Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj

Skoda Octavia I 1.9 TDI 110KM 1997-2007 - Oceń swoje auto

Podsumowanie 424 ocen tego auta

Oceny Skoda Octavia I 1.9 TDI 110KM 1997-2007

, produkowany od do roku
Średnia ocena
4,12
1% lepiej niż w segmencie Niższa klasa średnia (4,06)

Całokształt

Całokształt

4,22

Mechanika

Silnik

4,43

Skrzynia biegów

4,20

Układ jezdny

4,13

Komfort

Widoczność

3,92

Ergonomia

4,07

Wentylacja i ogrzewanie

4,03

Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

3,75

Wyciszenie

3,71

Ekonomiczność

Koszty utrzymania

4,61

Stosunek jakość/cena

4,21

Niezawodność

Drobne usterki

4,08

Poważne usterki

4,25

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
79%
21%
NIE
na podstawie 100 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Silnik

Karoseria

Zawieszenie

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Silnik

Układ elektryczny

Karoseria

Filtr

Lista 424 ocen

sortuj komentarze od
4,46
dodano 07.01.2013 21:39:35 przez

Mam okazję podzielić się z innymi opinią o samochodzie którego już nie mam a którym jeździłem ponad trzy lata. Sprzedałem tylko dlatego , że zachciało mi się nowszego samochodu (zaznaczam , że nie kupiłem skody) . Teraz nie wiem czy dobrze zrobiłem . Na początku jednak odniosę się do opinii innych użytkowników o skodzie oktavia ale nie tylko. Nie rozumiem jak można oceniać samochód po oponach ! Przecież opony to część eksploatacyjna i tylko od nas zależy jakie założymy . Napisałem to ponieważ irytują mnie tego typu opinie ! Ale do rzeczy: jeździłem Skodą Oktavia 1,9TDI 110KM w bogatej wersji wyposażeniowej , gdzie miałem również tempomat, czujniki parkowania , podgrzewane fotele , szyberdach itd. Skoda z tym silnikiem to samochód który chyba najbardziej łączy niskie koszty eksploatacji z jednoczesnym zadowoleniem z samochodu. Jej anorektyczne wręcz podejście na apetyt na paliwo powalało na kolana . Kiedyś zrobiłem eksperyment i w tasie przy tzw. "dziadkowej jeździe" spaliła 4,0l/100km. Wynik niewiarygodny ale prawdziwy . Normalnie przy mojej dość dynamicznej jeździe spalała w granicach 5,4-5,7l/100km. Ten samochód nigdy mnie nie zawiódł . Zjeździłem nim pół Europy i nie miałem żadnej awarii. Trzeba tylko wymieniać materiały eksploatacyjne na czas i samochód odwdzięczy się swoją niezawodnością . Kupiłem tą skodę przy przebiegu 180tys. a sprzedałem z przebiegiem 270tys. Po aucie nie było widać żadnego zużycia . Środek wyglądał jak nowy . Oktavia I ma oczywiście swoje wady , mianowicie: zbyt niskie przednie zawieszenie , jest dość głośna przy wyższych prędkościach , trochę słaby nadmuch na przednią szybę . Ale przecież nie ma samochodów bez wad . Z całą pewnością mogę powiedzieć , że jeśli ktoś chce kupić takie auto to zdecydowanie polecam . Należy jednak uważać ponieważ handlarze oferują egzemplarze z cofanymi licznikami . A ten samochód z tym silnikiem może przejechać bez większych problemów pół miliona kilometrów. Reasumując gdyby ten model miał trochę bardziej komfortowe zawieszenie i lepiej wyciszoną kabinę to byłby prawie idealnym samochodem. W Oktavia II już jest lepiej :-) Pozdrawiam wszystkich posiadaczy skody oktavia.

