Szukaj

Ocena kierowcy - Skoda Octavia III Kombi

maeri, 10 lat temu
Silnik 1.4 TSI 140KM 103kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Skoda Octavia III Kombi 1.4 TSI 140KM 103kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Silnik, wnętrze, sterowność, multimedia, Kessy ( kluczyki schowane w torebce, nie pamiętam kiedy ich ostatni używałem ) , kultura pracy silnika i wyciszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : woda w uszczelce
Inne : plastiki wewnątrz
Inne
4,0
Całokształt
Mój opis będzie w miarę wyczerpujący - mam nadzieję że przyda się komuś kto będzie planował zakup tego samochodu. Sam czegoś takiego szukałem i niestety nie znalazłem. Odpowiem na każde pytanie na priv email. Najpierw motywy zakupu - miałem poprzednio Octavie 1, którą zaliczyłem dzwona nie nadającego się wg PZU do naprawy. Mimo tego znajomy mechanik i kolega namówili mnie na naprawę. Samochodem jeździłem 5 lat - 130k przejechane - nigdy żadnych problemów nie zanotowałem - ba , nawet żadnych napraw nie robiłem. Kiedy zacząłem rozglądać się za nowym autkiem, akurat tak się złożyło że miała być premiera 3ki. Poczekałem na kombi (czerwiec 2013) bo ma 2ke dzieciaków - innego auta zresztą sobie nie wyobrażam, kwestia wygody i użyteczności. Nie lubię opli/fordów/włoskich/francuskich itd. audi i bmw poza moim zasięgiem. Mogłem sobie pozwolić na nowe autko bo na leasingu jest a Skoda jest tania w ekploatacji i napraw przynajmniej w o1 nie było. O samym samochodzie - jest nieźle , kilka szczegółów mnie denerwuje ale nie jest to nic takiego uniemożliwiającego fajne użytkowanie. O tym może później. Więc 4/5.
Wrażenia
4,0
Silnik
250Nm przy 140km. Ciągnie dobrze od 1500 - wciska w fotel, żadnej nowości tutaj nie napiszę. Powyżej 4000 nie jeżdzę - niektórzy mówią że > 4000 nie ciągnie - nie wiem szczerze. Mam start-stop do którego się przyzwyczaiłem.
3,0
Skrzynia biegów
Trochę chaczy - szczególnie na 1 -2 biegu i czasem tylni. Przełożenia super - po górkach na 4 biegu jeżdzę od 40 km do 100-110.
4,0
Układ jezdny
Dla mnie nie jest źle. Co do belki z tyłu. Kuzyn ma o2 i rzeczywiście jakby bardziej płynnie o2 wybierała nierówności a o3 jest dość twarda. Ale mnie naprawdę nie przeszkadza - jest o wiele lepiej niż w o1. Samo kierowanie itd. - czysta przyjemność. Na autostradzie przy węzłach łączycych w zakręty wchodziłem przy 130-140km/h pry pustym samochodzie i 4 osobach w samochodzie - nie zauważyłem odjeżdżania samochodu. Ale zaznaczam to moja subiektywna ocena. Kolejna sprawa parkowanie - i żona i ja zauważyliśmy że o3 lepiej się składa np do koperty albo parkowania tyłem niż o1. Łatwiej się parkuje.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok - lusterka w o1 były większe, tutaj są mniejsze. Trzeba się przyzwyczaić żeby nie było dzwona. Czujniki przód tył czasami się same włączają (np w korku gdzie samochód za mną czy przede mną jest w stosunkowo dużej odległości). Ale zauważyłem to na razie 1 raz na 3 mce użytkowania. Tylna szyba widoczność dla mnie ok. Oświetlenie - mam pakiet amazing, super sprawa a ksenony poprawiają widoczność w stosunku do halogenów. Polecam dołożyć.
3,0
Ergonomia
Przeciętnie - na podstawie spalania z mojej o1 gdzie miałem diesla. Tutaj na 3.5 km do pracy nba jesieni czy miałem spalanie 8.5 litra, teraz koło 10. Generalnie średnie spalanie koło 7.5 przy jeździe w miarę dynamicznej. Do tego 50 litrów w baku nie robi szału. Jeszcze raz - prównując że wersja 2.0 TDI 150KM która jeździ porównywalnie kosztuje koło 18k (jak zamawiałem auto) to już te liczby przestają straszyć.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Do pracy mam 3.5 km - zajmuje mi to 9 minut. Dzisiaj w nocy było -2. Samochód stoi na dworze - rozmroził szybę po 4 minutach , po 7min było ciepło w samochodzie. Tempomat na autostradzie - super sprawa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobrze - z przodu masa miejsa - z tylu też dzieciaki mogą się w końcy wyprostować. Jest szersza nawet od o2 co widać.
4,0
Wyciszenie
Silnik cichutki w stosunku do o1 diesla. Zaczyna huczeć > 135 na autostradzie. W standardzie miałem opony 17 225/45 Dunlop lato , teraz mam 16 205/55 Goodyear UG8 zima. Huczą podobnie z tym że lekko zauważalnie ciszej jest na 16kach. Co do hałasów z belki - zawieszenie jest zestrojone twardo ale jest dobrze. Chociaż po prawdzie 90% tras mam po Belgii,Holandii i Niemczech. Mam dodatkową przestrzeń w bagażniku (podwójna podłoga) , niektórzy twierdzą że to tłumi hałasy z belki.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2 baki po 50 litrów na miesiąc - przy 7.5 średniego spalania. Pozostawiam dla oceny.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód 1.4 tsi 140km elegance amazing kosztuje standardowo koło 85k , ja dodałem jeszcze dużo innych bajerów (podgrzewane siedzenia, trójramienna kierownca, bluetooth polecam :), skorzane tyły przednich foteli , kessy - super polecam:) , 4 lata gwarancji lub 120k przejechane) . Znegocjowałem 13% co podobno jest dobrym wynikiem . Z takim wyposażeniem pewnie tak na szybko sprawdzając to jakieś koreańskie mniejsze auto bym kupił. Pozostawiam do oceny.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zrąbane: - po deszczu woda zbiera się między progiem a drzwiami (zauważone po stronie kierowcy i pasażera ) , jak zamarznie będzie klops, - raz zaparowały mi ksenony, - trochę trzeszczy coś w prawych drzwiach, - bolero mi się raz pogubiło przy mrozie (parowanie po bluetooth) Więcej grzechów nie ma.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie ma.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Skoda Octavia III Kombi