Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Fabia II Hatchback

cosmos, 16 lat temu
Silnik 1.9 TDI 105KM 77kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Fabia II Hatchback 1.9 TDI 105KM 77kW 2007-2010 - Oceń swoje auto
4,31
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Doskonała jednostka do tego auta. Zapewnia świetne osiągi przy minimalnym zużyciu paliwa. Nie jest tania, ale jeśli ktoś nie chce potem narzekać na te parametry to jego wybór powinien być oczywisty.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Radio Dance MP3 - zawiesiło się przy zmianie płyty z CD-R na CD-RW. Pomogło dopiero wyłączenie silnika i jego ponowne uruchomienie.
Przeniesienie napędu : Na początku trochę haczyła skrzynia, ale wiem, że było to spodowodowane trochę niedbałym jego wciskaniem. Przy odrobinie dobrej woli całość pracuje bez zarzutu.
5,0
Całokształt
Autko wg mnie bardzo ładne i oryginalne. Nie każdemu musi się jednak podobać, podobnie jak konkurencja z segmentu. Mini, Fiat 500 czy New Beetle to auta o nieco innym charakterze i porównywanie ich z częścią popularną segmentu, jak robi to część dziennikarzy, jest wielkim nieporozumieniem. Fabia jest jednak, mimo nawiązań do Mini czy Swifta, dość oryginalna i jeśli komuś nie jest obojętny kształt lamp czy sylwetka a nie stać go na autko mini w cenie dobrze wyposażonego kompaktu to z pewnością jest bardzo dobrą propozycją - zwłaszcza w wersji 1.9TDI Sport.
Wrażenia
5,0
Silnik
W tej wersji jednostka TDI jak zwykle spełnia wszelkie oczekiwania dot. osiągów i ekonomiki. Po pierwszych 4000 km zero ubytku oleju, widać jakość produkcji w Skodzie rośnie z każdym rokiem. Polecam ze spokojem dotrzeć auto - pierwsze 1000-1500 km umiarkowanie korzystać z możliwości silnika - opłaci się to przez kolejne tysiące km :).
5,0
Skrzynia biegów
Pedał wymaga co prawda uważnej pracy stopy (bierze dość nisko) ale można się przyzwyczaić. Żadnych zastrzeżeń co do skoku lewarka czy precyzji załączania biegów.
4,0
Układ jezdny
Tutaj wychodzi, że Fabia to dość małe i lekkie autko - na wybojach i nierównościach lubi sobie "pofrunąć". Nie zmienia to jednak faktu że praca (dość twardego) zawiasu w zakrętach jest bardzo przewidywalna i wspiera kierowcę w działaniu zamiast mu przeszkadzać.
Komfort
3,0
Widoczność
Przednia szyba super - ale grubaśne słupki A i nieco dziwne rozwiązania w okolicy słupków B powodują, że warto z uwagą zmieniać pasy. Czujnik parkowania w połączeniu z precyzyjnym wyświetlaniem pozycji na ekranie radia (w moim przypadku Dance MP3) działa świetnie i wyręcza nas praktycznie całkowicie z konieczności zapamiętywania odległości przy cofaniu pod przeszkodę.
4,0
Ergonomia
Jak to u VW - wszystko na swoim miejscu, bez szaleństw i fajerwerków. Nie szukajmy tu designerskich smaczków. Całość zmontowana ładnie, poprawnie, nie utrudnia pracy kierowcy wyraźnie podkreślając to jakością materiałów i ogólną atmosferą w kokpicie. Bardzo dobre wspomaganie i rewelacyjne światła soczewkowe, godne polecenia fotele w wersji Sport.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W przypadku turbodiesla trudno być tu obiektywnym, silnik o tej sprawności nie jest może rekordzistą w podgrzewaniu powietrza ale w porównaniu z Focusem 1.6TDCi to i tak niebo a ziemia (na plus Skody). Świetna klima półautomatyczna (Climatic), praktycznie poza wyświetlaczem niczym nie różni się od Climatronika.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na autko segmentu mini - bardzo dobrze. Z przodu siedzi się kapitalnie, kokpit nie ogranicza ruchów kierowcy ani pasażera. Odczucia niemal jak w Golfie. Z tyłu jak to z tyłu, z miejscem nie jest już tak różowo ale trzeba przyznać, że i tak Skoda przewodzi w segmencie. Dużo dają odpowiednio wyprofilowane tyle części oparć przednich foteli - miejsca na kolana jest wystarczająco. Ale jasno trzeba sobie powiedzieć, że auta mini nie kupuje się po to żeby podróżować w 5 osób z bagażem ;).
5,0
Wyciszenie
Wiele osób zarzuca jednostkom TDI, że ich kultura pracy zbliżona jest do młockarni ;). To dość subiektywne, mnie akurat nie przeszkadza taki dźwięk silnika. Dlatego uważam, że nawet Fabia TDI jest świetnie wygłuszona, nie dopuszczając z zewnątrz niepożądanych dźwięków. Najlepiej słychać to podczas postoju przed ruchliwym skrzyżowaniem, kiedy nie słychać nic poza cichym mruczeniem silnika i muzyką z głośników :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kto jeździł kiedyś TDI ten wie co oznacza ekonomia spod tego znaku. Fabia ma 45 litrowy bak, między tankowaniami pokonuję 700-750km - po mieście :). Daje to koszt przebycia 100km w mieście na poziomie 22 zł. Myślę, że nie trzeba tego komentować :).
3,0
Stosunek jakość/cena
No cóż, o cenie Fabii II 1.9TDI Sport ciężko powiedzieć, żeby była atrakcyjna. Myślę, jednak, że to co otrzymujemy w zamian gwarantuje spory uśmiech na twarzy już po wyjechaniu z salonu :).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4000 km to za mało żeby cokolwiek powiedzieć o niezawodności poza tym, że na razie jest bardzo dobra.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jw.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Fabia II Hatchback