więcej »
4,08
dodano 04.08.2007 13:17:37 przez

W sumie super autko. Pali mało, na razie żadnych poważnych usterek. Ale są drobne mankamenty : fatalne opony Matador, już po przebiegu 50 tys trudności z wyważeniem, głośne, w końcu po najeździe na kant na drodze wybrzuszyło je, pojawiły się drgania kierownicy i pulsujący szum, nasilający się na zakrętach, wymieniłem przednie na Barumy Bravuris ( felgi są prosrte ), głośne, ale o wiele lepsze. Mam wrażenie że przy przebiegu 63 000 jest wyraźnie głośniejsza, zwłaszcza powyżej 120 km/h, zastanawiam sie z czym jest to związane???. Kolejnym problemem jest niskie zawieszenie z przodu, wjeżdżając do lasu słychac ciągle jakieś zgrzyty pod silnikiem, zruszyłem przedni zderzak przy cofaniu od krawężnika. Niektórym zapewne będzie przeszkadzać ilość miejsca z tyłu ( na szczęście ja tam nie siedzę ). Natomiast miło jestem zaskoczony że przy takim przebiegu wogóle nie bierze oleju ( a jeżdżę dynamicznie, octavia II mojego kolegi 1.9 105 km, od samej nowości - co 5 tys km wymaga ok. 100 ml oleju ). Miłe jest spalanie - średnie od nowości - 63 tys km - to 5.6 l/100 km, w mieście 6,4 do 7.8, na trasie m ożna zejśc do 4.2, przy dynamicznej jeździe ( średnia 105 km/h co w praktyce oznacza niemal ciągle przyspieszanie do 160 km/h - spalił 6.1 litra/100 km. W sumie przez te ponad trzy lata uważam że to bardzo dobry zakup, powoli rozważam zmianę auta, ale nowa Octavia ma nie najlepiej skalkulowaną cenę. Bardziej przekonuję się do samochodu KIA CEE`D SW CRDI 140 km, Focusa Combi 136 TDCI, czy Citroena C5 136 km HDI SX - za cenę ok. 81 tys PLN. Octavia TOUR ma słabszego 101 konnego diesla. Ale z tego auta przez trzy lata jestem naprawdę zadowololny.

więcej »
3,08
dodano 24.07.2003 11:16:00 przez

Brak wiekszych uwag. Za te cene jest to samochod ( Combi ) , ktory spelnia moje wymagania. Przy przebiegu 180.000 nic sie jeszcze nie zepsulo. Jak jezdze na pelnym gazie, np. na autostradach spalanie srednie nie jest wyzsze niz 6,5-7 l/100km. Jak jade oszczednie do 100-120 km/godz lub spokojnie po miescie samochod spala 4,8-5,5 l/100km. Troche malo miejsca z tylu ale trudno sie dziwic, bo auto jet produkowane na plycie podwozia Volkswagena Golfa. Nawiew powietrza ciezko ustawic ( Climatronik ) chodzi o nawiew powietrza na nogi. Jak wylacza sie nawiew na nogi to automatycznie wzmacnia sie nawiew na przod. I tak w kolo. Niedawno zaczely sie nieprzyjemne zgrzyty w amortyzatorach ale trudno miec pretensje do pojazdu, poniewaz jak auto przejechalo autostrade wroclawska jakies 50 razy a kilkadziesiat tysiecy po drogach wojewodztwa slaskiego oraz zaliczylo kilka przejazddow wertepami lesnymi z powodu blokady granicy to sadze ze jest to do wybaczenia. Stosunkowo glosno jest wewnatrz, ale nie z powodu pracy silnika. Silnik pracuje stosunkowo cicho ale z powodu odglosow toczenia, chociaz zamontowane sa stosunkowo ciche opony Continental Premium Conti. Ale coz samochod byl stosunkowo niedrogi i jest to funkcja ceny. Ogolnie jestem zadowolony, lubie to auto i podoba mi sie jego sympatyczna oszczadna sylwetka. To wszystko z mojej strony. Pozdrawiam wszystkich kierowcow.

więcej »
4,69
dodano 22.03.2007 22:24:10 przez

do doskonałe auto dla rodziny i dla firmy.Jest ekonomiczne ,przestronne, i bardzo bardzo reprezentacyjne zwłaszcza w wersji elegance jaką posiadam.Wygoda jazdy sprawia że nawet jednorazowe pokonanie 1600 km nie stanowi problemu i nie nabawimy sie bólu pleców.Mało pali. w mescie 6,3 a na trasie przy autostradowych predkosciach do 150 km/h 5,5l na 100km.rewelacyjne przyspieszenie jak na dieslla ok. fakt pompowtryski słychac zwłaszcza jak silnik jest zimny ale to mija zaraz po rozgrzaniu.Swietna skrzynia biegów bardzo dobrze dobrany mały skok i precyzja zestrojenia lepiej jak w vw.Kufer to klasa sama dla siebie. Jeszcze nie udało mi sie w całosci go zapakowac.Dla porównania sasiad ma lagune 2 i pod wzgledem ładownosci nie ma szans.Dodatki... hmm to juz kwestia zasobnosci portfela ale nie jest zle jak na wersje elegance standart b. wysoki wiem tez ze biedniejsze wercje nie pachna gołoscia jak to miało miejsce jeszcze kilka lat temu.Na koniec usterki a własciwie ich brak raz przepalona zarówka xenonu mały problem z drzwiami lewe tylne i raz wymieniony drązek kierowniczy początkowe problemy z radiem skoda stream audio i to własciwie tyle.ponad 80000tys i tylko tyle rewelacja niesamowite.Tylko lac ON i w droge POLECAM Z CZYSTYM SUMIENIEM TO SYMPATYCZNE AUTO

