Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Forester IV Terenowy

Marcin, 10 lat temu
Silnik 2.0i 150KM 110kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Subaru Forester IV Terenowy 2.0i 150KM 110kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
4,92
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Samochód o wyjątkowych walorach i możliwościach, stworzony z pasją przy użyciu nietuzinkowej techniki. Prawdziwy samóchod z duszą i wierny towarzysz podróży
5,0
Całokształt
Frajda z jazdy jaką daje dopracowany napęd na obie osie, dźwięk silnika boxer, ciche i sprężyste zawieszenie, duży prześwit oraz łatwość poruszania się bez względu na warunki pogodowe i drogowe jest tak duża, że design wewnątrz i na zewnątrz auta staje się rzeczą drugorzędną lub praktycznie nieważną.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wolnossąca benzyna o przeciwsobnym układzie korbowo - tłokowym, chrapliwy dźwięk pomimo, że stłumiony przez ucywilizowany wydech jednak nie do podrobienia. Silnik daje radę i zapewnia autu przyzwoite osiągi pomimo, że stosunek masy pojazdu do mocy jednostki jest na poziomie średniej w klasie tej wielkości SUVów. Dla amatorów mocniejszych wrażeń, bez kompromisów - XT.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą lekko i pewnie. Może nie jest to skrzynia jak w Porsche ale należy z pewnością do lepszych w swojej klasie. 6 przelożeń pomaga w czerpaniu fanu z jazdy jednocześnie pamiętając o ekonomiii.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny - rewelacyjny zwłaszcza dla kogoś kto po raz pierwszy posiada Forestera. Doskonała trakcja na każdej nawierzchni i w każdych warunkach. Zawieszenie doskonale radzące sobie i w terenie i na asfalcie, pozwalające na dynamiczne pokonywanie zakrętów.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność na wszystkie strony - doskonala. Duże powierzchnie szyb - sprawiają, że przy obecnych tendencjach designu karoserii nowy Forester jest niemalże wzorcem.
5,0
Ergonomia
Obsługa urządzeń prosta, ilość przycisków na kierownicy - sprawia wrażenie dość dużej natomiast o pomylłę czy watpliwości niezwykle trudno.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja skuteczna, nie ma problemu z parowaniem szyb. Ogrzewanie wnętrza szybkie i skuteczne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto bardzo przestronne zarówno na przednich jak i tylnych miejscach.
5,0
Wyciszenie
Uważam że jest bardzo dobre jak na SUVa w swojej klasie i ze stalym napędem na cztery koła. Znacznie lepsze od poprzedniego samochodu jaki miałem - Civic 1.8 my2007
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Masa ok 1500kg, areodynamika terenówki - cegły :-), stały napęd na obie osie -- biorąc pod uwagę te uwarunkowania nie jest źle.
5,0
Stosunek jakość/cena
Trudny punkt - zależy co kto rozumie przez jakość, co dla kogo jest drogie. Samochód jest importowany z Japonii, posiada niezwykle skomplikowane = kosztowne rozwiązania konstrukcyjno-techniczne (silnik o przeciwsobnym ukladzie korbowo -tłokowym 'boxer', staly symetryczny napęd na obie osie realizowany za pośrednictwem centralnego mechanizmu różnicowego. To wszystko opatrzone logo od lat będace synonimem niezawodności. Jak dla mnie - super auto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wiem, że auta spod znaku plejad należą do liderów niezawodności natomiast mój egzemplarz przy przebiegu niecałe 3000km nie może oczywiście tego potwierdzić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za wcześnie na ocenę, natomiast marka pokazala przez lata obecności na rynku jak interpretuje słowo niezawodność.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0i 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Subaru Forester IV Terenowy