważne bo nie lubię siedzieć na ziemi w ciasnym pudełku - a mam ponad 190 cm.
Wrażenia
4,0
Silnik
Te pompowtryskiwacze... Napisano już o nich wszystko. Mało pali - miasto 7 litrów, trasa 6 zapakowany. Jak się rozgrzeje jest ok. Dynamika dobra nawet na trasie, elastyczność ok. Niemniej fabryczny tuning (dostałem go za 1100 PLN) daje nie tylko 140 KM zamiast 105 i 310 Nm zamiast 240 ale przede wszystkim duża radochę z jazdy. Żadne redukcje nie są potrzebne aby wyprzedzić. Ważne aby robić to co najmniej po 3-5 tys. Nie tylko aby silnik, jak twierdzi serwis się \"ułożył\" ale aby poczuc różnice
5,0
Skrzynia biegów
Takiej skrzyni nie ma wiele samochodów o klasę wyżej. Manual który wchodzi idealnie. Może wsteczny trochę gorzej (ale kto tam by jeździł do tyłu) ale przednie genialnie, krótko precyzyjnie z kliknięciem, bez zacięć. Bajka.
5,0
Układ jezdny
Chyba jeden z najlepszych w klasie. Wysokie auto prowadzi się jak po szynach ale nie jest za twarde. Wybiera świetnie, a na trasie to poczucie kontroli i precyzja prowadzenia baaardzo rzadko spotykana. To jeden z największych atutów tego auta. Zawieszenie pochodzi z tego co się doczytałem z audi a3 sport. I jestem skłonny w to uwierzyć bez dyskusji.
Komfort
3,0
Widoczność
No tu to słaaabo. Do przodu kiszka a do tyłu masakra. Bez radaru można przywalić. To jest zakup konieczny przy tym aucie. Najlepiej również na przód bo ja jestem wysoki i ustawione mam siedzenie wysoko a dalej nie widzę gdzie ten samochód się zaczyna. Ogólnie można się przyzwyczaić ale wymaga to czasu.
5,0
Ergonomia
Bez najmniejszego zarzutu. Może trochę te wycieraczki włączane podnoszeniem do góry - inaczej niż w innych autach. Ale ogólnie wszystko na swoim miejscu. Bliskie ideałowi. Mało jednak schowków (są fajne pod fotelami kierowcy i pasażera zamykane.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Też świetnie pod warunkiem 2 strefowego climatronica. Grzanie chłodzenie pełen komfort.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
I z tyłu i z przodu jest świetnie. Fotele przednie świetne, trzymają jak trzeba, twarde ale nie za bardzo, plecy nie bolą nawet po wielu godzinach, a mam chory kręgosłup więc wiem co mówię. Pozycja za kierownica też niemal idealna. Z tyłu 3 osoby mogą spoko jechać. Ja wożę 2 foteliki po bokach i żonę w środku. Nie narzeka za bardzo choć te foteliki wiadomo ile miejsca zabierają i luzu już nie zostaje za wiele.
3,0
Wyciszenie
No tutaj nieco gorzej. Silnik w miarę dobrze wyciszony (cho uważam że i tak za mało) to szum opon jest za dobrze słyszalny. Za słabo. Można to poprawić. Patent jest prosty. Trzeba zdając osłony nadkola (plastik cieniutki) i na powierzchni która idzie do nadkola okleić matami bitumicznymi. Można nawet grubo bo między blachą a plastikiem jest sporo miejsca. Plastik się pięknie usztywni i nie będzie rezonował. To likwiduje ponad 75% tego szumu. Naprawdę warto bo zabieg tani i prosty - szczególnie polecam to na przodzie (wystarczy).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód relatywnie tani eksploatacji. O spalaniu pisałem. Tani w ubezpieczeniu i nie kradną. Serwis - jaz wszędzie - trzeba poszukać aby był dobry. Polecam w Warszawie w Konstancinie ASO Dyszkiewicz (ma renault i seata). Jeśli nie najtańsi to naprawdę uczciwi - parę razy się o tym przekonałem robiąc tam renówkę. Mogli mnie spokojnie skroić (z czym byłem już zresztą pogodzony) a nie zrobili tego.
5,0
Stosunek jakość/cena
Rewelacja. Za niecałe 63 tys nowe auto z dieslem, podniesioną mocą, automatyczną klimą, wszystkimi możliwymi systemami bezp., alarmem i czujnikami cofania - o tych wymiarach nie znajdziecie nigdzie alternatywy tak wyposażonej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
za młody
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
za młody

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Toledo III