więcej »
3,92
dodano 19.07.2012 14:18:49 przez

Typowe auto z rozsądku, za rozsądną cenę:) Proste, wszechstronne, pojemne,praktyczne, ekonomiczne. Nie rzuca się w oczy, nie budzi emocji, zazdrości sąsiadów czy współpracowników, a przy tym solidne, wygodne i przy lepszej wersji wyposażenia nawet komfortowe. W czarnym kolorze, z oryginalnie przyciemnianymi szybami, na oryginalnych felach style 16" może sie nawet podobać - kwestia gustu. Passata 1,9 TDI Variant 1998r sprzedałem w 3 dni. Z kupnem męczyłem się 2 miesiące. Brałem pod uwagę różne marki i modele. Nie chciałem generalnie samochodów z nowoczesnymi dieslami. Bardziej szukałem nowszych aut w benzynie, z myślą o założeniu LPG, ale tych jest zdecydowanie mniej na rynku, a ich ceny często przewyższają diesle (niższe podatki za granicą). Szukałem spośród: 1.Renault Megane kombi 1,4 16V -najlepszy silnik,żadko spotykana wersja (1,6 16V jest ich więcej, mają mechaniczne popychacze, ale także koło zmiennych faz rozrządu-awaryjna i droga sprawa), 2.Renault Scenic - mało sam. z silnikiem 1,4 16V. 3. Opel Astra III G Kombi 1,4 Twinport - silnik ekonominczny, tani w eksploatacji - łańcuch, ale dosyć drogi w zakupie i trudnodostępny (większość to 1,6 16V, które nie mają mechanicznych popychaczy-kłopotliwe przy LPG).

więcej »
4,62
dodano 08.01.2005 22:10:41 przez

W sumie jestem bardzo zadowolony. Za te pieniądze ( ok 65 tys zł ), nic lepszego nie mogłem wybrać. Ale najważniejsze jest to że nadal mam to przekonanie. Jest to doskonałe auto dla młodej rodziny, oszczędne, dynamiczne, komfortowe. Kupiłem auto pomimo uprzednich uprzedzeń, szczególowo punkt po punkcie analizowałem zalet i wady. Potencjalnymi porównywalnymi konkrentami były : Ford Focus, oraz Toyota Corolla ( bardzo drogi diesel ). Po częsci znaczenie miały opinie moich znajomych i rodziny, oraz podobnież relatywnie nieskie koszty eksploatacji, zwłaszca po okresie gwarancji ( to się pewnie jeszcze okaże ). Trzeba dodać Ze Octavia II jest łądniejsza i jest bardziej przestronna z tyłu - ale wtedy kiedy kupowałem jeszce jej nie było w sprzedaży. Trudno porównać te modele ale wydaje się być znacząco droższa. Poza tym bałbym się kupić dopiero co wprowadzonego auta na rynek, wlałbym poczekać aż wyjdą wszystkie wady wieku dziecięcego.

więcej »
4,46
dodano 01.02.2009 23:23:57 przez

Jeżdżę tą wersją Octavii (produkcja listopad 2007) od 14 miesięcy jako przedstawiciel. Oprócz bieżących przeglądów, lania ropy do baku i sprawdzania ciśnienia w oponach, nie robię przy tym aucie zupełnie nic. Przejechałem ponad 60 tys km, nie oszczędzając go zbytnio, nie uciekając przed dziurami w drodze i dociskając pedał gazu zawsze do dechy - kiedy tylko się dało. Pomimo to spalanie jest w normie - średnio od nowości - prowadzę dokładne notatki - octavka spaliła 6,09 litra ON/100 km. Nic nie skrzypi, nic się nie urywa, nic brzęczy. Komfort i pojemność bagażnika wystarczające do pokonywania tras po 1300 km za jednym zamachem (do Chorwacji z rodziną) a wytrzymałość w sam raz do jazdy po mieście - średnio 30 razy na dzień silnik jest zapalany i gaszony.

więcej »
3,77
dodano 19.10.2003 22:33:17 przez

przeglądając cenniki zaczynam się zastanawiać czy dobrze zrobiłem - za 76 + dodatki 10 tys można przebierac w toyocie, fordzie ( ale one mają swoie usterki) tu wiem co mnie czeka np. przepływomierz itp. trochę martwią mnie drobiazgi ale one pokazują ogólne podejście do produkcji auta ( dodam że to moja 2 skoda wybrana z rozmysłem choć zaczynam po cichuprzyznawać iż myślałem że będzie lepiej) ogólnie duże auto dobrze wyposażone - asr, abs, ebd, mba, msr, 4xab, clima... , elektryka, dobry silnik , dodatkowo navi + tv - uff już lepiej się czuję :) ważne to mieć znajomych w serwisie aby auto naprawiali mechanicy a nie głąby - piszę to z pełną odpowiedzialnością popartą doświadczeniem

więcej »
4,38
dodano 07.01.2005 06:33:44 przez

Poprzednie moje auto to Octavia 1.9TDI(110KM). Byłem zadowolony skoro kupiłem drugą Octavię, chociaż cena nie jest niska.W stosunku do 110KM/230Nm silnik jest znacznie bardziej elastyczny (a nie był nieelastyczny;). Przy jeździe z prędkościami umiarkowanymi (no powiedzmy-prawie zgodnie z przepisami) 110KM paliła średnio o ok. 0.5l/100 mniej (tj.5-6l/100km-trasa,6.5-7l miasto) ale już na autostradzie widać wyraźną przewagę (w każdym aspekcie) silniczka 130KM/310Nm+6 biegów. Co do reszty to jest ok...Dobre auto do roboty i na wyjazdy rodzinne. Szkoda, ze nie załapałem się na wersję 2...ta o której piszę to wersja kombi, a dwójka pojawiła się dopiero teraz...

więcej »
4,23
dodano 26.04.2004 22:09:55 przez

Dopiero kupiłem - 2 tygodnie temu. Doskomałe auto rodzinne. Silnik 110 km tdi świetny. Początkowo podchodziłem dość sceptycznie do tego auta. Początkowo wydawało mi się trochę za ciasne z tyłu, niepodobało mi się że niedługo zakończy się jego produkcja. Przekonał mnie kolega któryt ma już 3-cią Octavię. Jest dość tania w eksploatacji. Bagażnik spokojnie mieści wózek i aż 6 toreb podróżnych. Wspaniale brzmi rozgrzany silnik. Po zakupie jestem bardziej zadowolony niż przypuszczałem. Pali mi po warszawie 5.8 l/100 km, po trasie w swiętokrzyskim średnio - 5.5 l/100 km. Aktualnie korzystne ceny w porównaniu do innych modeli. POLECAM.

więcej »

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny SEAT Leon FR ST

Demonstracyjny SEAT Leon FR ST

Rocznik: 2013. Przebieg: 2 651 km. Silnik: 1.4 140KM, benzynowy.

Cena: 86 603  ►  73 600 zł

Zyskujesz 13 003 zł Zobacz szczegóły »

Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS "BRAZIL"

Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS "BRAZIL"

Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 0.1 100KM, benzynowy.

Cena: 63 800  ►  53 900 zł

Zyskujesz 9 900 zł Zobacz szczegóły »

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Skoda Octavia, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Skoda Octavia

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Skoda Octavia

Skoda Octavia GreenLine - alternatywa dla hybryd?
Skoda Octavia GreenLine - alternatywa dla hybryd? 3,2 l/100km. Tyle, według deklaracji producenta, powinna spalać Octavia 1.6 TDI w superoszczędnej wersji GreenLine. Sprawdzamy, czy w normalnym ruchu można zbliżyć się do wyniku uzyskanego w cyklu homologacyjnym.

Skoda Octavia - zobacz filmy

Skoda Octavia 2.0 TDI 150 KM (on wet) - acceleration 0-100 km/h
Skoda Octavia 2.0 TDI 150 KM (on wet) - acceleration 0-100 km/h Skoda Octavia 2.0 TDI 150 KM - dokładny pomiar przyspieszenia za pomocą Driftboxa na mokrej drodze.
Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM - pomiar spalania
Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM - pomiar spalania Tym razem sprawdzamy średnie zużycie paliwa w różnych warunkach modelu Skoda Octavia RS z silnikiem 2.0 TSI o mocy 220 KM.
Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM - acceleration 0-100 km/h
Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM - acceleration 0-100 km/h Przyspieszenie Skody Octavii RS z silnikiem 2.0 TSI o mocy 220 KM mierzone za pomocą DriftBoxa.
Dodaj nową ocenę Rankingi O serwisie

Oceń swoje auto to obszerny serwis tworzony od 2000 roku przez samych kierowców.


Zebrane oceny prezentowane są w czytelnej formie, a ich ogromną zaletą jest niezależność, która przy tak dużej liczbie ocen daje realne odzwierciedlenie wartości aut.


Zapraszamy do skorzystania z doświadczeń prawdziwych ekspertów - kierowców, którzy ocenili swoje auta.

Liczba wpisów
Wszystkich 190 224
Skoda Octavia I 1.9 TDI 110KM 1997-2007 424

Polecamy!

Opony letnie - promocja!

autoWcentrum